1

Onderwerp: Ik wil mijn 40 cm ook lekker hoog, maar hoe?

Hoi allen.

Belangrijk project, mijn dochters eerste verjaardag!

Nu ben ik begonnen met bakken voor de stapel.
Alle biscuits zijn mooi hoog, maar die van 35 en 40 cm zijn niet zo hoog als de vorm.

Ik gebruik de funcakes mix en de hoeveelheid uit de tabel.
Moet ik nog meer gebruiken?
Een extra ei? Langer mixen?

Iemand tips om mijn biscuits gewoon goed luchtig en hoog te krijgen net zoals de kleinere vormen wel doen.

Groetjessss

2

Re: Ik wil mijn 40 cm ook lekker hoog, maar hoe?

:think: dat zijn wel joekels zeg! Daar heb je een flowernail (of zoiets, zal effe zoeken) voor nodig, die zorgt voor gelijkmatige verwarming, ook in het midden

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

heating core heet dat ding: http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … p-176.html

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

of anders als ze wel gewoon gaar worden, die maten 2 x bakken op elkaar zetten, dan heb je 1 hoge.

5

Ja ik verwacht 60 man ( grote familie). En er wordt als bakster natuurlijk wat van me verwacht  :P

Ja gaar wordt ie wel. Dus dat is het probleem niet. Ik kan er idd twee bakken? Bedankt.

Maar het mooiste is toch wel 1 cake. Dus mocht er iemand nog een idee hebben?

Hoeveel heb je erin gedaan? Het kan zijn dat dat gewoon te weinig is

I never met a calorie I didn't like....

7

NooGle schreef:

Ja gaar wordt ie wel. Dus dat is het probleem niet. Ik kan er idd twee bakken? Bedankt.

Maar het mooiste is toch wel 1 cake. Dus mocht er iemand nog een idee hebben?

Als je de twee op elkaar legt heb je er een, maar is ie een stuk hoger.

Als je dat te hoog vindt, dan zou ik er gewoon 1 of 2 eieren bij doen. Dan komt hij natuurlijk ook al wat hoger.

8 Laatst bewerkt door mmaas (18-10-2012 10:08)

1 keer is genoeg

Je kan er natuurlijk ook 1/3 of 1/2 opleggen  het hoeft niet meteen een hele te zijn...

Maar hoeveel heb je er nou ingegaan? Dan kan je misschien volgende keer in 1x een hoge bakken

I never met a calorie I didn't like....

10

Ben bang, dat je een beetje veel taart maakt. Uit een 40 cm, gebakken uit 20 eieren haal je al 55-60 stukjes. Uit een 35 cm, 14 ei, haal je ook wel 40 stukjes. En dan heb je nog meer lagen schrijf je. Misschien moet je de 40 laten vervallen en die gebruiken voor ectra lagen bij de 35 cm?

Groet, Jolanda

11

Ik heb voor de 40 ongeveer een kilo biscuit gebruikt.
En ik geloof 16 eieren. Weet even de exacte hoeveelheid niet meer. Ligt thuis opgeschreven.

De stapel is 40-30-20-10

Vond ik namelijk mooier dan de 35-25-15-5

Want ik wilde graag een 4 laags.

En wat over is kan mee in bakjes hoor. Vinden ze vast niet erg hihi

12

Met 20 eieren voor een 40 cm. Hoeveel biscuit gebruik jij dan?

13

hmm.. bij mij zou 30-25-20-15 voldoende zijn voor 58 stukjes... dus ik denk dat je wel heeeeel veel taart hebt straks..

wat betreft gaar worden.. idd hearing core of flowernail gebruiken..

14

Ja ik vind stukjes van 5 cm erg Klein dus ga ik liever voor wat groter en hou ik liever over.

Anywayz... gaar worden doet ie.
Hij wordt alleen niet hoog.

Maar ik ga idd maar een tweede bakken en die dan gebruiken.

Maar mocht iemand nog de gouden tip hebben ( of de juiste hoeveelheid voor een taart van 40 cm).... graag :)

15

Verhouding met biscuitmix is altijd 65 gr en 6,5 ml water per gebruikt ei. Je schrijft in het begin biscuit van 35 en 40 cm, vandaar mijn aantallen. Wat je gaat maken mag je helemaal zelf weten. Kleine vormen rijzen altijd veel hoger dan brede vormen. Daarvoor moet je naar verhouding meer biscuitmix/ei toevoegen en een heatingcore (officieel) of flowernail (vind ik prettiger) gebruiken voor warmtegeleiding naar het midden. Met 16 ei voor 40 cm schat ik de hoogte in op maximaal 6 cm hoog.

Groet, Jolanda

16

Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde. Ik hou de tabel die op de verpakking staat aan. Als ik kleinere biscuits bak, 15 of 20 cm dan zijn ze altijd heel hoog. Als ik groter bak, dan worden ze nooit zo hoog.

17

Hoi Jolanda

Bedankt voor je antwoord. Ik ga sowieso eens een flowernail proberen. Misschien dat dat al scheelt.

Het is me nu gelukt met twee biscuits. Wel wat lastig zo ivm lagen.
In het vervolg zal ik je tips ter harte nemen. Bedankt.