Re: Milsani slagroom <------> Voedelvergiftiging
Is het niet gewoon buikgriep? Daar heeft half nederland op het moment last van.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Milsani slagroom <------> Voedelvergiftiging
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Is het niet gewoon buikgriep? Daar heeft half nederland op het moment last van.
Ik heb wel vaker voedselvergiftiging gehad, maar ik heb nooit met zekerheid kunnen vaststellen waar dat nou precies aan lag...
En de slagroom van de Aldi gebruik ik ook zeer regelmatig, nog nooit ergens last mee gehad.
Het is een lastige discussie aan het worden.
Voedselvergfitiging treed vaak binnen een etmaal op omdat de voedselresten dan worden verwerkt in je darmen.
In mijn geval met de salmonella was het de nacht na het etentje.
Ik kreeg zo hoge koorts dat ik niet meer goed zag en iedereen klonk als robotjes. Zat dik boven de 41 graden. Helaas lijkt voedselvergiftiging erg op buikgriep, om die reden en de niet zo oplettendheid van mijn moeder duurde het bijna een week tot ik in het ziekenhuis lag. Ook de dokter zag het eerst niet. Pas toen ik alleen maar omhoog staarde en niet meer reageerde hebben ze me met spoed weggebracht. Ik was volledig uitgedroogd, bloed was als stroop en was in een week 10 kilo kwijt.
Er zijn verschillende klasses in voedselvergiftiging, de ene erger dan de andere.
Misschien is het voor je eigen gemoedsrust beter geen slagroom van aldi meer te nemen. Ik heb nooit meer parelhoen gegeten en ook mousse van rauw ei sla ik over. Met kip pas ik ook extra op (al is het gekke dat je als eerst vast voedsel kip moet eten ivm verteerbaarheid).
Mij geeft dat een goed gevoel. Ook voor bc enzo gebruik ik nooit rauw eiwit.
Het blijft lastig om met zekerheid te zeggen waar het van komt, maar volg je gevoel en koop het niet meer.
Ik hoop dat je inmiddels een beetje bent opgeknapt???
Zorg dat je goed drinkt en haal eventueel zoutoplossing bij de apotheek als je teveel vocht verliest.
Hey Kaatjuh,
Ik ben nog niet beter, maar knap wel op. Heb nog steeds een rare druk op mijn buik, maar dat trekt vanzelf wel weg.
Eet al twee dagen, rijs, kip en champions als avond eten. Als Lunch witbrood met kaas. Dat gaat goed.
Vandaag weer aan het werk geweest. Nu even uitrusten en dan gaan we weer aan het werk.
Ik gebruik inderdaad de houdbare slagroom van de Aldi (voorlopig)niet weer, hoe makkelijk deze ook is.
Bedankt voor je reactie, erg lief van je!
taartenprinsesje schreef:sissi88 schreef:Haha ja dat zou fijn zijn, het leek met ook van niet want ik heb toen ik jonger was heb ik ooit een hele beker pure slagroom op in tjechie omdat mijn vader dacht dat dit bekertjes melk waren (hij zag pas dat dit slagroom was toen de bekertjes leeg op tafel stonden). Ik ben toen niet ziek geworden (alleen maar extra aangekomen wat niet zo gek is) maar ik heb niet zo veel verstand van voedselbereiding dus daarom vroeg ik het me af
@sissi88 je zegt hier toch een aantal dingen die me ernstig zorgen baren, en ik raad je dan ook aan om voorlopig niet voor anderen te bakken, ook niet voor vrienden.... in ieder geval niet tot je je verder hebt verdiept in de materie van veilige voedselbereiding....
Ik denk dat er nu een misverstand ontstaat. Het is niet zo dat ik helemaal geen verstand van voedsel heb maar er ontstaan hier wel eens discussies op de site waarbij je het idee hebt dat mensen hiervoor hebben gestudeerd. Zo veel verstand van voedsel zoals de mensen hebben die zon uitgebreide uitleg geven heb ik niet maar ik bak al sinds kind af aan, en kook ook al vanaf mijn 12de en daarbij kijk ik vanzelfsprekend naar veilig koken. En daarmee bedoel ik dat ik er zoveel verstand van heb dat ik nooit over de datum etenswaren gebruik, een snijplank eerst goed schoonmaak als ik hier vlees op heb gesneden, vlees goed verhit etc. Ik ben erg geordend en heb een schoonmaaktik dus bacterien krijgen zo min mogelijk kans.
Zeker bij het bakken voor anderen ben ik hier erg voorzichtig mee, dan wordt eerst mijn keuken goed schoongemaakt, alles wat ik gebruik moet schoon zijn en de etenswaren moeten uiteraard vers en voedselveilig zijn.Het viel me alleen op dat ik normaal zelf slagroom erg goed doorklop en dan heb ik er geen last van en nu was de slagroom niet goed doorgeklopt en ben ik er ziek van geworden.
Denk ook niet dat het aan het kloppen ligt. Misschien was de slagroom niet stijf te krijgen, doordat deze idd misschien niet goed was?
Wanneer mensen slagroomvulling willen krijg ik het al benauwd. Vind het een ramp (mislukt altijd) en het risico wanneer de taart lang buiten de koeling staat.
@Jolanda: Zelf heb ik nog nooit voedselvergifting of buikgriep gehad, maar kan wel indenken dat je je dan niet lekker voelt...Fijn dat het beter gaat
hahaha ik moest aan de babybambix toen ik thuiskwam.
Brinta is ook altijd een goed idee.
Champignons lijken me zo zwaar juist voor je darmen, ik wordt er altijd beetje winderig van (sorry ladies, to much information hihi)
Maar fijn dat het goed gaat, gewoon zorgen voor goede voeding en vezels en veel drinken!!!!
Ahhhh Bahhhh pap!!!!!
Dat komt er hier niet in, brrrr....
Begin nu langzaam weer wat vezels te eten.
Pfff het was geen pretje, maar we komen er
wel weer bovenop..
Het is een lastige discussie aan het worden.
Voedselvergfitiging treed vaak binnen een etmaal op omdat de voedselresten dan worden verwerkt in je darmen.
In mijn geval met de salmonella was het de nacht na het etentje.Het blijft lastig om met zekerheid te zeggen waar het van komt, maar volg je gevoel en koop het niet meer.
Ik heb ook salmonella vergiftiging gehad. (in mindere mate dan jij, maar wat ben je daar ziek van!)Op zondag een broodje kip gegeten (in een shoarmazaak ) en ik werd pas op woensdag ziek.
Geen aanval of kritiek hoor, gewoon even ter info.
Is het niet gewoon buikgriep?
Daar heeft half nederland op het moment last van.
Dat is mijn gedachten ook..... Wij zijn zelf 1x goed ziek geweest door knorr wereldgerechten te eten taco's...we dachten eerst buikgriep maar op maandag stond groot in de krant dat knorr taco's niet moest eten...en terug brengen...dit was bij ons te laat...
Er bestaan spuiten en zetpillen om je darmen te kalmeren.
Dan kun je weer "gewoon" licht eten zonder vieze pap.
Informeer bij je huisarts wat bij jouw mogelijk is.
Haha, ik begin niet met spuiten en pillen, mijn lichaam moet gewoon rustig op gang komen.
Haha, ik begin niet met spuiten en pillen, mijn lichaam moet gewoon rustig op gang komen.
Ik zat de hele dag op de wc...dan heb je graag die spuiten en zetpillen.
Het is een keuze
TaartvanJolanda schreef:Haha, ik begin niet met spuiten en pillen, mijn lichaam moet gewoon rustig op gang komen.
Het is een keuze
alleen als het dan toch voedselvergiftiging is, moet je juist niets gebruiken, want dan moet het juist zo snel mogelijk je lijf uit!!
ireen123 schreef:TaartvanJolanda schreef:Haha, ik begin niet met spuiten en pillen, mijn lichaam moet gewoon rustig op gang komen.
Het is een keuzealleen als het dan toch voedselvergiftiging is, moet je juist niets gebruiken, want dan moet het juist zo snel mogelijk je lijf uit!!
Dokter dacht daar anders over.
Na al 3 dagen minimaal 8 keer op de wc gezeten te hebben, was het noodzakelijk om spuiten en capsules te krijgen. (Anders kun je evengoed uitdrogen en aan het infuus in het ziekenhuis)
Het duurde toen nog zeker twee dagen voordat het wat rustiger werd in mijn buik.
Gelukkig kon ik na 7 dagen toch in het vliegtuig naar huis.
even van wiki af
in de meeste gevallen treden de verschijnselen binnen enkele uren op, soms na een dag of zelfs pas na enkele dagen, terwijl sommige mycotoxines niet acuut giftig zijn, maar pas op hele lange termijn werken. Het begint meestal met misselijkheid en overgeven; later gevolgd door diarree, die kan variëren van brijig tot waterdun, al dan niet met bloedbijmenging. Botulisme en paralytische schelpdiervergiftiging gaan daarentegen gepaard met verlammingsverschijnselen. Afhankelijk van de oorzaak, kunnen de verschijnselen dus sterk uiteenlopen.
Soms treedt (ingebeelde) voedselvergiftiging op als een vorm van massahysterie. Door psychologische beïnvloeding gaan andere mensen zich ook misselijk voelen, hoewel ze ander voedsel gegeten hebben of hoewel het eerste geval een andere oorzaak had.
[bewerken]BehandelingBehandeling hangt geheel af van de oorzaak. Vaak gaat een voedselvergiftiging na twee tot drie dagen vanzelf over. Het kan ook zes tot tien dagen duren. Wel is het aan te raden om de huisarts in te lichten
of te wel kans is dat het van de milsani is maar kans is nog groter dat je het niet daarvan heb.
dat stuk had ik ook gelezen. Mijn huisarts was al op de hoogte.
Mirjam5 schreef:ireen123 schreef:Ik zat de hele dag op de wc...dan heb je graag die spuiten en zetpillen.
Het is een keuzealleen als het dan toch voedselvergiftiging is, moet je juist niets gebruiken, want dan moet het juist zo snel mogelijk je lijf uit!!
Dokter dacht daar anders over.
Na al 3 dagen minimaal 8 keer op de wc gezeten te hebben, was het noodzakelijk om spuiten en capsules te krijgen. (Anders kun je evengoed uitdrogen en aan het infuus in het ziekenhuis)
Het duurde toen nog zeker twee dagen voordat het wat rustiger werd in mijn buik.
Gelukkig kon ik na 7 dagen toch in het vliegtuig naar huis.
Klinkt idd heftig!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Milsani slagroom <------> Voedelvergiftiging