1

Onderwerp: Milsani slagroom <------> Voedelvergiftiging

Hebben meer mensen problemen met de Milasni slagroom van de Aldi? Ik heb een paar weken geleden slagroom opgehaald voor een bestelling. Alleen een fout berekening gemaakt waardoor ik 2 pakje over hield.

Nu een Maandje later had ik vruchten in de joghurt gedaan en vond het iets te slap en heb dus de slagroom opgeklopt en erdoor gespateld.

Zelf lig ik al sinds afgelopen vrijdag met voedselvergiftiging op bed en knap nu weer een klein beetje op. Gelukkig had ik nog een pakje staan, waardoor ik de houdbaarheidsdatum nogmaals kon controleren. 16-10-2012.

Het is mij eerder opgevallen dat de slagroom niet houdbaar is tot de datum welke op het pakje vermeld staat. Maar dat ik hier nu met een voedselvergiftiging lig vind ik te ver gaan.

Uiteraard zullen er dames zijn die zich afvragen hoe ik dit zo zeker weet, maar de rest van de producten die wij gegeten hebben waren allemaal vers.

Daarnaast wil ik graag in contact komen met Milsani of Aldi, maar dit is onmogelijk, in de supermarkt zullen ze denk ik ook niet veel met mijn klacht(onjuiste houdbaarheidsdatum) doen.

Ben benieuwd naar jullie reactie's..

2

Re: Milsani slagroom <------> Voedelvergiftiging

Eeeuuuhhh iets kan vers lijken, dat betekent toch niet per definitie dat het ook vers is? Vers fruit is láng niet altijd zo vers als je denkt, om iets te noemen.......

Ik vind het vaak knap lastig om exact te achterhalen waar het aan gelegen heeft...... :o

Heel veel beterschap in elk geval!!!

Ik kan je verder niet helpen: ik gebruik nooit deze slagroom, alleen de bekertjes van/uit de AH, sorry.

3

Ik gebruik altijd de slagroom van de Aldi (al minstens 10 jaar). Voor eigen gebruik zelfs als ie voorbij de voorgeschreven datum is en ik heb er nog nooit problemen mee gehad of voedselvergiftiging van gekregen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

je kan als je echt wil dat het onderzocht wordt eens de ggd bellen, die houden dat volgens mij in de gaten.

Ik heb toen ik 18 was in een restaurant na het eten van parelhoen en chocomousse zeer ernstige salmonella opgelopen (lees in comateuze staat in ziekenhuis na een week) en daar is toen de GGD langs geweest weet ik. Maar het is inderdaad heel moeilijk na te gaan, zeker als je het product zelf niet meer hebt.

Succes en beterschap!!!

5

De GGD? Lijkt mij iets voor de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA)? :o

Zou ik het overigens inderdaad eens proberen aan door te geven....

http://www.vwa.nl/

6

tja ik weet het ook niet, bij mij was dat toen de ggd, maar dat is 13 jaar terug hihi

:think: je ruikt toch aan slagroom, en proeft het toch altijd voor je het gebruikt? ik wel, maar dat doe ik met alles wat ik gebruik...

de (houdbaarheids)datum is maar een leidraad, en geen vast gegeven.

hoe vaak gebeurt het niet dat bijv de afbakbroodjes ver voor de datum met schimmel versierd zijn, omdat er een klein gaatje in de verpakking zit?

altijd eerst kijken en ruiken. bij alles...

maar in ieder geval beterschap.

I never met a calorie I didn't like....

8

kaatjuh schreef:

je kan als je echt wil dat het onderzocht wordt eens de ggd bellen, die houden dat volgens mij in de gaten.

Ik heb toen ik 18 was in een restaurant na het eten van parelhoen en chocomousse zeer ernstige salmonella opgelopen (lees in comateuze staat in ziekenhuis na een week) en daar is toen de GGD langs geweest weet ik. Maar het is inderdaad heel moeilijk na te gaan, zeker als je het product zelf niet meer hebt.

Succes en beterschap!!!

Ahh jasses!! Ik vond dit al erg!! Ben blij dat het niet zover is gekomen.

Zal eens informeren bij de VWA/GGD.(zou de GGD niet over zijn gegaan in de VWA?)

Ik heb meerdere pakjes slagroom gekocht met de zelfde houdbaarheidsdatum, dus kan zo eentje langbrengen, haha..

Ik heb toen ik het pakje leeg schonk in de kom wel gezien dat er nog een wat dikkere drap achter bleef in het pakje maar had eigenlijk geen argwaan, wat ik achteraf wel had moeten hebben.

9

GGD is voor bedrijven waar  voedsel wordt bereidt (restaurants, kantines, enz) en kijken voornamelijk naar voedsel hygiene. VWA is voor de winkels waar het voedsel wordt verkocht en kijken meer naar veilig opslag, voorraadbeheer, enz.

10

taartenprinsesje schreef:

:think: je ruikt toch aan slagroom, en proeft het toch altijd voor je het gebruikt? ik wel, maar dat doe ik met alles wat ik gebruik...

de (houdbaarheids)datum is maar een leidraad, en geen vast gegeven.

hoe vaak gebeurt het niet dat bijv de afbakbroodjes ver voor de datum met schimmel versierd zijn, omdat er een klein gaatje in de verpakking zit?

altijd eerst kijken en ruiken. bij alles...

maar in ieder geval beterschap.

Idem als bovenstaande.

Enne ik vind het erg hard om zomaar de slagroom de schuld te geven...(zonder bewijs) ..terwijl de "schuld" ook ergens anders aan kan liggen .
Ook bewaartemperaturen zijn verradelijk, verschillen in de temperaturen, hete spullen in de koelkast zetten, bewaren boven 6 graden, te lang bewaren enz...
Ongeluk zit in een klein hoekje.

Beterschap...ik ken het, als de wc je beste vriend is :/
Sterkte

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

Ik vind dat je wel heel er zeker bent dat het van de slagroom komt. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het kan van zoveel produkten komen.Je zegt dat je alleen maar verse producten hebt gebruikt, maar de yoghurt kwam neem ik aan ook uit een pak. Ik zeg niet dat het niet door de slagroom kwam, maar ik vind het wel bijzonder dat je hier zo zeker van bent. Op deze manier vind ik dat je niet erg fair bent tegenover de Aldi, door deze winkel gelijk aan te wijzen als schuldige partij. Misschien is er bij jezelf iets mis gegaan tijdens het vervoer, (kleine beschadiging in de verpakking door vallen of stoten, waardoor er misschien zuurstof bij is gekomen) Wanneer het aan de slagroom van dit merk ligt zouden er toch meer gevallen bekend moeten zijn. Ook hier op het forum zijn er velen die deze slagroom gebruiken, en ik heb hierover nog niets gelezen. Heel vervelend dat je zo ziek bent geworden, maar ik denk niet dat je zomaar Aldi/Milsani kunt aanwijzen als schuldige.

12

De yoghurt hebben wij de dag er voor ook gegeten en hebben wij dus geen last van gehad, het restant is de volgende dag dus vermengd zoals eerder vermeld.

Mijn man en ik hebben dit alleen samen gegeten en zijn daarna samen ziek, dat vind ik iets te toevallig. Niemand is ziek van de vruchten geweest. Als het aan de yoghurt had gelegen dan had ik woensdag al ziek moeten zijn.

Volgens mij wijs ik de ALdi/Milsani niet aan als schuldige. Ik vraag alleen of er meer mensen problemen hebben met de slagroom.

Zou jij het niet vervelend vinden dat iemand van jou product ziek word en vervolgens niks laat horen? Je wilt je toch verbeteren en van fouten leer je toch?

13

Heb je niet toevallig iets met zalm gegeten de afgelopen dagen? Een salmonellabesmetting kan ook een paar dagen later pas reactie geven (zag ik van de week op tv; als ik lieg is het in commissie) en momenteel waart er een Salmonella Thompson bacterie rond in zalm-land.

http://nos.nl/artikel/425543-salmonella … alade.html

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

14

wil niets of niemand beschuldigen maar als je de yoghurt de dag ervoor gegeten hebt kan hij na een dag ook bedorven zijn
en misschien zat er vuil op een lepel/vaatdoek oid
denk niet dat je zo makkelijk kan zeggen dat t van de slagroom is, en die dikke drab dat is normaal bij die pakjes dat is melkvet
en zoals eerder gezegd er spelen meer factoren mee zoals bewaartemperatuur en temperatuursschommelingen kruisbesmetting bacteriegroei enz

vervelend dat je ziek bent maar wees voorzichtig met aanwijzen van de schuldige

Beterschap

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

15

Zelf heb ik de slagroom van de Aldi ook al heel vaak gebruikt en nog nooit problemen gehad.
Het kan idd altijd, als er mss ergens een miniscuul gaatje zou zijn waardoor de verpakking niet meer luchtdicht was.
Maar ik ga wel akkoord met de anderen dat je niet zeker weet of het van de slagroom komt tenzij je labotesten zou laten doen van zowel de slagroom als jouw stoelgang om te bepalen wat de oorzaak is.
Er is nl. ook heel veel buikgriep momenteel en ja, dat komt heel plots op en meerdere gezinsleden kunnen er tegelijk last van hebben omdat het nu eenmaal heel snel overgaat van mens op mens.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

16

Ik gebruik met regelmaat Milsani slagroom van de Aldi en heb er nog nooit problemen mee gehad. De dikke drap is gewoon vet dat onder in het pakje gaat zitten als het een tijdje heeft gestaan. Is niets geks aan hoor.
Uiteraard ben je vrij om navraag en onderzoek te (laten) doen of het probleem aan jouw pakje heeft gelegen.
Ik zou alleen niet met zekerheid kunnen zeggen dat het NIET aan de joghurt heeft gelegen met de redenatie dat je 'het de dag ervoor ook gegeten hebt'. Het pak is dus open geweest en er kan dus zomaar een bacterie in terecht gekomen zijn, waardoor je ziek bent geworden. Of de 2e portie is de doorslaggevende factor geweest om je echt ziek te laten worden...
Houdbaarheidsdata zijn echt alleen richtlijnen. Ruiken, kijken, proeven en gezond verstand gebruiken gelden natuurlijk altijd!

Dat is toch een TAART waard!

17

Duidelijk, Bedankt voor de antwoorden.

18

ik gebruik deze altijd.
1 x was ik lekker de slagroom met bbr aan het mixen.
opeens kwam er een zurige geur voorbij..
ik proever, gatver!
die was dus echt niet goed. later bleek dat er een mini gaatje in de verpakking zat. het lekte er niet uit, maar het was wel beschadigd.

als ie niet goed is merk je het wel..

wel balen dat jullie ziek zijn. hier in de omgeving zijn hele gezinnen tegelijk aan het kotsen en hangen ze de hele dag op de wc rond..

19

Ja en het erge is dan, we hebben 1 wc en soms heb je beide dat je moet rennen!!

Mijn man eiste een Dixi

20

Ik ben laatst ook ziek geworden van de slagroom van de aldi. Dit was duidelijk van de slagroom omdat de drie personen die de slagroom hadden gegeten ziek waren en die geen slagroom hadden gegeten niet ziek waren. Ik gebruik hem normaal altijd en heb verder nooit problemen gehad dus heb afgelopen weekend ook weer deze slagroom gebruikt en toen was er niks aan de hand maar ik controleer voortaan ook goed het pakje! Nu had ik de slagroom bij iemand anders gegeten en die had hem niet goed doorgeklopt, misschien dat het daar aan heeft gelegen?
Beterschap!

21

sissi88 schreef:

Nu had ik de slagroom bij iemand anders gegeten en die had hem niet goed doorgeklopt, misschien dat het daar aan heeft gelegen?
Beterschap!

Nee, dat kan niet. Was het maar waar dat je met goed kloppen bacterieen dood kon krijgen!   :+

If life gives you lemons, make lemoncurd.

22

Mirjam5 schreef:
sissi88 schreef:

Nu had ik de slagroom bij iemand anders gegeten en die had hem niet goed doorgeklopt, misschien dat het daar aan heeft gelegen?
Beterschap!

Nee, dat kan niet. Was het maar waar dat je met goed kloppen bacterieen dood kon krijgen!   :+

Haha ja dat zou fijn zijn, het leek met ook van niet want ik heb toen ik jonger was heb ik ooit een hele beker pure slagroom op in tjechie omdat mijn vader dacht dat dit bekertjes melk waren (hij zag pas dat dit slagroom was toen de bekertjes leeg op tafel stonden). Ik ben toen niet ziek geworden (alleen maar extra aangekomen wat niet zo gek is) maar ik heb niet zo veel verstand van voedselbereiding dus daarom vroeg ik het me af :D

sissi88 schreef:
Mirjam5 schreef:
sissi88 schreef:

Beterschap!

Haha ja dat zou fijn zijn, het leek met ook van niet want ik heb toen ik jonger was heb ik ooit een hele beker pure slagroom op in tjechie omdat mijn vader dacht dat dit bekertjes melk waren (hij zag pas dat dit slagroom was toen de bekertjes leeg op tafel stonden). Ik ben toen niet ziek geworden (alleen maar extra aangekomen wat niet zo gek is) maar ik heb niet zo veel verstand van voedselbereiding dus daarom vroeg ik het me af :D

@sissi88  je zegt hier toch een aantal dingen die me ernstig zorgen baren, en ik raad je dan ook aan om voorlopig niet voor anderen te bakken, ook niet voor vrienden.... in ieder geval niet tot je je verder hebt verdiept in de materie van veilige voedselbereiding....

24 Laatst bewerkt door sissi88 (11-10-2012 09:47)

taartenprinsesje schreef:
sissi88 schreef:
Mirjam5 schreef:

@sissi88  je zegt hier toch een aantal dingen die me ernstig zorgen baren, en ik raad je dan ook aan om voorlopig niet voor anderen te bakken, ook niet voor vrienden.... in ieder geval niet tot je je verder hebt verdiept in de materie van veilige voedselbereiding....

Ik denk dat er nu een misverstand ontstaat. Het is niet zo dat ik helemaal geen verstand van voedsel heb maar er ontstaan hier wel eens discussies op de site waarbij je het idee hebt dat mensen hiervoor hebben gestudeerd. Zo veel verstand van voedsel zoals de mensen hebben die zon uitgebreide uitleg geven heb ik niet maar ik bak al sinds kind af aan, en kook ook al vanaf mijn 12de en daarbij kijk ik vanzelfsprekend naar veilig koken. En daarmee bedoel ik dat ik er zoveel verstand van heb dat ik nooit over de datum etenswaren gebruik, een snijplank eerst goed schoonmaak als ik hier vlees op heb gesneden, vlees goed verhit etc. Ik ben erg geordend en heb een schoonmaaktik dus bacterien krijgen zo min mogelijk kans.
Zeker bij het bakken voor anderen ben ik hier erg voorzichtig mee, dan wordt eerst mijn keuken goed schoongemaakt, alles wat ik gebruik moet schoon zijn en de etenswaren moeten uiteraard vers en voedselveilig zijn.

Het viel me alleen op dat ik normaal zelf slagroom erg goed doorklop en dan heb ik er geen last van en nu was de slagroom niet goed doorgeklopt en ben ik er ziek van geworden.

:grr:  :s je kan niet ziek worden van niet goed opgeklopte slagroom... heel engeland eet bijv ongeklopte slagroom bij desserts

Je kan zelfs makkelijk voor eigen gebruikslagroom gebruiken die over datum is, als je maar goed kijkt of er niets groens aan de bovenkant zit, het goed ruikt en smaakt. Zelfs dan wordt je er niet ziek van