Hihi, klein plakje uitsnijden..
kniesoor die dat ziet..
Maar even serieus: Mensen die zeggen dat het wel 3 dagen kan zijn écht niet goed geïnformeerd. In een winkel koop ik ook niet iets als de verkoper zegt:"eigenlijk niet houdbaar, maar bij mijzelf thuis gaat het altijd wel goed, mevrouwtje". Dat wil niet zeggen dat een taart met verse slagroomhoudende vulling meestal na 3 dagen bedorven is, in tegendeel; vaak is het zelfs dan nog wel goed. (wel wat ingezakt dan). Maar er is dus een verschil tussen wat officieel hoort bij verkoop (dat is zelfde dag maken als verkopen) en wat eigenlijk altijd wel goed gaat: dag vantevoren maken en wat meestal ook nog goed gaat: 2 dagen vantevoren. 3 dagen zou ik niemand durven adviseren.. Voor mij zelf, ook hobbybakker voor kleine kring, begin ik altijd de avond vante voren met slagroomvulling maken.
Jij bent neem ik aan een hobbybakker en deze taart is voor familie, dus snap goed als je dan dezelfde norm zou aanhouden als dat je voor jezelf doet, nu je eigenlijk niet goed meer overnieuw beginnen kan. (mits hij niet een uur of langer buiten de koeling heeft gestaan tijdens bekleden, en ook afhankelijk van je vervoer, anders wordt het wel erg spannend bij elkaar) Maar volgende keer pas avond vantevoren vullen, zou ik aanraden ..