Onderwerp: marsepein + maizena -> gisting???
Nav topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208958 , va bericht 16, dit topic....
Als eerste: dit is een supergeweldig forum, waar heel veel waardevolle tips en wijsheden op staan
Alleen..... er staan ook broodje-aap-verhalen op Logisch want iedereen mag er van alles opzetten
Zo las ik al eens dat je van verse eieren geen biscuit kan bakken.... terwijl ik de eieren soms nog warm uit de legnesten haal en daar prima biscuit van bak; verser kan niet
Ook dat je voor luchtig cakebeslag de kom moet ontvetten.... er zit boter (=vet) in dat beslag!....
Ook dat je marsepein niet mag vermengen met fondant, dat het dan zou gaan gisten.... terwijl er mensen zijn die alleen maar met marsefond werken....
Ik werk heeel veel met marsepein, gebruik als antiplak maizena en heb nog nooit problemen gehad, ook niet met de restjes die ik bewaar (waar dus maizena aan- en inzit)....
Ik kan er niks van vinden op het www, behalve dan de verwijzingen naar dit forum, dusssss....
...is dit een broodje aap of is er iemand die kan vertellen hoezo, wanneer enz het voorkomt?