1

Onderwerp: overhangende rand maken....

Zaterdag mag ik mijn 6de Skylanders taart maken. Dat doe ik altijd zo:
http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/f57cd3639d31bb3cf700abf791ca011c.jpg

Maar in het echt heeft de basis een overhangende rand.
http://www.thehdroom.com/images/news/9855d.jpg

Graag zou ik een overhangende rand willen proberen maar ik weet niet zo goed hoe. Ik ben bang dat de rand gaat zakken. Ik werk normaal gesproken met fondant op 1:1 botercrème.

Wie heeft er tips? Dank je wel!

2 Laatst bewerkt door Carien (11-10-2012 08:12)

Re: overhangende rand maken....

:think:
tsja, een rand extra fondant erover heen plakken?

of eronder plakken en dan de hele lap erover doen. Dan die onderste rand weer benadrukken mbv je vingers/smoother? Lijkt me wel lastig, om ervoor te zorgen dat de onderste ring fondant precies op de rand  blijft... :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Nooit geprobeerd, maar mss. Een rand uitsnijden uit de biscuit en dan bekleden?

Nooit geprobeerd, maar mss. Een rand uitsnijden uit de biscuit en dan bekleden?

Hij is af!

Ik heb uiteindelijk de onderste helft kleiner gesneden. Afgesmeerd en in de koelkast gezet vóór dat ik de bovenste helft er op heb gezet. Maar met het bekleden ging het 'mis'. Omdat het fondant op de onderste helft 'smaller' moet, ontstaan er te veel plooien. Nu zie je ze niet door het marmer- en steen effect. Ik denk dat je eigenlijk in twee lagen moet bekleden. En volgens mij moet je dan afsmeren met ganache zodat er geen bc door het kiertje kan lopen. Toen ik bezig was dacht ik: nooit meer! :nooo  Maar ik ben heel blij met het resultaat... :Y
Hier een foto van vanochtend vroeg. Bij beter licht maak ik nieuwe foto's en zal ik hem bij de stapel taarten showen.

Carien en Anne-Marie, Bedankt voor het mee denken! :)  :)

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/6d2c60beb2eeb98bc45c3b4366839a63.jpg

6

:thumb:  :thumb: ik had verwacht dat het zo niet goed zou gaan :o dat biscuit te slap zou zijn :think: blijkbaar kan het :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

:thumb:  :thumb: ik had verwacht dat het zo niet goed zou gaan :o dat biscuit te slap zou zijn :think: blijkbaar kan het :Y

Ik had er ook niet zo heel veel vertouwen in toen ik de 'korst' er af ging snijden. Daarom probeerde ik het pas bij de 6de taart, haha. Ik denk dat het met ganache steviger is, maar dat gebruik ik niet zo veel. (als het niet gelukt was, was het een kort nachtje geworden :Y)

8 Laatst bewerkt door Ottolien (13-10-2012 12:13)

Ik snij wel vaker de korst eraf als de taart toch net te groot is (lees als de blanda die erbovenop moet, toch weer niet de juiste maat heeft :grr: ).

Je moet er wel voor zorgen dat je de korst er dan aan alle kanten afsnijdt. Hij zakt nl iets in :+ . Snijdt je de korst er niet aan alle kanten af dan zie je dat doordat hij scheef zakt :lol:

Overigens is hij zo wel een stuk gaver geworden. Heel mooi.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Hey Danielle, dat ziet goed! uit.