Onderwerp: Help een beginner op weg.
Ik wil van het weekend cupcakes gaan maken met een herfstthema.
Ik denk alleen dat het heel lastig wordt om kleien hoeveelheden fondant en marsepein te kleuren in de juiste tinten. Ik heb wel eerder 1 marsepein 1 basiskleur gegeven maar ik ben nog nooit aan het mengen geweest met kleurstoffen.
Als uitgangspunt heb ik dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=208344
Veel te hoog gegrepen maar het voorbeeld is alleen al prachtig om naar te kijken!
Ik heb al een tutorial gevonden over marmeren. Dat gaat me wel lukken.
w.b kleuren heb ik Golden yellow, leaf green, redred, en brown van wilton en een set rood-geel-blauw van dr oetker.
Ik ben nog op zoek naar plungers of stekers (zie [gezocht] topic). Lukt dat niet dan maak ik iets uit de losse hand of met een ovaal stekertje.
Maar wat ik eigenlijk ook wou vragen: ik wil naast de 12 cupcakes ook een taartje maken. Ik wil de beschuitbodem van de recepten hier in een 24 cm springvorm maken en dan vullen.
Die vulling wil ik zo simpel mogelijk houden. Er staan hier heel veel lekkere dingen maar kan ik er bijvoorbeeld ook gewoon jam (vossenbessenjam van ikea, niet zo zoet als gewone jam) tussen smeren of kan ik dat beter eerst mengen met gelatine oid?
Of is er ook een simpele vulling met hazelnoten?
En ik heb nog chocoladeboterglazuur in de vriezer. Kan ik dat als bijvoorbeeld onderlaag onder de folfondant op de taart gebruiken?
Dat moet eigenlijk op.
Alvast bedankt voor het op weg helpen.
Apatura