1

Onderwerp: modelling chocolate bloemen?

Wie heeft ervaring met het maken van bloemen / flowers van witte modelling chocolade . Is het werkbaar, worden de bloemen mooi, kan je de modelling chocolate kleuren en waarmee dan, hoe houdt het zich bij warme temperatuur.? Heel wat vragen hé
Het bruidspaar wil graag eetbare decoratie vandaar.
Alvast bedankt voor het reageren

Groetjes Marjon

2

Re: modelling chocolate bloemen?

Van modeling chocolate kun je de mooiste bloemen maken en zeker rozen! Je kunt het heeeeel dun uitrollen en het werkt makkelijker/prettiger/mooier dan fondant. Het werkt eigenlijk hetzelfde als klei.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de luchtvochtigheid en de warmte. Als die te hoog is wordt het moeilijker om mee te werken. Het wordrt plakkerig.....

Kleuren is heel gemakkelijk en ook het schilderen/dusten.
Je hebt van Wilton 3-4 potjes met eetbare kleurstof voor chocolade (op oliebasis) en ik heb zelf geschilderd met dustpoeder/alcohol en dat ging prima.

Eenmaal met modeling chocolate gewerkt, wil je niet anders!!
Veel succes!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Re: modelling chocolate bloemen?

Annelies schreef:

Van modeling chocolate kun je de mooiste bloemen maken en zeker rozen! Je kunt het heeeeel dun uitrollen en het werkt makkelijker/prettiger/mooier dan fondant. Het werkt eigenlijk hetzelfde als klei.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de luchtvochtigheid en de warmte. Als die te hoog is wordt het moeilijker om mee te werken. Het wordrt plakkerig.....

Kleuren is heel gemakkelijk en ook het schilderen/dusten.
Je hebt van Wilton 3-4 potjes met eetbare kleurstof voor chocolade (op oliebasis) en ik heb zelf geschilderd met dustpoeder/alcohol en dat ging prima.

Eenmaal met modeling chocolate gewerkt, wil je niet anders!!
Veel succes!

Annelies bedankt voor het reageren, ik denk dat ik maar wat ga uitproberen het is pas voor volgend jaar hoor (zoon en schoondochter) dus heb ik nog even de tijd.

Zou je mij nog kunnen vertellen of je de decoratie net als de fondant lang van tevoren kan maken het lijkt mij van wel en heeft dan na het maken luchtvochtigheid en warmte nog invloed op hoe het er uit blijft zien?

Groetjes Marjon