1

Onderwerp: pepernootvulling,hoe maken en met welke vulling??

Hallo allemaal,

Ik wil een taart gaan maken met een pepernootvulling erin.Nu heb ik daar 2 vragen over:
Hoe maak ik de vulling
en met welke vulling is deze het beste te combineren?
Alvast bedankt

2

Re: pepernootvulling,hoe maken en met welke vulling??

Koek /of speculaaskruiden+ mascarpone samen mengen
Combi met een vrij neutrale smaak, banketbakkersroom, vanille enz

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

Of anders  gewoon slagroom of botercreme mengen met verkruimelde pepernoten en idd combineren met een beetje een neutralere smaak!

4

Misschien zou je iets met schuddebuikjes (van bolletje volgens mij) kunnen doen in de vulling. Deze blijven ook redelijk in vorm. En lijken een beetje op kleine pepernoten.

Ik ga binnenkort een Dessert-Table maken voor mijn webshop in sinterklaas-stijl en ga dan ook schuddebuikjes gebruiken maar dan op een toef van cupcakes. Vond ik wel leuk bedacht. Misschien werkt het ook voor jou?

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

In combinatie met mokka  of advocaat is ook erg lekker..  Of chocolade.. :P

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

bedankt allemaal,ik heb inspiratie genoeg :thumb:
ik wil eigenlijk alle mogelijkiheden wel gaan proberen,reden genoeg om snel meer taarten te bakken :think:

7

marieke84 schreef:

Misschien zou je iets met schuddebuikjes (van bolletje volgens mij) kunnen doen in de vulling. Deze blijven ook redelijk in vorm. En lijken een beetje op kleine pepernoten.

Ik ga binnenkort een Dessert-Table maken voor mijn webshop in sinterklaas-stijl en ga dan ook schuddebuikjes gebruiken maar dan op een toef van cupcakes. Vond ik wel leuk bedacht. Misschien werkt het ook voor jou?

Groetjes Marieke

Helemaal off topic, maar wat een super idee, ben heel benieuwd.
succes ermee!!!

Groetjes Yvon

8

met mandarijnmousse is ook lekker

en hebben jullie het niet over kruidnoten (die rondjes) pepernoten zijn toch die bonken

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

9

marijetje schreef:

met mandarijnmousse is ook lekker

en hebben jullie het niet over kruidnoten (die rondjes) pepernoten zijn toch die bonken

Ja, oorspronkelijk heten die inderdaad kruidnoten ;)
In de volksmond noemt iedereen ze pepernoten..

Die bonken zijn trouwens ook stuk zachter, lijkt me niet zo lekker door de bc of slagroom

(w)eet wat lekker is! Met mate... ;)