Onderwerp: 2 verjaardagstaarten, stoere jongen en lieve meid

Pfff vette stress! voor vandaag 2 taarten moeten maken, normaal is t zelfgemaakt mmf goed maar nu was het een en al afbrokkelen, gewoon echt niet mee te werken. Daarvoor al ganache problemen gehad, toch niet mijn ding, waardoor ik 2 biscuits voor de jongenstaart gisteravond nog opnieuw heb moeten bakken, en daar was dus t fondant ook opeens niet van goed grrr. vanacht om half 3 er maar een punt achter gezet, manlief is zo lief geweest om vanmorgen naar de winkel te gaan om fondant te kopen, kon ik verder met de 2e taart die natuurlijk ook af moest. en het zelfgemaakte mmf van die taart was wel gewoon goed rolbaar gelukkig.

Al met al beide taarten net op tijd af  :cool:  .

Superreacties gehad, zeker voor de meidentaart, had een meppertje er extra bij gedaan als verrassing, moeders kreeg helemaal tranen in dr ogen ervan! Dat is waar ik het voor doe, geweldig!

Jongenstaart is vanillebiscuit met banketbakkersroom en aarbeimousse en meidentaart is vanillebiscuit met aarbeimousse.

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/601510_266898793430792_1002905329_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p206x206/254470_266899436764061_785444392_n.jpg

2

Re: 2 verjaardagstaarten, stoere jongen en lieve meid

Jongenstaart ziet er heel leuk uit, zie helaas de meisjestaart niet. Vervelend hè, als het materiaal niet meewerkt zoals je zou willen. Maar toch goed gelukt  :thumb: .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

zal straks ff kijken of ik de meisjestaart opnieuw kan plaatsen, plaatje deed idd een beetje raar.

Pfff ja ben blij dat na t gestress t resultaat toch wel goed is, ganache schijnt heel goed te werken voor een strak resultaat, binnenkort maar ff mee gaan oefenen. en voortaan ook altijd reserve fondant hebben voor dit soort noodgevallen ;-) . Elke keer weer wat leren :-) .

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/254470_266899436764061_785444392_n.jpg

Is ie nu wel te zien? Ik zie m iig wel nu!

6

Ziet er leuk uit.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

thanks!

8

Ook die is erg leuk  :thumb:

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

9

Hartstikke mooi allebei! Het zal in de lucht hangen! Ik heb eergister twee taarten gemaakt en de randen helemaal gescheurd! Daar heb ik nooit last van! Waar het nou aan ligt? Soms denk ik dat het van het kleuren komt..

zou idd kunnen, die andere mmf was al roze vanuit zichzelf, die gescheurde had ik blauw gekleurd, misschien dat bepaalde mm een verkeerde reactie hebben op de kleuring, andere samenstelling ofzo? gaat t binnenkort ff uitproberen  :think: