1

Onderwerp: alle ballen tegen de sterren

Vorige week mocht ik een taart maken voor het ouder-kind-tennis-toernooi. Niet teveel inspiratie :o , dusss....
https://lh4.googleusercontent.com/-cd9P3to8O2g/UGbFzZQoM5I/AAAAAAAAWFM/sCES2KPN4gk/s800/IMG_5336%2520%2528Kopie%2529.JPG

Frambozen-MBC en vruchtensaus, afgesmeerd met witte chocganache.

Vandaag een jarige die Blond Amsterdam zo leuk vindt, dus een paar afbeeldingen daarvan samengevoegd tot dit:
https://lh6.googleusercontent.com/-i9l_M35mE-s/UGbFzAc7e4I/AAAAAAAAWFI/AYV6KKwFJIo/s800/IMG_5345%2520%2528Kopie%2529.JPG

Bastogne-MBC met vruchtensaus, afgesmeerd met amandelcrème....
Voor het eerst sinds lang weer met bc afgesmeerd.... 
Het is dat chocola en bastogne niet samengaan...., tenminste, dat denk ik.. :think: 
Bastogne is zo ongeveer het enige koekje ter wereld dat ik niet te eten vind :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: alle ballen tegen de sterren

Leuke taarten

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

3

Wat een mooie taarten. En die tennisballetjes, wat leuk gemaakt zeg.

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

4

dank jullie wel :)

de kinderen vonden die balletjes ook wel errug leuk :Y  ;)

5

Leuke taarten weer geworden, ik vind de tennistaart erg grappig met al die tennisballen erop, waren ze lastig te maken?

Mooie taarten, de van blond vind ik erg mooi.

7

dank jullie wel weer :)

MamaSan, nee, niet moeillijk te maken, ik had het hier ergens een keer gezien (weet niet meer van wie :o ). Balletjes draaien, met een tooltje de lijntjes indrukken en dan in een bakje met een heeeeeel klein beetje dust de balletjes rond laten draaien. De dust komt dan niet in de lijntjes. Ik had eerst teveel dust, dan komt het wel in de lijntjes dus :grr:  ;)

8

Carien schreef:

dank jullie wel weer :)

MamaSan, nee, niet moeillijk te maken, ik had het hier ergens een keer gezien (weet niet meer van wie :o ). Balletjes draaien, met een tooltje de lijntjes indrukken en dan in een bakje met een heeeeeel klein beetje dust de balletjes rond laten draaien. De dust komt dan niet in de lijntjes. Ik had eerst teveel dust, dan komt het wel in de lijntjes dus :grr:  ;)

Maar juist die lijntjes lijken me zo lastig, dat je precies weer uitkomt...

9 Laatst bewerkt door Carien (01-10-2012 16:00)

dat had ik ook verwacht, maar op de één of andere manier ging dat juist eigenlijk vanzelf :think:   :)

10

Erg leuk! Ik vind blond altijd zo vrolijk!  :thumb:

11

Heel leuke taarten hoor. Enne, baestogne en chocolade gaan prima samen hoor. ;)

Dat is toch een TAART waard!

12

Heel leuke taarten hoor. Enne, baestogne en chocolade gaan prima samen hoor. ;)

Dat is toch een TAART waard!

13

Leuk hoor en zeker lekker bastogne en chocola!

n'Djoy elke dag!

14

dankdank :)
De volgende bastognecrème wordt dus afgesmeerd met ganache  :)

15

leuke taarten! vind die tennisballen ook erg grappig!  :)

16

Leuke taarten Carien, ook hier geen bostogne koek liefhebbers.

Christine.

17

Wat en leuke taartjes weer Carien. Wat een mooie tennisballetjes, had ze zelf nog nooit eerder gezien, dus vind het er briljant uit zien.  ;)

Hier wel een bastogne liefhebber, tenminste op zijn tijd. Heb er bij chocola ook niet meteen een mjam gevoel bij, maar vind bijvoorbeeld chocoladepepernoten ook niet zo, terwijl veel mensen dat een super combinatie vinden. Zou het niet in combi gaan met witte chocolade ganache, omdat daar het chocogevoel toch al niet zo groot is? Bij een sterke smaak als bastogne proef je eigenlijk alleen nog maar vanille. Maar heb zelf nog niet zoveel gemaakt met witte chocoladeganache, dus misschien zeg ik wel iets raars  :o

18

dank voor je uitgebreide reactie :)
Zat zelf ook al te denken aan witte, minder uitgesproken....
Ik smeer nagenoeg alles af met witte chocganache, zoooo lekker (bij citroen, framboos, aardbei, bij veel dus O-)  ;) ).

19

moeten we dus eens uitproberen.. O-)
Wil zoiezo wat meer met ganache proberen te werken. Daar wat meer ervaring in krijgen. Blijf op één of andere manier wat in de MBC hangen.

20

ganache is ook nog eens veeeel sneller en stiller te maken :) , dus waar wacht je op  :think:
;)

21

Gelijk heb je!
Maar misschien wel duurder?  :think: En machtiger?  :think: De taart zelf komt nog niet altijd zo strak er uit bij mij na het snijden en vullen, dus heb best een laagje nodig om hem weer strak in het pak te krijgen.. (zeker met dunne marsepein)

Heb jij idee hoeveel slagroom en chocola jij gebruikt om 1 taart af te smeren?

22

Leuke taarten en blond blijft zo leuk :Y

23

't is wel duurder, niet machtiger vind ik, wel lekkerder en makkelijker werken :Y
Ik doe geen dijkjes, vul tot de rand, ga er na het vullen met een mes rond, zodat het dan al redelijk glad is.
Dan dun laagje ganache (redelijk dun, maar zeker niet gietbaar) als crumbcoat. In de koelkast en na een kwartier/halfuur de volgende laag/het volgende laagje. Omdat de eerste laag dan al goed hard is (harder dan bc), trek je 'm makkelijk strak :)

Voor een rond 25 heb ik laatst 248gr ganache gebruikt, voor een vierkant 25 408gr. (ik weeg het altijd af, om bij te kunnen houden wat de taart kostte ;) ). Ik gebruik Callebaut gallets, koop die per 2,5kg bij Makro/Sligro.

Erg leuk gedaan, beide taarten. Ik moet je gelijk geven, ik vind bastogne ook niet echt een lekker koekje (voornaleijk die lange nasmaak brrrr...) maar chocolade maakt inprincipe alles weer goed! :P

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

25

Klinkt inderdaad als een klein beetje duurder, zeker zonder een sligropas.. :|
Ook weer niet een heel groot verschil, gezien de hoeveelheid andere boodschappen die in zo'n taart verdwijnen.
Heb komende tijd hier allemaal verjaardagen, dus kan eindelijk weer los. Maar had net de eerste 2 met MBC gepland. Bij de 3de zou witte chocoganache passen... :)