1

Onderwerp: Some fudge for my Valentine; het recept

Fudge vind ik op dit moment de meest makkelijke zoetigheid die je maar kan maken. En mensen om mij heen worden er helemaal blij van en dat vind ik helemaal leuk. En met valentijnsdag in aantocht heb ik van de week valentijns-fudge gemaakt en dat recept deel ik met jullie.

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/rockyroadfudgevalentineclose.png

Je hebt nodig:

• één blikje gecondenseerde melk
    400 gram chocolade (ik gebruikte bij deze versie puur maar een andere chocolade kan ook heel goed)
    handje vol pinda’s
    roze mini-marshmallows of grotere in vieren geknipt (laatste gebruikte ik in deze versie)
    roze en rode icing in 2 spuitzakjes
    valentijns-strooisel (ik haalde strooisel bij de xenos, er zitten daar 4 soorten in een busje)

Extra:

• Ovenschaal rechthoek of vierkant
    bakpapier
    steelpan

Zo maak je het:

Zet de steelpan op het vuur. Giet de gecondenseerde melk hierin en voeg de chocolade in brokjes bij de melk.
Laat dit op een laag vuurtje samensmelten tot een smeuïg geheel. Zodra de melk en de chocolade goed vermengt zijn met elkaar haal je de pan van het vuur en voeg je de marshmallows en de pinda’s toe.

Roer dit even door elkaar en stort het mengsel uit in de ovenschaal. De bodem van de ovenschaal bekleedt je van te voren even met een velletje bakpapier.

Trek met de spuitzakken met icing kris kras strepen met icing over de fudge en strooi als laatste de valentijn-strooisels erover.
Zet dit minstens een halve dag in de koelkast om af te koelen. Haal daarna de plak uit de schaal en snijd de fudge in mooie stukjes.

Eet smakelijk.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Some fudge for my Valentine; het recept

:P  klinkt erg lekker !

Cake makes your smile !!!

3

Wat een leuk en lekker idee!!
Mijn kerel zei al geen taart hoor haahaha over fudge heb ik nog niks gehoord

4

Ik heb het gisteravond gemaakt. een blikje, 400 gram melkchocola, handvol ongezouten cashewnoten en kleine spekjes erdoor.

echt supermakkelijk en lekker!!!
vanochtend mooie stukjes in een zakje gedaan, strikje erop en klaar! mooi kadootje!
en heerlijk.. ik heb veel te veel...

5

die ga ik opslaan! Klinkt Heerlijk!  :9

Er is altijd wel een reden voor taart!

6

maakt het uit hoe veel marshmellows er door gaan of is dit naar eigen smaak...

my favorite cake is.... delicious!

7

diana1985 schreef:

maakt het uit hoe veel marshmellows er door gaan of is dit naar eigen smaak...

Sorry voor de laatste reactie, ik voeg dit altijd naar smaak toe idd.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.