Onderwerp: Punten kroontje afgebroken
ik heb zondag een kroontje en bolletjes gemaakt van funcakes fondant. ik had geen tylose in huis en heb ook begrepen dat dit bij funcakes niet hoeft. ik heb hem 28 uur laten drogen en dacht dat hij behoorlijk hard was. ook was het kroontje echt goed dik. toen heb ik de bolletjes erop gedaan (gaatje erin geprikt) en met eetbare lijm (water met poedersuiker) erop gemaakt. een paar uur later brak het eerste puntje met bolletje af en vanochtend lagen alle bolletjes ernaast. de puntjes en de binnekant van de bolletjes voelen nu ook een beetje zacht. kan dit door de eetbare lijm komen? er zitten nog wel puntjes aan (alleen zijn ze nu een beetje korter/platter). kan ik als ik het nog verder laat drogen de bolletjes er nog op doen? zoja, hoe lang moet het nog drogen en kan ik weer zelfgemaakte eetbare lijm gebruiken of wordt de fondant daar zacht van? ik las ook dat je icing kunt gebruiken, maar dat heb ik niet en ik vind het zonde om hiervoor een hele zak of tube te kopen.
ook las ik dat sommigen een stukje van het bolletjes afsnijden zodat het beter blijft zitten, maar ik snap niet precies hoe.
hoop dat iemand me kan helpen, het is voor mijn eerste taartopdracht en ik was zo trots op mijn kroontje . bedankt voor jullie hulp!