Re: Harde stukken in biscuit
mieperdepiep schreef:
Zijn dit het soort harde stukken, wat je dus vaker hebt? Zitten ze meestal op die plek in het midden? Gaat het dan dus toch over de garing ??
In dat geval zou een heatingcore in het midden kunnen helpen.Wel gek dat ze zo hard ogen. Als ik mijn kapsel onderbakken heb, dan is het juist zacht..
Alsof er iets samenklontert..
Dit was mijn eerste keer hoor en die gele stukken zien er hard uit maar zijn niet echt hard, bij cake zie je het wel eens als ie ingezakt is.
Het topic is van oorsprong van flummi
Was nu inderdaad in de war met keukentje en flummi. Als de stukken van keukentje zacht zijn, dan denk ik dat dit 'gewoon' een garingsprobleem is. Omdat het bovenstelaagje al wel droog gegaard is (zie ik op de foto), trekt deze waarschijnlijk de prikker alsnog droog, dus dan werkt de prikkertechniek niet. Dan moet je het 'voelen' nog wat verder perfectioneren. Iets steviger drukken en dan voelen of het dus echt stevig voelt? Lijkt me dat dit middeninstuk toch anders zou moeten voelen dan meer aan de zijkanten..
Ja, helpt misschien een foto, flummi. Even een scan meesturen naar de cakedokter..
Een uur bakken vind ik best lang voor 25 cm. Maar weet het eerlijk gezegd niet vanaf hier wat dan de oplossing is in jouw geval.
En anders gewoon mix-vrij bakken, asl dat wel goed gaat. Misschien een beetje meer beslag maken, wordt íe ook hoger. Was hij wel lekker luchtig?