Onderwerp: Lagere taart met Kenwood dan met handmixer
Hoi allemaal,
Een paar weken geleden heb ik een Kenwood patissier gekregen op mijn verjaardag van mijn vriend (super lief ). Alleen zoals mijn titel al aangeeft: sinds ik de Kenwood gebruik zijn mijn taarten flink lager dan eerst (ik denk zo'n twee cm) en het beslag is ook wat minder dik. Ik heb al heel wat topics doorgelezen, maar nergens kon ik het verlossende antwoord vinden. Ik heb de eieren even in warm water gelegd (scheelde een klein beetje), het 'voorverwarmen' van de kom moet ik nog proberen en ook het verstellen van de garde heb ik nog niet geprobeerd (niet het goede gereedschap in huis). Wat me laatst opviel met een taartje is dat hij in de oven op een gegeven moment wel richting de rand ging, alleen een paar minuten later toch weer lager werd (heb de oven niet open gehad ofzo). Ik kan me niet voorstellen dat het aan de oven ligt, aangezien deze net nieuw is en de 'problemen' echt begonnen zijn sinds ik mijn keukenmachine heb. Verder viel me op dat mijn taartjes sindsdien ook meer aan het bakblik vastkleven. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) en het verlossende antwoord hebben? Alvast bedankt!
Ps het biscuit is in principe wel goed (wordt wel gaar enzo), alleen wel wat compacter dan eerst.