Onderwerp: biscuits ALLEMAAL vast in bakvorm, nooit eerder last van gehad...HELP?
Goedemorgen,
Ik heb hier nooit eerder last van gehad, bak al ruim een jaar met mijn pannen (sommigen zijn wat nieuwer dan andere) en spray ze dunnetjes in met Baukje Bakspray.
Ik gebruik de mix van Funcakes.
Altijd keerde ik de bakvorm direct na de baktijd om, om het biscuit af te laten koelen op rooster en hopla...ze kwamen er zo uit.
De laatste weken bleven de randen al een beetje plakken en die maakte ik dan los met een sate prikker.
Er bleef dan ook wel een dun laagje vaak aan de onderkant plakken maar niet zo erg dat het biscuit daardoor beschadigde.
Echter gisteravond mix gemaakt voor een 25cm rond bakvorm en een 20 cm hartvorm en bij beide bleef nu ook de gehele onderkant plakken waardoor het biscuit ernstig is gescheurd en ik m weg kon gooien
Toen werd het dus echt tijd voor een noodkreet op het forum want dit wordt een dure (en tijdrovende) grap als ik elke keer mijn biscuits weg kan gooien.
Ik heb geen idee wat ik fout doe.
Ik doe niets anders dan ik al een jaar lang doe??
Ik was de pannen met de hand, afwasmiddel en zachtjes met een schuursponsje af...zou ik daarin iets fout doen?? Geen afwasmiddel misschien?
Groetjes Fiona