1

Onderwerp: Gevuld en afgesmeerd invriezen???

Hallo,

Ik zou vandaag een zwangere buiken taart maken voor een bedrijf waar mijn man werkt maar nu heb ik de taarten gevuld en afgesmeerd maar blijkt het voor volgende week te zijn want er is ineens een meeting tussen gekomen.

In ieder geval is mijn vraag nu...
Kan ik de taarten invriezen gevuld en afgesmeerd met botercreme en zo ja, hoe pak ik ze dan in.

Hoop dat iemand mij zou willen adviseren :)

Groetjes, Raquel

2

Re: Gevuld en afgesmeerd invriezen???

Ik zou ze nog wel bekleden voor het invriezen. Invriezen kun je volgens mij prima doen in een pedaalemmerzak, maar daar kun je ook even de zoekfunctie voor gebruiken.

Maar dat is nu juist het probleem. Ik wil echt een mooie jurk maken voor de zwangere buik dus ik kan hem niet bekleden en dan invriezen want dan past het niet in mijn vriezer.
Ik ga wel even zoeken.... :)

Als iemand anders het antwoord weet, graag want ik moet nu even gaan handelen :)  :)  :)

4

Ik heb al vaker taarten afgesmeerd met botercreme en dan ingevroren. Na ontdooien bekleden. Ik heb daar geen problemen mee gehad

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

Tjiwy86 schreef:

Ik heb al vaker taarten afgesmeerd met botercreme en dan ingevroren. Na ontdooien bekleden. Ik heb daar geen problemen mee gehad

Dank je wel voor je bericht. Hoe verpak je de taart dan en hoe ontdooi je de taart dan als ik vragen mag???

:)

Tjiwy86 schreef:

Ik ook hoor!!! Gaat prima
Verpak het in een plastic zak in de diepvries. En in de koelkast ontdooien. Geluk van niet-bekleed ontdooien is dat je fondant/marsepein niet kan smelten.  :lol:

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

SweetForYourSweet schreef:
Tjiwy86 schreef:

Verpak het in een plastic zak in de diepvries. En in de koelkast ontdooien. Geluk van niet-bekleed ontdooien is dat je fondant/marsepein niet kan smelten.  :lol:

Helemaal top! Ik heb ze ingevroren. Hoelang moet ik ze ontdooien in de koelkast?? De avond van te voren ofzo?

8

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (voor alle invries- en ontdooivragen)

9

Party-treats schreef:
Tjiwy86 schreef:

Helemaal top! Ik heb ze ingevroren. Hoelang moet ik ze ontdooien in de koelkast?? De avond van te voren ofzo?

Ik zou 24 uur van te voren ontdooien.
In de koelkast en zonder zak erom, event. in een taartdoos. Er komt toch vocht van zo'n taart af, dat kan dan mooi in de doos trekken.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

10

Met vlees moet je het na het ontdooien binnen 24 uur eten, maar hoe zit dat met een taart? hoe lang is een ontdooide taart nog eetbaar??

perfectionist in hart en nieren. vermoeiend!!

11

@ppeltje schreef:
Party-treats schreef:

Ik zou 24 uur van te voren ontdooien.
In de koelkast en zonder zak erom, event. in een taartdoos. Er komt toch vocht van zo'n taart af, dat kan dan mooi in de doos trekken.  ;)

Daarvoor leg ik altijd wat suikerklontjes IN de taartdoos (in de koelkast), daar trekt eventueel vocht veel makkelijker/sneller in. Geen last van 'gedoe'.....