1

Onderwerp: bonbons gemaakt

Hallo allemaal

ik hou van bonbons, ik dacht ik ga het eens zelf proberen te maken, ik heb callabaut gebruikt, ze zijn gevuld met: praline, aardbeien ganache, hazelnoot paraline, caramel, witte chocolade crisp.

http://www.mijnalbum.nl/foto-M8PFP36L.jpg

Bedankt voor kijken, en tips zijn altijd welkom

2

Re: bonbons gemaakt

zien er mooi uit

Veel liefs Rafaëla

Mooi! Wat voor vorm heb je gebruikt? IK maak zelf ook af en toe bonbons, maar ik ben over de resultaten van mijn siliconenvorm niet altijd even tevreden...

Eva

4

Eva_CustomCookies schreef:

Mooi! Wat voor vorm heb je gebruikt? IK maak zelf ook af en toe bonbons, maar ik ben over de resultaten van mijn siliconenvorm niet altijd even tevreden...

Eva

Deze heb ik bij de makro gekocht. en ben er echt te vreden over, heel makkelijk de bonbons uit te krijgen, ik heb ook andere vormpjes die heb ik bij cake art gekocht, waren wel wat duur,

5

Ziet goed uit!

6

Oeww errug leuk! En zien er ook erg lekker uit

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

7

dank je wel, collega's hebben ze op gegeten, ze vielen erg in de smaak,  :9  :9

8

Ze zien er goed uit. Mooi gedaan.

Groetjes Monique

9

marcelis10 schreef:

Ze zien er goed uit. Mooi gedaan.

Groetjes Monique

Dank je wel  ;)

Samira1979 schreef:

Eva

Deze heb ik bij de makro gekocht. en ben er echt te vreden over, heel makkelijk de bonbons uit te krijgen, ik heb ook andere vormpjes die heb ik bij cake art gekocht, waren wel wat duur,

hm, zal daar eens kijken. Wat voor materiaal is het? Siliconen, hard plastic, metaal? Iets anders?

11

Eva

Siliconen werkt eigenlijk alleen met iets hards, bonbons zijn te breekbaar om eruit te duwen...

12

etmc schreef:

Eva

Siliconen werkt eigenlijk alleen met iets hards, bonbons zijn te breekbaar om eruit te duwen...

ja dat klopt, daarom laat ik ze iets langer in de koeling voordat ik ze eruit duw. tot nu toe gaat het goed.

13

etmc schreef:

Eva

ja dat klopt, daarom laat ik ze iets langer in de koeling voordat ik ze eruit duw. tot nu toe gaat het goed.

14

Samira1979 schreef:

Eva

hm, zal daar eens kijken. Wat voor materiaal is het? Siliconen, hard plastic, metaal? Iets anders?

bij de makro siliconen, bij cakeart metaal en ik heb ook van hard plastic weet alleen ff niet hoe die site heet, maar die is ook heel goed.

15

hmmmm klinkt echt heerlijk. Mag ik vragen hoe je die praline vulling gemaakt hebt?

16

He oud collega,
Wat heb je mooi bonbons gemaakt....
Jou kennende erg lekker.

Groetjes Yvon

17

Ik wou dat ik een collega van je was wat zien die er verrukkelijk uit :9  :9  :9

18

yvoline schreef:

He oud collega,
Jou kennende erg lekker.

Hey yvon!

Hoe gaat het? Hahahaha komen we elkaar ook hier tegen.
Keer wat anders dan fb, haha,

19

yvoline schreef:

He oud collega,
Jou kennende erg lekker.

Hey yvon!

Hoe gaat het? Hahahaha komen we elkaar ook hier tegen.
Keer wat anders dan fb, haha,

20

patje131 schreef:

Ik wou dat ik een collega van je was wat zien die er verrukkelijk uit :9  :9  :9

Kom je in Vught werken, Hahaha

21

femme80 schreef:

hmmmm klinkt echt heerlijk. Mag ik vragen hoe je die praline vulling gemaakt hebt?

Dat recept heb ik van hier op de site

22

ziet er lekker uit

23

Hallo,

Ik heb ook een siliconen vorm voor bon bons, en wil dat ook eens gaan maken..

Maar hoe pak ik zoiets aan?

choco smelten, in vorm doen, uitharden, vulling erin doen en dan een afdeklaagje chocola ofzo?

en komen alle recepten van de vullingen van de site?

Dank jullie

24

jessiTaartje schreef:

Hallo,

Ik heb ook een siliconen vorm voor bon bons, en wil dat ook eens gaan maken..

Maar hoe pak ik zoiets aan?

choco smelten, in vorm doen, uitharden, vulling erin doen en dan een afdeklaagje chocola ofzo?

en komen alle recepten van de vullingen van de site?

Dank jullie

Hallo. Sorry nu pas jouw vraag, chocolade smelten au bain Marie of in de magnetron, cocoa boter kan je gebruiken maakt de chocolade vloeibaarder en geeft ook een glans, Vul de pan met water en let erop dat het water niet de roestvrijstalen schaal raakt als deze er in wordt gehangen. Vul de schaal met 2/3 van de chocolade en zet de pan op een half laag vuur zodat het water niet kookt maar alleen heet wordt. Blijf roeren terwijl de chocolade langzaam smelt. Als de chocolade helemaal is gesmolten en de temperatuur heeft bereikt van 40˚-45˚C, moet de schaal uit de pan worden genomen en op een doek worden geplaatst.Voeg nu de resterende 1/3 van de chocolade beetje bij beetje toe en blijf roeren tot de chocolade helemaal gesmolten en glad is. Misschien hebt u niet alle koude stukjes chocolade nodig om de gesmolten chocolade te tempereren,  Om dit handmatig te testen doopt u de punt van een mes in de chocolade en legt het even neer op de tafel. Als de chocolade in zo’n 3-4 minuten opdroogt met een mooie glans, is de chocolade perfect getempereerd. Dan idd in de vorm, rustig schudden of zachtjes op tafel kloppen, zie dat er luchtbellen naar boven komen, anders zie je luchtbellen op de bonbon, 10 min in de koelkast vullen en chocolade erover heen, kan je brede mes of iets anders om overtollig chocolade eraf halen en dan weer 10 tot 20 min in de koelkast en dan eruit drukken, chocolade in een blik op een donkere koele plek bewaren, niet in de koelkast, worden de bonbons niet meer zo lekker, ik hoop dat je hier iets aan hebt

25

Ze zien er mooi uit en klinken heerlijk!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy