jessiTaartje schreef:Hallo,
Ik heb ook een siliconen vorm voor bon bons, en wil dat ook eens gaan maken..
Maar hoe pak ik zoiets aan?
choco smelten, in vorm doen, uitharden, vulling erin doen en dan een afdeklaagje chocola ofzo?
en komen alle recepten van de vullingen van de site?
Dank jullie
Hallo. Sorry nu pas jouw vraag, chocolade smelten au bain Marie of in de magnetron, cocoa boter kan je gebruiken maakt de chocolade vloeibaarder en geeft ook een glans, Vul de pan met water en let erop dat het water niet de roestvrijstalen schaal raakt als deze er in wordt gehangen. Vul de schaal met 2/3 van de chocolade en zet de pan op een half laag vuur zodat het water niet kookt maar alleen heet wordt. Blijf roeren terwijl de chocolade langzaam smelt. Als de chocolade helemaal is gesmolten en de temperatuur heeft bereikt van 40˚-45˚C, moet de schaal uit de pan worden genomen en op een doek worden geplaatst.Voeg nu de resterende 1/3 van de chocolade beetje bij beetje toe en blijf roeren tot de chocolade helemaal gesmolten en glad is. Misschien hebt u niet alle koude stukjes chocolade nodig om de gesmolten chocolade te tempereren, Om dit handmatig te testen doopt u de punt van een mes in de chocolade en legt het even neer op de tafel. Als de chocolade in zo’n 3-4 minuten opdroogt met een mooie glans, is de chocolade perfect getempereerd. Dan idd in de vorm, rustig schudden of zachtjes op tafel kloppen, zie dat er luchtbellen naar boven komen, anders zie je luchtbellen op de bonbon, 10 min in de koelkast vullen en chocolade erover heen, kan je brede mes of iets anders om overtollig chocolade eraf halen en dan weer 10 tot 20 min in de koelkast en dan eruit drukken, chocolade in een blik op een donkere koele plek bewaren, niet in de koelkast, worden de bonbons niet meer zo lekker, ik hoop dat je hier iets aan hebt