1

Onderwerp: Candy melts Problemen.

Ik dacht vandaag voor het eerst cake pops te maken.
Nu lukte de cake pops wel alleen wilde ik ze versieren met Candy melts, alleen dat lukte niet!

Allereerst had ik Candy melts in een bakje laten smelten in de magnetron, iets te enthousiast want uiteindelijk was het verbrand.

Vervolgens maar op het vuur au bain Marie laten smelten. Dat smolt goed maar toen ik het van het vuur haalde werd het eigenlijk gelijk hard.

Daarna nog een keer au bain Marie laten smelten, eenmaal gesmolten het bakje in een bakje met heet water gedaan zodat het niet afkoelde maar het werd toch weer dik en de cake pop balletjes kreeg ik er niet goed in en mooi versierd.

Nu heb ik de overige balletjes maar in de vriezer gedaan maar ik snap niet wat ik fout doe?? Iemand tips??

De cake pops heb ik trouwens gemaakt van cupcakes ( verkruimeld ) met botercreme en geruime tijd in de koelkast laten liggen.

Re: Candy melts Problemen.

Heb je crisco?Of iets anders van plantaardig vet?Dit doe ik er altijd door,blijft het veel soepeler om mee te werken! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

3

Crisco heb ik in huis. Hoeveel zou ik daarvan er doorheen moeten doen?

4

Het probleem met au bain marie is dat de temperatuur meteen weer zakt zodra je het van het vuur haalt, en dus stollen je candy melts weer.

Crisco is een oplossing, maar echt maar een theelepeltje.
Ik zou eerder proberen of je je pops gewoon op het aanrecht kan dippen in de candymelts terwijl de melts au bain marie blijven staan.

Ik heb zelf vandaag de chocolade smelter van Inventum gedemonstreerd. Ik heb om 10.00 uur de melts in het bakje gedaan en gesmolten, doordat de temperatuur constant blijft bleven de melts uren lang gesmolten (heeft tot 17.00 aangestaan) en ik heb geen cacaoboterdrops of crisco toe hoeven voegen.. (cacaoboterdrops werken beter dan crisco)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik kreeg de candymelts ook echt niet dun genoeg om te dippen. Er bleef veels teveel aanhangen, en zo'n dikke laag vind ik niet lekker...
Mijn oplossing was een scheut zonnebloemolie erdoor, net zoveel tot het een beetje lekker vloeide. Ging veel beter! Ik was bang dat het niet meer helemaal zou stollen, maar het gaf geen problemen! Als je wat googelt op internet vind je dat veel mensen tegen dit probleem aanlopen....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

nou dat heb ik nou ook en de lol is eraf bij mij met de cakepopapparaat zit er hard aan te denken om hem te verkopen

7

Dank jullie wel voor de tips.

Ik ga het morgen avond nog een keer proberen dus ik hoop dat het met deze tips wel gaat lukken!

8

Wat een rotspul!!! Hier ook aardig dik.... Met crisco.

9

10

11

12

Oeps ging iets mis  :o