26

Re: Drie taarten, geen fondant of marsepein, maar wel heel erg lekker!

Ziet er heel smakelijk uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

reshma schreef:

Gaaf die taarten!! welke spuit tip heb je voor de slagroom en mokka taart gebruikt???ik maak ook altijd slagroom/mokka taarten, maar de tips die ik gebruik zijn die troefjes niet zo mooi...Hoop snel op antwoord....morgen moet ik ook een mokka en slagroomtaart afgeven voor een jarige...\in ieder geval....bedankt

Ik heb deze gebruikt:

http://4.media.hyves-static.net/1517100315/6/o46n/0/img1517100315.jpeg

De linkse voor de slagroom, de middelste voor de mokka en de rechtste voor de bolle toefjes in het midden van de mokkataart.

Ik heb deze bij een kookwinkel in Amsterdam gekocht. Weet even niet meer hoe die winkel heet, maar hij zit in de buurt van Blond Amsterdam en de Albert Cuyp. Maar bij andere kookwinkels heb ik ze ook wel eens zien liggen.

ireen123 schreef:

Hele lekker tip.

Ik heb gisteren een recept uitgeprobeerd, als topping op appeltaart, maar deze is ook geschikt is om randjes mee te decoreren.

Rudolph noemt het victoriabeslag.
Het zijn amandelen-schaafsel of stukjes, eiwit en suiker ,mengen en even op een bakpapier in de oven/pan, laten karameliseren.
Was toch lekker :D  :Y

Victoriabeslag
•    150 g geschaafde amandelen
•    150 g suiker
•    1 eiwit

Verwarm de oven voor op 180 °C. Meng de amandelen met het suiker en het eiwit. Verdeel het beslag over een met bakpapier beklede bakplaat en bak het beslag in circa 30 minuten goudbruin. Roer de amandelen elke 10 minuten door. Laat de amandelen afkoelen.

Dat klinkt lekker! Ik denk dat dat is wat op appelkanjers zit, mmm

29

Ben gek op mokkataart!!! Ze zien er prachtig uit  :thumb:

Groetjes v. Annette.

30 Laatst bewerkt door Titataart (19-09-2012 11:03)

Berichtje werd 2x geplaatst .....  :/

Groetjes v. Annette.

31

Nou, je doet niet onder voor een bakketbakkern hoor!
Prachtige taarten.  :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

32

thx voor je afbeelding! ik kom zelf uit DH...heb geen flauw idee waar i A'dam ik moet kijken........ :(

Bedankt :)

reshma schreef:

thx voor je afbeelding! ik kom zelf uit DH...heb geen flauw idee waar i A'dam ik moet kijken........ :(

Ik kwam toevallig in een webwinkel terecht waar je ze kunt bestellen. Ik heb het adres naar je gemaild!

Oooooh, het water loopt me in mijn mond en dat al om 10 uur 's ochtends! Het zier er heerlijk en professioneel uit!!!

Life is uncertain......eat dessert first!

35

Ze zien er prachtig uit :thumb:  :thumb:
En erg lekker :Y  :Y

Groetjes Gerien

36

Petula Dillema schreef:

Oooooh, het water loopt me in mijn mond en dat al om 10 uur 's ochtends! Het zier er heerlijk en professioneel uit!!!

Dan is het toch ook bijna koffietijd? ;)

Groetjes Gerien

grietje schreef:
Petula Dillema schreef:

Dan is het toch ook bijna koffietijd? ;)

Helemaal waar, maar het is zaterdag en ik lag nog lekker lui in bed.... Moest eerst zelfs nog ontbijten haha! Gelukkig had ik lekkere bolletjes in huis anders was het contrast met deze heerlijkheden wel heel erg groot!

Life is uncertain......eat dessert first!

:thumb:  :thumb: wat zien ze er mooi en lekker uit zeg, ik ben zwaar onder de indruk!

MarielleM1978 schreef:

Dank jullie wel! :)

zeeuwsmeisje schreef:

Wat een mooie en lekkere taarten zeg, en grappig, precies dezelfde komen hier op tafel op een verjaardag (fondant is wel leuk, maar deze vinden ze lekkerder)

Zou je me willen verklappen hoe jij je slagroom toefjes  zo mooi krijgt, bij mij zakken ze altijd wat in, bij jou zien ze er zo stevig uit!

Groetjes van Cora

De slagroom heb ik eerst even een paar minuten in de vriezer gezet om ijskoud te laten worden en de kom van de mixer even in de koelkast. Ik heb op 250 ml. slagroom 1 eetlepel poedersuiker en een half zakje klop-fix gebruikt. De poedersuiker heb ik samen met de klop-fix even gezeeft. De poedersuiker met de klop-fix heb ik toegevoegd na ongeveer een halve minuut mixen, per eetlepel tegelijk terwijl de mixer staat te draaien. En dan blijven mixen tot het stijf genoeg is.

Dus je hebt alleen klopfix gebruikt en geen aangevette slagroom? Ik heb nog nooit een slagroom taart gemaakt, maar ben het zeker van plan. Mijn man houdt helemaal niet van fondant of marsepein :rolleyes:

Heb je die chocolade figuurtjes bij een 'normale' winkel gekocht  of bij makro of sligro?

Ik wil die link ook wel van die webwinkel  :o

I never met a calorie I didn't like....

Dank je! :D

Ik heb inderdaad geen aangevette slagroom gebruikt. Alleen klopfix en poedersuiker. En dan wel verse slagroom uit de koeling. Ongeveer 750 ml. slagroom voor deze taart.

De chocoladefiguurtjes heb ik bij de Makro gekocht. Bij de Sligro hebben ze deze ook, maar dan in een veel grotere verpakking.

De link van die webwinkel heb ik vanmorgen ook nog even op mijn Facebookpagina (zie mijn onderschrift) gezet, de spuitmondjes kun je vinden onder: "spuitzakken & spuitjes".

40 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (22-09-2012 21:49)

:thumb: bedankt voor je snelle antwoord! Ik ga op je facebook kijken ;)

En weer een makro pasje lenen ;)

Hoe groot was deze taart ?

Graag gedaan!

Deze taart was 22 cm.

:thumb: