1 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (15-09-2012 14:16)

Onderwerp: Drie taarten, geen fondant of marsepein, maar wel heel erg lekker!

Vandaag vieren mijn ouders hun verjaardag. Mijn moeder vroeg mij om taarten te maken.

Het is dus geen fondant of marsepein geworden, maar wel erg lekker! ;)

Appeltaart
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/39443_138131072998924_2095980693_n.jpg

Gevuld met: appel ;)

Slagroomtaart
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/423967_138135246331840_1732640183_n.jpg

Gevuld met: 1 laag slagroom en 1 laag Hero fruitpasta framboos

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/557413_138132766332088_701424531_n.jpg

Mokkataart
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/523163_138132909665407_930636023_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305010_138133012998730_2021366923_n.jpg

Gevuld met 2 lagen mokkacrème.

Het recept van de mokkacrème komt uit het cupcake boek van Rudolph. Maar dan wel met dubbele hoeveelheid mokka extract, want anders vonden we hem niet genoeg naar mokka smaken. Kan natuurlijk ook aan de sterkte van de espresso gelegen hebben. Heb er Nespresso voor gebruikt, sterkte 5.

2

Re: Drie taarten, geen fondant of marsepein, maar wel heel erg lekker!

Hmmmmmmmmm........ ziet er mooi en heel lekker uit!!!! :9  :Y

3

Leuk om een keer andere taarten te zien!
En wat zien de taarten er heerlijk uit :P

Ziet er heel lekker uit! Vooral de slagroom. Met wat heb je die en mokka taart gevuld?

Bakkertje Amsterdam schreef:

Ziet er heel lekker uit! Vooral de slagroom. Met wat heb je die en mokka taart gevuld?

Heb het er nog even bij gezet. De slagroomtaart Met 1 laag slagroom en 1 laag Hero fruitpasta framboos en de mokkataart is gevuld met twee lagen mokkacrème.

Zien er lekker uit !En mooi en netjes!

7

Mmm, die zien er lekker uit!

Bedankt voor jullie reacties!
De taarten vielen in de smaak bij de visite.

9

Die mokka en slagroom taart zouden zo gekocht kunnen zijn. Wat zijn ze mooi zeg. Ben nu al een paar keer terug gegaan naar boven.

10

Ziet er lekker uit! Klinkt ook heerlijk :9

11

Yummie! Ze zijn er heerlijk uit. Ik was nog op zoek naar een geschikt recept voor het maken van mokka, en dat kookboek van Rudolph heb ik ook.... ga dus snel even kijken of het wat voor mij is.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

12

Wat zijn ze mooi!! mooi strak en mooi gespoten  :thumb:

n'Djoy elke dag!

13

Ik krijg echt helemaal trek als ik dit zie.
Wat zien ze er mooi en strak uit!

14

Ziet erg smakelijk uit...Die taarten wil je zo van het scherm afhalen en opeten :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

15

Mjammie dat ziet er geweldig goed uit. Je mokkataart is ook nog eens zooo mooi.  :thumb:

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

16

Wat een mooie en lekkere taarten zeg, en grappig, precies dezelfde komen hier op tafel op een verjaardag (fondant is wel leuk, maar deze vinden ze lekkerder)

Zou je me willen verklappen hoe jij je slagroom toefjes  zo mooi krijgt, bij mij zakken ze altijd wat in, bij jou zien ze er zo stevig uit!

Groetjes van Cora

17

Ze zier er erg heerlijk uit! De fruitspasta is lekker in de slagroom taart he? Gebruik ik ook altijd..

De mokka taart staat op mijn verlanglijstje om te maken! :D

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

Dank jullie wel! :)

zeeuwsmeisje schreef:

Wat een mooie en lekkere taarten zeg, en grappig, precies dezelfde komen hier op tafel op een verjaardag (fondant is wel leuk, maar deze vinden ze lekkerder)

Zou je me willen verklappen hoe jij je slagroom toefjes  zo mooi krijgt, bij mij zakken ze altijd wat in, bij jou zien ze er zo stevig uit!

Groetjes van Cora

De slagroom heb ik eerst even een paar minuten in de vriezer gezet om ijskoud te laten worden en de kom van de mixer even in de koelkast. Ik heb op 250 ml. slagroom 1 eetlepel poedersuiker en een half zakje klop-fix gebruikt. De poedersuiker heb ik samen met de klop-fix even gezeeft. De poedersuiker met de klop-fix heb ik toegevoegd na ongeveer een halve minuut mixen, per eetlepel tegelijk terwijl de mixer staat te draaien. En dan blijven mixen tot het stijf genoeg is.

juudje84 schreef:

Ze zier er erg heerlijk uit! De fruitspasta is lekker in de slagroom taart he? Gebruik ik ook altijd..

De mokka taart staat op mijn verlanglijstje om te maken! :D

Die fruitpasta is zeker lekker :) Ik heb de aardbeienversie in de bruidstaart van mijn broer en schoonzusje gedaan. Ik vind die pasta ook erg lekker omdat er geen stukjes of pitjes in zitten.

Mooie taarten hoor het water loopt me mond uit vooral de mokka . :Y
Wil ik ook nog eens maken in november maar eens wordt me tante 87. Jaar mooie gelegenheid moet ik toch weer wat taarten maken . ik ben alleen al een tijdje opzoek naar die gesuikerde nootjes die op de zijkant zitten ,nu zie ik ze bij jouw er wel opzitten (gisteren bij de makro geweest ,daar hebben ze dus niets van dat soort dingen) wil jij of iemand anders me misschien vertellen waar ik dat kan kopen alvast bedankt .
Groetjes ellen :P

ellen taartje 69 schreef:

Mooie taarten hoor het water loopt me mond uit vooral de mokka . :Y
Wil ik ook nog eens maken in november maar eens wordt me tante 87. Jaar mooie gelegenheid moet ik toch weer wat taarten maken . ik ben alleen al een tijdje opzoek naar die gesuikerde nootjes die op de zijkant zitten ,nu zie ik ze bij jouw er wel opzitten (gisteren bij de makro geweest ,daar hebben ze dus niets van dat soort dingen) wil jij of iemand anders me misschien vertellen waar ik dat kan kopen alvast bedankt .
Groetjes ellen :P

Bij AH kon ik ze ook niet meer vinden, daar hadden ze ze eerst in een zakje van Oetker. Maar ik heb ze bij de Jumbo gevonden. Bij de bakproducten en dan in zo'n klein doorzichtig doosje, ze hebben er ook het amandelschaafsel van.

Bedankt ik had inderdaad ook bij AH gekeken en niet gevonden wij hebben geen jumbo maar bij mijn vriendin in de buurt wel  zal vragen of zij is wil kijken voor me . Thanks. Groetjes ellen

Bedankt ik had inderdaad ook bij AH gekeken en niet gevonden wij hebben geen jumbo maar bij mijn vriendin in de buurt wel  zal vragen of zij is wil kijken voor me . Thanks. Groetjes ellen

24

Hele lekker tip.

Ik heb gisteren een recept uitgeprobeerd, als topping op appeltaart, maar deze is ook geschikt is om randjes mee te decoreren.

Rudolph noemt het victoriabeslag.
Het zijn amandelen-schaafsel of stukjes, eiwit en suiker ,mengen en even op een bakpapier in de oven/pan, laten karameliseren.
Was toch lekker :D  :Y

Victoriabeslag
•    150 g geschaafde amandelen
•    150 g suiker
•    1 eiwit

Verwarm de oven voor op 180 °C. Meng de amandelen met het suiker en het eiwit. Verdeel het beslag over een met bakpapier beklede bakplaat en bak het beslag in circa 30 minuten goudbruin. Roer de amandelen elke 10 minuten door. Laat de amandelen afkoelen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

25

Gaaf die taarten!! welke spuit tip heb je voor de slagroom en mokka taart gebruikt???ik maak ook altijd slagroom/mokka taarten, maar de tips die ik gebruik zijn die troefjes niet zo mooi...Hoop snel op antwoord....morgen moet ik ook een mokka en slagroomtaart afgeven voor een jarige...\in ieder geval....bedankt