1

Onderwerp: Tips voor 15 cm taart waar een microfoon, cd en muzieknoten op moeten

Ik ben afgelopen week gevragen of ik voor een verjaardag als verrassing een taart wil maken. Ik zei natuurlijk meteen ja maar toen ik hoorde wat ik wilde kreeg ik mijn twijfels.
Het moet zo klein mogelijk taartje zijn. Dat word in mijn geval dan 15 cm en hier moet het volgend op: Een microfoon (het belangrijkste want de persoon die de taart krijg is zanger/entertainer), muzieknoten en een cd. Aangezien ik nog niet zo lang bak (3 taarten voor mezelf en 2 in opdracht gebakken) weet ik niet zo goed hoe ik dit allemaal moet verwerken op dit kleine taartje en hoe. Ik heb geen uitstekers voor muzieknoten en wil die eigenlijk ook niet speciaal voor dit taartje aanschaffen.
Ik zat al te denken om de microfoon misschien uit de bovcenkant van de taart te laten komen dus dat hij is de lucht steekt maar ik weet niet hoe dit zou moeten lukken. Ik heb nog geen stapeltaarten gemaakt dus geen stokjes ofzo om dit mee te kunnen doen.

Heeft iemand tips of ideeen om mij uit de brand te helpen. Alvast bedankt!.

2

Re: Tips voor 15 cm taart waar een microfoon, cd en muzieknoten op moeten

Niemand? :s

3 Laatst bewerkt door Kaasvrouwtje (13-09-2012 08:49)

Hoi Sissi,

Ik zou dan denk ik de bovenkant van het taartje de CD maken en uit het midden van de CD de microfoon laten komen.

De microfoon kun je laten staan dmv een satéprikker (wel even melden dat er een prikker in zit).

De muzieknoten kun je volgens mij makkelijk maken door een dun sliertje te rollen, deze in de vorm van een  noot op de taart te plakken (aan de zijkanten dan denk ik) en kleine balletjes onderaan het sliertje te plakken (snap je 'm nog?)

Ik weet niet of je een sugarcraft gun hebt, maar daarmee kun je ook sliertjes maken. Als je deze hebt dan zou ik rondom de zijkant van de hele taart een paar lijnen maken en hierop de muzieknoten plakken, zodat het er echt uitziet alsof het van een blad af komt zeg maar.

Misschien zou je ook nog een paar boxen en een versterker naast het taartje kunnen neerzetten om het compleet te maken, dan kun je ook een draadje van de microfoon naar de versterker laten lopen.

Succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4

Dit zou er idd wel heel erg goed uitzien :) Ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan

5

Kaasvrouwtje schreef:

Hoi Sissi,

Ik zou dan denk ik de bovenkant van het taartje de CD maken en uit het midden van de CD de microfoon laten komen.

De microfoon kun je laten staan dmv een satéprikker (wel even melden dat er een prikker in zit).

De muzieknoten kun je volgens mij makkelijk maken door een dun sliertje te rollen, deze in de vorm van een  noot op de taart te plakken (aan de zijkanten dan denk ik) en kleine balletjes onderaan het sliertje te plakken (snap je 'm nog?)

Ik weet niet of je een sugarcraft gun hebt, maar daarmee kun je ook sliertjes maken. Als je deze hebt dan zou ik rondom de zijkant van de hele taart een paar lijnen maken en hierop de muzieknoten plakken, zodat het er echt uitziet alsof het van een blad af komt zeg maar.

Misschien zou je ook nog een paar boxen en een versterker naast het taartje kunnen neerzetten om het compleet te maken, dan kun je ook een draadje van de microfoon naar de versterker laten lopen.

Succes!

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie. Is een sateprikker dan sterk genoeg (een lange neem ik aan) want ik wil hem boven de taart uit komen net zoals bij deze taart, niet zo hoog maar dit idee.
http://desmond.yfrog.com/Himg640/scaled.php?tn=0&server=640&filename=y9bqb.jpg&xsize=640&ysize=640
Ik hoop dat je de afbeelding kunt zien, ik doe dit pas voor de eerste keer.
En dan neem ik aan dat je een rolletje fondant maakt en hier de prikker doorheen stikt? Moet ik hierbij tylose in het fondant gebruiken en zo laten drogen. Moet ik in de microfoon ook tylose doen, in de lengte een sateprikker doen en uit dan laten harden want hoe blijft de kop anders aan het handvat zitten?

Een sugarcraftgun heb ik dus de muzieknoten moeten dan wel goed komen.

Die boxen klinken heel leuk maar ik heb nog geen plaatjes voor eronder. Ik heb mijn andere twee taartjes in een taartdoos gedaan en omdat ik deze maand al bakmixen, fondant etc in grootverpakking heb aangeschaft stonden plankjes op de lijst voor volgende maand. Dus helaas moet alle versiering op de taart zelf.

Alvast bedankt voor je reactie, ik hoop dat je misschien ook nog antwoord hebt op mijn nieuwe vragen.  :o

Ja hoor een sateprikker is dan wel sterk genoeg, het hoeft ook geen hele grote microfoon worden toch?

Je kan er een beetje tylose door doen als je dat fijn vindt, ik gebruik het zelf eigenlijk bijna nooit, omdat m'n fondant dan sneller breekt.

Je kunt idd door de hele microfoon een klein prikkertje doen, maar zoals in de taart hierboven (waar de microfoon 1 kleur is) kun je 'm ook uit 1 stuk maken, net wat je zelf prettig vindt.

Tip voor de plaatjes eronder (zeker bij een 15 cm taartje kan dit wel): Ga naar de supermarkt en haal een grote kartonnen doos., snij 2 of 3x de vorm uit die je de onderplaat wil hebben. Plak deze 2 of 3 stukken karton recht op elkaar, doe er een mooi cadeaupapiertje om en nog een stukje doorzichtig folie. Klaar onderplaat! Ik koop zelf bijna nooit onderplaten, meestal laat ik bij de lokale doe-het-zelf zaak een plankje zagen (sommige zaken doen dat zelfs gratis) en daar doe ik dan een papiertje en een stukje doorzichtig folie om  ;)  (het doorzichtige folie is er eigenlijk alleen voor dat het cadeaupapier niet het vocht en vet van de taart gaat opnemen)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)