Onderwerp: Hulp gevraagd bij mijn planning
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn planning. Ik heb nog nooit een taart in de diepvries gedaan, maar ik denk dat ik dat nu maar wel eens moet proberen.
Aanstaande zondagochtend ga ik de taart afleveren. Hij wordt ook 's ochtends gegeten. De taart is gevuld met een laag jam en een laag botercreme met roomkaas. Dit kan gewoon in de vriezer toch? De taart ga ik bekleden met marsepein.
Zaterdag heb ik eigenlijk geen tijd om iets te doen. Ik heb vanavond, morgenavond, vrijdagavond tijd. De laatste dingetjes kan ik zondag ochtend op de taart zetten. Welke planning lijkt jullie verstandig?
1. Vanavond taart bakken, vullen en afsmeren. Vervolgens in de diepvries De taart vrijdagochtend uit de diepvries halen en 's avonds bekleden. Vervolgens in de koelkast bewaren tot zondagochtend. Is de taart met deze planning nog wel vers op zondag?
2. Vanavond taart bakken, vullen, afsmeren en bekleden (hoop dat ik dat allemaal red). Vervolgens in de diepvries. Zaterdagochtend de taart uit de diepvries halen zodat hij zondagochtend is ontdooid en laatste versieringen erop kan maken.
Als ik zoals bij planning 2 ga bakken, vullen, afsmeren en bekleden op 1 avond zou ik dat natuurlijk ook op donderdag of vrijdag kunnen doen. Als ik op donderdag ga bakken, moet de taart dan ook nog in de diepvries of is die zondag nog wel vers?
Sorry voor de vele vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Meestal bak ik mijn taart op vrijdagavond en ga ik zaterdag vullen, afsmeren en bekleden. Maar dat kan nu dus helaas niet...
Groetjes Jeanine