Onderwerp: Gesmolten marsepein???
Hallo taartenmaak(st)ers!
Ik zit met een gek mysterie, ik krijg net een telefoontje van mijn vriendin, want haar taart was mislukt.
Dit is het verhaal:
Afgelopen zondag heeft ze een taart gebakken, af laten koelen en daarna gevuld, onderste laag aardbeienroom, bovenste laag pure chocoladeganache. Vervolgens heeft ze de taart afgesmeerd met de chocoladeganache en daarna in de koelkast gezet. In de middag was de ganache hard geworden en heeft ze de taart bekleed met marsepein.
Ongeveer 10 minuten geleden (nu dinsdag) heeft ze de taart uit de koelkast gehaald en wat blijkt, het marsepein druipt van de taart af op sommige plekken, volgens mij gebruikt ze marsepein van funcakes 1:3. Na 2 minuten de taart uit de koelkast te hebben begint ook de ganache te zweten.
Ik zit hier op kantoor, welliswaar met de airco aan, maar volgens mij is het geen 35 graden buiten. Zij geeft aan geen bijzondere vochtige koelkast te hebben. Ik heb dus ook geen duidelijke verklaring voor wat er mis is gegaan met haar taart... maar ik wil wel graag de oplossing voor dit mysterie vinden...
Is er iemand die kan vertellen wat er is misgegaan?
Groetjes Petula