1

Onderwerp: help printerprobleem!

Vandaag probeert mijn vriend mijn nieuwe cannon 3600 te installeren maar hij stuit op een probleem.
Ik heb gezocht op het forum maar kan het niet vinden.

Als je voor de 1e keer gaat printen moet je eerst uitlijnen.....de printer wil het papier niet pakken.
Ik had wel gelezen dat je handmatig moet aangeven dat je papier voor of achter invoert maar die keuze hebben we nog niet omdat we bezig zijn met installeren.

Kunnen we dat uitlijnen ook op normaal A4 papier doen of moet dat op ouwelvellen?

Is het trouwens ook normaal als je de inkt openmaakt dat dat gelijk uit de patronen loopt??? De boel drupte er direct uit als je de oranje beschermkapjes eraf haalt.

Alvast heel erg bedankt,
Sandra

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Re: help printerprobleem!

ik heb geen verstand van printers, maar wat ik wel weet is dat als je de printer voor eetbare sheets wilt gebruiken je er geen papier doorheen moet halen. Dan komt er papierstof in je printer en vervolgens in je sheets :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tipsytaartje schreef:

ik heb geen verstand van printers, maar wat ik wel weet is dat als je de printer voor eetbare sheets wilt gebruiken je er geen papier doorheen moet halen. Dan komt er papierstof in je printer en vervolgens in je sheets :S

Hmm ik weet het ook niet, ik snap wel dat er geen gewoon papier door mag maar om de eerste keer uit te lijnen moet ik de lade vullen met gewoon papier. Speciaal papier moet je aan de achterkant invoeren maar die vellen pakt ie niet voor het uitlijnen.
Ik het laatje mogen weer geen speciale papiersoorten..... :grr:  :nooo
Kortom ik hoop dat iemand me kan helpen. Iedereen met deze printer moet volgens mij de eerste keer hetzelfde 'probleem' gehad hebben.
Ik durf geen ouwelvellen in het onderste laatje te stoppen.

4

Ik heb dezelfde en niks uitgelijnd...... :nooo

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

Soesie schreef:

Ik heb dezelfde en niks uitgelijnd...... :nooo

het is onderdeel 6 van de eerste installatie...dat kan ik niet overslaan.
Kun je me dan misschien uitleggen waar ik aan kan geven dat ie papier uit de achterste lade moet nemen.
Hij blijft maar volhouden dat het uitlijnen van de printkop wordt gestart en dat ie dat alleen kan met papier onderin de casette.

Of weet je misschien of ik daar een ouwelvel in kan doen want dat durf ik namelijk niet.

Alvast bedankt

6

Ik heb het met een ouwel gedaan  :lol:  Die heb ik bovenaan ingevoerd. Je moet trouwens eerst bij opties aangeven dat je mat fotopapier gebruikt. Hij pakt dan automatisch uit de bovenste invoer.

7

ouwel breekt als je um door de onderste/ voorste lade doet. Dus achterste lade is goeie keus.

8

smarianne schreef:

ouwel breekt als je um door de onderste/ voorste lade doet. Dus achterste lade is goeie keus.

Ja, dat schrijven de meesten, maar het probleem is als je 'm nieuw koopt en je gaat je printer installeren dan moet ie de printerkop uitlijnen.
Je moet dat eerste installatie menu door en daar kun je niks kiezen van papier invoer.
Je kunt dus ook nergens aanvinken dat je het papier aan de achterkant instopt en hij blijft met de foutmelding komen dat de papierlade leeg is.
Ten einde raad, hebben we toch maat ouwelvellen in de lade gedaan en dat heeft ie zonder breken of scheuren gepakt, het is dus uiteindelijk gelukt.
4 vellen en een boel inkt minder na al die testpagina's.......gedoe hoor!

Nu moet ik eens gaan kijken waar ik wel kan aanvinken dat ik de achterkant ga gebruiken met speciaal papier

9

je moet eerst het kapje er af haalen
dan de cardridge plaatsen
daarna pas aan de boven zijde de aluminium strip verwijderen
dan kom er lucht in de cardridge

het print probleem is
je kan in het software aan geven uit welk vak de printer papier moet paken
groetjes g boender

Sandra-lala schreef:

Vandaag probeert mijn vriend mijn nieuwe cannon 3600 te installeren maar hij stuit op een probleem.
Ik heb gezocht op het forum maar kan het niet vinden.

Als je voor de 1e keer gaat printen moet je eerst uitlijnen.....de printer wil het papier niet pakken.
Ik had wel gelezen dat je handmatig moet aangeven dat je papier voor of achter invoert maar die keuze hebben we nog niet omdat we bezig zijn met installeren.

Kunnen we dat uitlijnen ook op normaal A4 papier doen of moet dat op ouwelvellen?

Is het trouwens ook normaal als je de inkt openmaakt dat dat gelijk uit de patronen loopt??? De boel drupte er direct uit als je de oranje beschermkapjes eraf haalt.

Alvast heel erg bedankt,
Sandra

10 Laatst bewerkt door Sandra-lala (27-04-2011 19:52)

@ George1
Thanks for the tip how2 place the inkt!

11

Hallo,

ik heb even dit berichtje omhoog gehaald want ik zit hier met hetzelfde probleem.
Ik wil uitlijnen maar dan begint het knopje 3 x achter elkaar oranje te knipperen en dat blijft het doen.
Het is nog niet aangesloten op de laptop omdat het volgend de handleiding nog niet moet.
Heb zojuist bouwhuis gemaild want ik weet niet hoe ik er aan uitkom en wil zsm kunnen printen.

Groetjes

12

ik heb bouwhuis gebeld en die vertellen je stap voor stap wat je moet aanklikken en dan komt het helemaal voor mekaar

je kan ook wachten tot terug gemaild word maar bellen is sneller

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie