1

Onderwerp: Oilily bruidstaart, 5 hoog...

Voor een bruidspaar dat 15 jaar getrouwd is en nu eens niet een klassieke bruidstaart wilde.
Had 'm zelf graag zonder lint gemaakt, maar om hem voor het snijden makkelijker van elkaar te kunnen halen (zonder aan elkaar plakkende lagen die bij het verwijderen stukgescheurd worden)  moest er wat afstand tussen de taarten zitten die ik met het lint moest verdoezelen. Heeft iemand nog tips om ze wel strak op elkaar te plaatsen zonder dat de boel gaat plakken???

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCQLCH87-D.jpg

2

Re: Oilily bruidstaart, 5 hoog...

Prachtig  :thumb:  Wat een gave kleuren explosie.

Helaas geen tips. Ben er wel ook benieuwd naar de tips die je van anderen krijgt :Y

3

Leuke vrolijk stapel!
Ik zet mijn taarten altijd op cakeboards (4mm) die ik meebekleed, is ook de bedoeling volgens mij....
De dowels maak ik net lang genoeg. De taart steunt wel op de dowels en zweeft dus niet, maar ik heb geen kier. Ook geen uitpuilende vulling  ;) . Ik kan mijn lagen er gewoon afhalen zonder dat deze blijven plakken  :Y

4

Wauw!!! Wat een prachtige stapel!! :thumb:

Groetjes van Marjon

5

oooh, zo'n mega leuke stapel! mooie kleuren gebruikt!

6

Wat een mooie, vrolijke taart! Super!

7

Mooi zeg, heerlijk die kleurtjes! Tips heb ik helaas niet voor je, ik heb nog nooit een stapel gemaakt. Staat wel op de planning!  :)

8

Esther68 schreef:

Leuke vrolijk stapel!
Ik zet mijn taarten altijd op cakeboards (4mm) die ik meebekleed, is ook de bedoeling volgens mij....
De dowels maak ik net lang genoeg. De taart steunt wel op de dowels en zweeft dus niet, maar ik heb geen kier. Ook geen uitpuilende vulling  ;) . Ik kan mijn lagen er gewoon afhalen zonder dat deze blijven plakken  :Y

Ten eerste wat een prachtige stapel!
Ik hanteer dezelfde methode als Esther, alleen knip ik altijd uit bakpapier een cirkel die net zo groot is als m'n cakeboard en die leg ik op de taart onder het cakeboard. (dus beklede taart-bakpapier-cakeboard met daarop de volgende taart)

Klinkt raar, maar dan haal je het velletje bakpapier er zo van af, zonder dat je marsepein/fondant ook maar iets gaat loslaten en/of beschadigen.
Mij mij blijft alles dan helemaal intact.
Misschien  kun je wat met deze tip.

Succes!

Prachtige, mooie hoge taart.

Voor de mensen die de taarten niet "plakken", ik neem aan dat jullie dan stapelen op lokatie?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

10

:think:  :think: Ik plak juist expres mijn lagen wél op elkaar voor de stevigheid tijdens het vervoer  :D
Maar als je stapelt op locatie heb je daar natuurlijk geen problemen mee.

Gaaaaaave stapel trouwens zeg  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Sonj@ schreef:

:think:  :think: Ik plak juist expres mijn lagen wél op elkaar voor de stevigheid tijdens het vervoer  :D
Maar als je stapelt op locatie heb je daar natuurlijk geen problemen mee.

Gaaaaaave stapel trouwens zeg  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Ja dat is ook wat ik doe dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe de "niet plakkers" hun taarten vervoeren.   :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Hoi,

Prachtige kleuren en mooie taarten.

13

Bedankt voor jullie reacties. Ik stapel bijna altijd op lokatie, want ik wil niet riskeren dat ik opeens op mn rem moet gaan staan en de taart scheef zakt (of erger!). Maar ondanks dat, plakken de taarten toch aan elkaar. Zeker in de zomer, als het temperatuurverschil tussen de koeling en de lokatie altijd groot is. Het fondant gaat onherroepelijk plakken.
Kan niet geloven dat ik zelf niet bedacht heb om tijdens het stapelen gewoon bakpapier tussen de lagen te doen. Dat staat toch een stuk netter dan een kapotgetrokken lap fondant omdat degene die aansnijdt niet de moeite neemt om met beleid de lagen van elkaar te halen... Thanks!

14

Wat een geweldige taart! Ziet er echt heel mooi en vrolijk uit.  :Y  Dat bakpapier is inderdaad een goede tip, ga ik ook eens proberen ;)

15

Gelijk getest, werkt perfect!!!

16

Paula66 schreef:

Gelijk getest, werkt perfect!!!

Blooossss...

Blij dat je wat aan m'n tip hebt, hopelijk kunnen anderen er ook iets mee.
By the way, bij een barbietaart heb ik het voor het eerst zo gedaan. De barbie bestond uit twee delen, maar had ik wel in z'n geheel bekleed (de rok). Alleen heb ik toen op het onderste gedeelte een ronde plak marsepein gelegd, deze kwam precies tegen de rand van m'n biscuit. Toen het bakpapier, daarop de cakeboard met het bovenste gedeelte van de rok.
Degenen voor wie de barbie was, heeft deze keurig aangesneden en zo hadden ook de mensen die een stukje van het onderste gedeelte hadden geen 'blote' bovenkant.
Dit werkte zo ideaal, dat ik gelijk met stapeltaarten ook op deze wijze ben gaan werken, hihi! 

@ Sonja en Taarterataaa...!
Ook ik stapel altijd op locatie. Ten eerste word ik peuneveu van de gedachte dat m'n taart onderweg sneuvelt en ik vind het persoonlijk altijd zo zonde van het werk, als ik zie hoe m'n (zorgvuldig aangebrachte) marsepein er uit ziet als deze aangesneden is, als ik 'm wel vast plak.
En het vervoeren vind ik zo ook veel gemakkelijker.

Maar ik snap dat dat niet kan als de taart wordt opgehaald en ik neem m'n petje af voor degenen die het durven om een (grote) stapeltaart in z'n geheel weg te brengen.
Ppfffff... ik durf het niet...
(*voor zover de bekentenissen*)

17

Gaaf!!  :thumb:

18

@ Sonja: Tot hoe hoog durf jij gestapeld te vervoeren???

19

grappig dat iedereen er anders over denkt . ik vind het juist fijn als de taart plakt ivm vervoer  :Y . Ik stapel zelf tot 3 hoog, 4 durf ik nog niet.... Stapelen op locatie lijkt mij juist heel eng omdat ik dan bang ben dat er versiering kapot gaat of dat hij ineens scheef blijkt te zijn en je niet alles bij de hand hebt om te corrigeren  :o   :)

20

Prachtig Paula..
lint stoort niet hoor..

gisteren was het nog gezellig.. hoop dat we gauw weer kunnen afspreken.
gr.

21

@LauraF: ik heb altijd mn gereedschapskoffertje bij me als ik een grote taart ga afleveren, en wat extra fondant. Je weet maar nooit...