1 Laatst bewerkt door Carien (03-09-2012 07:56)

Onderwerp: tsja, mwah en ja

3 taarten afgelopen week, 3 taarten waar ik niet echt  :) van werd :o

De eerste, omdat het lastig was: trompet en voetbal...
Dit heb ik ervan gemaakt:
https://lh3.googleusercontent.com/-XFO0D2mO2RM/UERP6NzGepI/AAAAAAAAV5o/ChTTxvM49Ko/s800/IMG_5213%2520%2528Kopie%2529.JPG
Fondant, witte chocmousse obv eiwitten, aardbeien en 4vruchtensaus; afgesmeerd met witte chocganache.

Toen maar weer eens een paardentaart  :rolleyes: (ik heb er zo niks mee...). Ze kwam met een foto van haarzelf te paard, dat moest erop...  :think:  Uiteindelijk is de puzzel best redelijk gelukt, maar de taart..... mwah....
Nog een hele halve hartstilstand gehad :o  Taart stond eerst op een oranje onderplaat, leek me wel mooi bij dat blauw....  :think:  :nooo  , dus taart overhevelen op een andere onderplaat. Heb ik al vaker gedaan en dat gaat goed, behalve dus wanneer je een 27,5cm hebt, waar ook nog eens 400gr aardbeien inzitten..... :s
Fondant brak overal :/ , taart op het andere bord 'gekwakt' en proberen rustig adem te halen... lukte niet echt :nooo 
De rozetbloem zit heel strategisch, net als de andere bloemetjes O-)  :o  Ik heb het wel verteld toen ze 'm op kwamen halen, hopelijk viel het mee bij het aansnijden :think:  Kzal straks eens vragen....
Afijn, lang verhaal :o , hier de foto:
https://lh3.googleusercontent.com/-wOmuIIXUE4M/UERP6D4iHyI/AAAAAAAAV5g/vDA7mhzv3hQ/s800/IMG_5233%2520%2528Kopie%2529.JPG
:shh: de puzzel is ook een beetje uit fatsoen getrokken... :/
https://lh3.googleusercontent.com/-PHvEfzX3zW0/UERP6AOylhI/AAAAAAAAV5k/OirBXE46dXU/s800/IMG_5231%2520%2528Kopie%2529.JPG
Fondant, citroenbavarois, 400gr aardbeien dus en aardbeiensaus; afgesmeerd met witte chocganache.

En de laatste, een heel bekende, maar mijn eerste. Vond ik gelukkig wel leuk om te maken (na die hartverzakking vroeg ik me weer serieus af waarom ik taart en of ik het nog wel leuk vind...).
Toevallig ( :think:  :think: ) was deze van marsepein, mijn alltime favorite :Y

https://lh4.googleusercontent.com/-OU1m2ikfo44/UERP7TKWY-I/AAAAAAAAV50/nPpypAGm77Q/s800/IMG_5236%2520%2528Kopie%2529.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-5FfnlVW0VXs/UERP7gpgICI/AAAAAAAAV58/DML9ZcZk4oQ/s800/IMG_5237%2520%2528Kopie%2529.JPG
Moos kwam zelf mee de taart ophalen, had 2 treintjes in z'n handen, bleek dat de rails de perfecte afstand had voor de wielen :)
Dus hij met die treintjes over de taart  :D (zat gelukkig al wel in folie ;) ). Toen z'n vader zei dat iedereen straks een stukje van de taart kreeg, keek Moos zeeeeer bedenkelijk, nog meer toen vader zei dat Moos het stuk met Thomas mocht hebben...
Er viel nog een boel uit te leggen en te overtuigen op de weg naar huis :D  ;)

Marsepein, slagroom/mascarpone, 200gr aardbeien, 200 gr perzik, lemon curd en aardbeiensaus; afgesmeerd met witte chocganache.

Sorry weer voor de lappen tekst, dank voor het lezen en kijken :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: tsja, mwah en ja

Mooie taarten, knap zo'n puzzelplaatje vanaf een foto te maken!

3

Mooie taarten, hoor!!
Hoe heb je die letters van Moos gemaakt? erg mooi!

4

De tsja vind ik wel heel goed gelukt! Het valt niet mee om voetbal te combineren met trompet en dat vind ik heel crea opgelost plus de taart is mooie strak!

Van de mwah kan ik me de hartverzakking van het overzetten voorstellen zeg, hellup! Maar die bloemen staan er leuk op, als je het niet weet zie je niet dat ze er niet horen zeg maar.

En de ja is ook leuk, heb niet echt wat met thomas en zelf vind ik marsepein heel vervelend werken dus  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Ik vind het gewoon leuk gemaakt. Geen mwa,, tja of ja. Gewoon erg goed gelukt.

6

Leuk gedaan hoor!  Ik vind de paardentaart echt goed gelukt  :Y
Ik maak nooit puzzelplaatjes ( kan ik niet.... denk ik  :/ )
Ik zie hier zo een foto bij....leuk!!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

7

dank voor jullie reacties :)  word ik al weer wat blijer van :Y
Ik heb er toch een wat wrange bijsmaak aan over gehouden (was ook gewoon te druk eigenlijk :rolleyes:  :o ).

BiTruJa schreef:

Hoe heb je die letters van Moos gemaakt? erg mooi!

dat zijn deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-133.html  :)

Ik vind die eerste echt zo goed gevonden! :thumb:
Puzzelen vanaf een foto, wauw

En jou vullingen 'klinken' ook altijd zo lekker. Doe je altijd zelf een voorstel, heb je een paar standaard vullingen of zijn jou klanten zo creatief?

9

:D dank je.
M'n opdrachtgevers roepen vaak 'wat heb je? of doe maar iets met witte chocolade, of iets fruitigs' ofzo en dan stel ik wat voor. Zeggen zij nee of ja enzenz.
De laatste taart had als opdracht neutrale vulling zonder pitjes (gezamelijk besloten dat in aardbeien geen pitjes zitten O-)  ;) )

10

Carien schreef:

:D dank je.
M'n opdrachtgevers roepen vaak 'wat heb je? of doe maar iets met witte chocolade, of iets fruitigs' ofzo en dan stel ik wat voor. Zeggen zij nee of ja enzenz.
De laatste taart had als opdracht neutrale vulling zonder pitjes (gezamelijk besloten dat in aardbeien geen pitjes zitten O-)  ;) )

En heb ik niet ergens gelezen dat jij je taarten met drie lagen vult? Of stop jij je vruchten in de mousse/room/bavaroise. Hoe deed je dat met de combi aardbei/perzik/lemoncurd?(ik wil echt niet alles weten ;)  :lol: ........)

11

:D
onderste laag lemoncurd met daarop slag/masc met daarin aardbeien, dan laag met alleen lemoncurd, dan laag aardbeisaus met slag/masc erop en perzikken erin

12

Mmmm :9

13

ze zijn leuk hoor
en je moet je opdrachtgevers niet alles vertellen ;)

en ze klinken ook erg lekker dus dat zit wel goed

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

14

Ik vind ze allemaal superleuk gemaakt!
En mijn complimenten over hoe je trompet en voetbal hebt weten te combineren, erg leuk  :Y

15

Leuke parade hoor. Ik ga binnenkort ook een "thomas-taart"maken en je brengt me op een leuk idee, bedankt :)

16

Geen commentaar alleen maar  :thumb: en  :9 .

Christine.

17

Leuk hoor! Hoe heb je de rails zo mooi gekregen?

Bakt graag voor anderen .....Das beter voor mijn lijn ;)...
Nu ook op facebook, zoek op taartmama.nl

18

dank allemaal voor de leuke reacties :)

Taartmama, dat maak je supersimpel met de geweldige sugarcraftgun :Y

19

Maak er maar cha cha cha van, want die smaken swingen de pan uit en je taarten zijn hartstikke leuk! :Y

Voetbal/ trompet = heel crea en origineel gedaan. :thumb:
Paardendrama = paardensucces. :)
Thomas = helemaal Thomas! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!