Onderwerp: tsja, mwah en ja
3 taarten afgelopen week, 3 taarten waar ik niet echt
van werd
De eerste, omdat het lastig was: trompet en voetbal...
Dit heb ik ervan gemaakt:
Fondant, witte chocmousse obv eiwitten, aardbeien en 4vruchtensaus; afgesmeerd met witte chocganache.
Toen maar weer eens een paardentaart
(ik heb er zo niks mee...). Ze kwam met een foto van haarzelf te paard, dat moest erop...
Uiteindelijk is de puzzel best redelijk gelukt, maar de taart..... mwah....
Nog een hele halve hartstilstand gehad
Taart stond eerst op een oranje onderplaat, leek me wel mooi bij dat blauw....
, dus taart overhevelen op een andere onderplaat. Heb ik al vaker gedaan en dat gaat goed, behalve dus wanneer je een 27,5cm hebt, waar ook nog eens 400gr aardbeien inzitten.....
Fondant brak overal
, taart op het andere bord 'gekwakt' en proberen rustig adem te halen... lukte niet echt
De rozetbloem zit heel strategisch, net als de andere bloemetjes
Ik heb het wel verteld toen ze 'm op kwamen halen, hopelijk viel het mee bij het aansnijden
Kzal straks eens vragen....
Afijn, lang verhaal
, hier de foto:
de puzzel is ook een beetje uit fatsoen getrokken...
Fondant, citroenbavarois, 400gr aardbeien dus en aardbeiensaus; afgesmeerd met witte chocganache.
En de laatste, een heel bekende, maar mijn eerste. Vond ik gelukkig wel leuk om te maken (na die hartverzakking vroeg ik me weer serieus af waarom ik taart en of ik het nog wel leuk vind...).
Toevallig (
) was deze van marsepein, mijn alltime favorite
Moos kwam zelf mee de taart ophalen, had 2 treintjes in z'n handen, bleek dat de rails de perfecte afstand had voor de wielen
Dus hij met die treintjes over de taart
(zat gelukkig al wel in folie
). Toen z'n vader zei dat iedereen straks een stukje van de taart kreeg, keek Moos zeeeeer bedenkelijk, nog meer toen vader zei dat Moos het stuk met Thomas mocht hebben...
Er viel nog een boel uit te leggen en te overtuigen op de weg naar huis
Marsepein, slagroom/mascarpone, 200gr aardbeien, 200 gr perzik, lemon curd en aardbeiensaus; afgesmeerd met witte chocganache.
Sorry weer voor de lappen tekst, dank voor het lezen en kijken 
........)