1 Laatst bewerkt door renata2 (30-08-2012 07:25)

Onderwerp: Mijn eerste puzzeltaartje

Gisteravond een taartje gemaakt voor mijn man omdat we zoveel jaren samen zijn. Hij was zó nieuwsgierig  :D .
Het uiltje is mijn eerste puzzelplaatje. Ik was niet helemaal tevreden, maar nu hij op de taart ligt, vind ik het geheel wel leuk geworden. Mijn man is gek op monchou dus de taart is gevuld met twee lagen monchouvulling met aardbeijam erdoor en een laag aardbeivlaaivulling. De taart is 12 cm.
Ik had de taart voor het eerst afgesmeerd met ganache, maar ik vind botercreme toch beter werken, ik vond het nog lastig om het strak te krijgen. Dat kwam waarschijnlijk ook omdat de ganache al te ver afgekoeld was voordat ik het erop smeerde.
Bedankt voor het kijken en ik zou het erg leuk vinden als je een reactie achterlaat.

http://1.bp.blogspot.com/-oFte1iamiZo/UD6FThPBVFI/AAAAAAAABzs/RDUzu4UD0ik/s1600/45a9efed-72ab-4aec-bf1d-c5c0ea12c319wallpaper.jpg

2

Re: Mijn eerste puzzeltaartje

Heb je leuk gedaan!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

3

wat een leuke en lief taartje :Y  :thumb:

ganache kun je weer met een paar seconden in de magnetron op de juiste dikte krijgen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Wat een scheetje!  :D
Echt superleuk!

Heel erg leuk!!!!

Vraagje.... hoe heb je dat groene sierrandje gemaakt op de bovenkant van je taart?

6

Schattig taartje, die uil is echt leuk en leuke kleuren ook. En gefeliciteerd natuurlijk!

7

Heel vrolijk taartje en mooi gepuzzeld. :Y

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

8

Leuk gedaan hoor!! Ik vind dat je een hele mooie kleurencombinatie hebt gebruikt! Ik puzzel zelf altijd met fondant. En volgens mij heb jij het gedaan met marsepein als ik dat zo zie?
Misschien kan je volgende keer fondant proberen... kijken of dat je beter bevalt!

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

9

Vrolijk taartje. Die sla ik even op als het mag. :thumb:

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

10

Peca schreef:

Vrolijk taartje. Die sla ik even op als het mag. :thumb:

natuurlijk! wat een compliment  :o

11

Tamara-Chess schreef:

Heel erg leuk!!!!

Vraagje.... hoe heb je dat groene sierrandje gemaakt op de bovenkant van je taart?

thanks! ik heb deze sierrand gebruikt: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-124.html

12

Patjepie schreef:

Leuk gedaan hoor!! Ik vind dat je een hele mooie kleurencombinatie hebt gebruikt! Ik puzzel zelf altijd met fondant. En volgens mij heb jij het gedaan met marsepein als ik dat zo zie?
Misschien kan je volgende keer fondant proberen... kijken of dat je beter bevalt!

bedankt voor de tip. maar ik gebruik nu een ander snijmesje, en ik moet zeggen dat dat veel beter gaat.

Heel leuk en vrolijk taartje!  :thumb:
Dat uiltje wil ik ook nog eens maken

14

leuk leuk leuk! en leuke kleuren!

15 Laatst bewerkt door Titataart (30-08-2012 14:45)

Wat een schattig taartje! :thumb:

Tip: Maak met twee kleine witte rondjes of taartpuntjes rolfondant nog even een twinkeling in de ogen van de uil. Je zal zien dat je uil dan nog meer tot leven komt.

Wat dat puzzelen met marsepein.....ik vind het juist véél fijner om met marsepein te puzzelen. :Y 'Met marsepein kan je alle losse stukjes veel makkelijker/beter aan elkaar plakken.

Groetjes v. Annette.

16

Wat leuk zeg! Vrolijke kleurtjes! Mag ik vragen hoe je die leuke collage maakt met die randen om de fotos enzo?

Succes is een taart waarvan iedereen mee wil eten, maar als ie op is zie je niemand meer

17

Titataart schreef:

Wat een schattig taartje! :thumb:

Tip: Maak met twee kleine witte rondjes of taartpuntjes rolfondant nog even een twinkeling in de ogen van de uil. Je zal zien dat je uil dan nog meer tot leven komt.

Wat dat puzzelen met marsepein.....ik vind het juist véél fijner om met marsepein te puzzelen. :Y 'Met marsepein kan je alle losse stukjes veel makkelijker/beter aan elkaar plakken.

Bedankt voor de tip (voor de volgende keer  ;) )

18

MartineDBakt schreef:

Wat leuk zeg! Vrolijke kleurtjes! Mag ik vragen hoe je die leuke collage maakt met die randen om de fotos enzo?

via www.photovisi.com. daar kun je een collage maken. kies Start Creating en dan heb ik geloof Basic 1 of 2 gebruikt. je kunt dan makkelijk foto's toevoegen en ook een achtergrondkleur.

19

wat een lief taartje  :)

20

Leuke kleuren heb je gebruikt   :Y
Mooie taart