Onderwerp: Biscuitrecept hoeveelheden?
Ik wil basisrecept 2 maken in een 12 cm bakvorm. Hoeveel van alles moet ik dan gebruiken? Oja, met een bakhoogte van 6 cm.
Zo, ik heb 'm!
68gr ei
41gr suiker
41gr bloem
snufje zout
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuitrecept hoeveelheden?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil basisrecept 2 maken in een 12 cm bakvorm. Hoeveel van alles moet ik dan gebruiken? Oja, met een bakhoogte van 6 cm.
Zo, ik heb 'm!
68gr ei
41gr suiker
41gr bloem
snufje zout
Iemand?
Uppen na 18 minuten?
Zoekfunctie doet het wel........maar het is even oefenen, als je een insane query krijgt heb je te weinig zoekwoorden opgegeven.
Kijk hier maar eens, heel erg handig en duidelijk.
Gr,
John
Edit: modeje was me net voor
En inderdaad soms gaat het snel hier maar het is geen hotline he?
Ik heb al bij tabellen gekeken maar daar staat niks bij voor de 12cm bakvorm en ik heb ook al geprobeerd de inhoud te berekenen d.m.v. water, maar het stroomt meteen uit m'n springvorm... Dat was dus geen succes...
Dan de wiskundige formule gebruiken om de inhoud uit te rekenen?
volume van je bakvorm: pi*r^2*h
pi * (0,6*0,6) * 0,6 = 0,68 dm^3 = 0,68 liter
Zo, ik heb 'm!
68gr ei
41gr suiker
41gr bloem
snufje zout
Hier is echt een superhandig topic voor (hoef je namelijk niet meer de inhoud van je bakvorm uit te rekenen
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922
[edit] zie net dat je een 12 cm vorm hebt en die staat nog niet in de tabellen.
Wordt aan gewerkt
Ronde vorm 12 cm
hoogte Inhoud 1/2 liters
5 cm 0,6 L 1,2
6 cm 0,7 L 1,4
7 cm 0,8 L 1,6
7,5 cm 0,8 L 1,6
8 cm 0,9 L 1,8
9 cm 1,0 L 2,0
10 cm 1,1 L 2,1
Hihihi Djehr...........wilde naar jouw topic verwijzen, maar kwam de maat ook nog niet tegen............benieuwd naar jouw update
@Faytjoe: fijn dat je de hoeveelheden nu weet........laat je nog even weten of het genoeg was? Las nl in een aantal topics dat de hoeveelheden voor 15 cm werden gebruikt voor de 12 cm vorm
Hihihi Djehr...........wilde naar jouw topic verwijzen, maar kwam de maat ook nog niet tegen............benieuwd naar jouw update
![]()
@Faytjoe: fijn dat je de hoeveelheden nu weet........laat je nog even weten of het genoeg was? Las nl in een aantal topics dat de hoeveelheden voor 15 cm werden gebruikt voor de 12 cm vorm
Het was net onder de 6 cm, maar ik vond het prima zo. Dit was m'n eerste keer biscuit maken dus misschien heb ik de bloem er iets te heftig door heen gemixt haha.
Ben blij dat het inhoudsschema dan klopt en natuurlijk dat het je gelukt is
Topic is trouwens geüpdate en de 12 cm staat er nu ook bij
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Biscuitrecept hoeveelheden?