Onderwerp: taartdozen niet hoog genoeg!! en niet de juist maat!!
Ik ben een beginnende bakker en heb sinds kort een paar opdrachten gedaan en nog een aantal staan. Nu heb ik op 1 keer na steeds voor familie gemaakt waarbij ik de taart in mijn taartdoos van de xenos meenam waardoor het een taartdoos scheelde maar bij mijn laatste taartje kon dit niet. Ik moest een 15 cm taartje vervoeren en bij de winkel waar ik normaal veel van mijn spullen haal gaven ze het volgende doosje mee:
FunCakes Taartdoos - Design Elegant- 21x21x9 cm
[KRT21EL]
Mooi doosje maar wel €1 per stuk en ik wil de verpakkingskosten nou juist zo laag mogelijk houden.
Bij een papierwinkel in mijn stad kan ik goedkoper taartdozen halen, een zwanenhalsdoos van 30x30 voor € 0.85 en een gebaksdoos van 25x25 voor € 0.60. (het kan overigens nog goedkoper maar dan moet ik ze per 50 of 100 inkopen en daarvoor verkoop ik nog niet genoeg taarten)
Maar ik ben bang dat de dozen niet hoog genoeg zijn. Het taartje ging goed in het doosje van 9 cm maar hier zat dan ook geen 3d decoratie op dus als dit wel zo is passen ze niet in de dozen van 8 cm. Ook kan ik geen goedkope zwanenhalsdozen vinden die kleiner zijn. Een taartje van 15 cm lijkt me niet echt mooi in een doos van 30 cm.
Ook gebruik ik tot nu toe alleen een taartkartonnetje maar ik lees hier veel dat mensen hier een cake board of mdf plaatje voor gebruiken. Dit zou ik ook wel willen maar ik ben bang dat de kosten voor een taartje dan zo veel duurder worden Iemand tips