1

Onderwerp: Blender of staafmixer?

Gebruiken jullie vaak een Blender? Of net zo vaak een staafmixer?
Zyn deze apparaten handig in de keuken? bv met fynmaken van ingredienten by
het bakken.
Deze week zyn beide apparaten in de aanbieding by Blokker.
De blender is van Philips met 3 standen.
De staafmixer ook van dit merk heeft als extra een hakmolen.
Beide apparaten kosten hetzelfde, zie folder deze week.
Ik ben ook in het ryke bezit van de Kenwood patissier.
Wie geeft me advies?
Groetjes, Riny

Ik kook en bak glutenvrij :-))

2

Re: Blender of staafmixer?

een blender is handig als er vloeistoffen bij zitten anders is het vrij lastig fijnmalen
een staafmixer kan ietwat vaster spul aan[denk aan aardbeien mango ed] en de hakmolen zou je voor bv nootjes of koekjes kunnen gebruiken want dit lukt met beide niet echt

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Ik zou voor de staafmixer gaan. Ik had ook een redelijk dure blender maar ik pakte liefer mijn staafmixer. Die kan veel meer en beter. Ik heb mijn blender dan ook op marktplaats verkocht...

4

Ik zou voor de staafmixer gaan. Ik had ook een redelijk dure blender maar ik pakte liefer mijn staafmixer. Die kan veel meer en beter. Ik heb mijn blender dan ook op marktplaats verkocht...

5

Ik heb zowel een staafmixer als een blender, maar ik pak vaker de staafmixer. Dat is minder afwas  :D . Ook als je bijvoorbeeld soep wilt fijnmixen, dan kun je de staafmixer zo in de pan doen ipv het over te scheppen in een blender.

Voor grotere hoeveelheden pak ik wel de blender.

En als je bokkepootjes wil verkruimelen? Welke pak je dan??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Een theedoek en een deegroller :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

heb een braun staafmixer met een blenderding eronder. erg fijn, maar bakje eronder is niet erg groot. Heb ooit van mijn moeder een keukenmachine gekregen waar ik ook plakjes mee kan maken, kan raspen en natuurlijk met messen erin voor bijv koekjes verkruimelen. Moet zeggen dat ik ze allemaal wel gebruik, vind het fijn dat ik ze heb, maar gebruik ze niet erg vaak. Helaas is er niet 1 apparaat die alles kan. maar het is natuurlijk wel zo dat je inderdaad koekjes ook op een andere manier fijn kan maken, plakjes kan je snijden en meestal heb je ook wel een rasp. De staafmixer vind ik moeilijker te vervangen door een ander middel.

9

Suikertaartjes-Suuz schreef:
Esthers Feestelijke Taart schreef:

Een theedoek en een deegroller :)

:lol: Ik gooi bokkepootjes in de blender, omdat als mijn zoontje me met een deegroller ziet slaan hij dat ook wilt doen (met alle soorten stokken) :lol:

Verders gebruik ik mijn blender erg veel, ook voor fruit, koekjes en nootjes. En dat gaat prima.
Ik denk dat het met name afhankelijk is van wat je zelf het fijnste vindt.

10

Mijn blender gebruik ik bijna dagelijks voor smoothies. Mijn staafmixer minder vaak maar vind hem wel handig om te hebben (voor bijvoorbeeld soep, pesto). Voor het bakken gebruik ik de blender zelden (alleen verkruimelen koekjes) en de staafmixer nooit

11

wat djehr zegt. echt exact hetzelfde ;)