Onderwerp: Vakantie dus…. cakepops maken!
Van de week ben ik weer aan het oefenen geweest met het maken van cakepops. Het zijn chocoladecakepops, gemaakt met een cupcakemaker (ideaal!).
Ik zit nog wel te stoeien met het kleuren van de chocolade. De bovenste moesten paars zijn, maar zijn bruin. De onderste moesten oranje zijn, maar zijn heel licht roze. Ben niet zo tevreden over de Wilton Candy colors. Volgens mij moet je er heel veel van in doen, wil je een goede kleur krijgen (en ik had er al veel in gedaan). Hebben jullie dat ook?
Ik heb overigens een reep witte chocolade gebruikt. De volgende keer ga ik gekleurde Candy melts proberen, maar door hoor ik ook weer gemengde verhalen over. Ik lees wel goede reacties over de kleuren van Americolor (maar iemand in een taartenwinkel zei weer van niet), iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor het gluren en eventuele reacties!
Ik heb niet de indruk dat ik er super veel in moet doen alleen als ik heel felle kleurtjes wil. De candy melts heb ik nog maar 1 keertje mee gewerkt, vond ze niet zo fijn werken... omdat ze helemaal niet goed loperig worden. Ze blijven erg stroperig. Ik weet dat je dan best crisco kan toevoegen, maar dat heb ik niet in huis.
. welk merk chocolade gebruik jij?

. de smaak vond ik bij mij niet vies.... maar bedankt voor je tip.
. ik vond het ook helemaal niet lekker en heb alles weggegooid. maar een cakepopmaker kan ik je zeker aanraden. het is zo makkelijk én lekker!