1

Onderwerp: Vakantie dus…. cakepops maken!

Van de week ben ik weer aan het oefenen geweest met het maken van cakepops. Het zijn chocoladecakepops, gemaakt met een cupcakemaker (ideaal!).
Ik zit nog wel te stoeien met het kleuren van de chocolade. De bovenste moesten paars zijn, maar zijn bruin. De onderste moesten oranje zijn, maar zijn heel licht roze. Ben niet zo tevreden over de Wilton Candy colors. Volgens mij moet je er heel veel van in doen, wil je een goede kleur krijgen (en ik had er al veel in gedaan). Hebben jullie dat ook?
Ik heb overigens een reep witte chocolade gebruikt. De volgende keer ga ik gekleurde Candy melts proberen, maar door hoor ik ook weer gemengde verhalen over. Ik lees wel goede reacties over de kleuren van Americolor (maar iemand in een taartenwinkel zei weer van niet), iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor het gluren en eventuele reacties!

http://2.bp.blogspot.com/-pp56OrbyQRw/UBgo4iOjGKI/AAAAAAAABqc/r0Xxg0LkBFc/s1600/DSCN0622.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-U-bgSHq-198/UBgo8NA40YI/AAAAAAAABqk/CMdZHwM62WY/s1600/DSCN0626.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-kK3rZUSB1kw/UBgo-1LVZFI/AAAAAAAABqs/Gp1Dg45QJB0/s1600/DSCN0630.JPG

2

Re: Vakantie dus…. cakepops maken!

Ze zien er leuk uit!  :thumb:  :thumb:

Ik gebruik de op olie gebaseerde kleurstoffen van wilton om mijn witte chocolade te kleuren. Bij mij lukt dit altijd erg goed :) Ik heb niet de indruk dat ik er super veel in moet doen alleen als ik heel felle kleurtjes wil. De candy melts heb ik nog maar 1 keertje mee gewerkt, vond ze niet zo fijn werken... omdat ze helemaal niet goed loperig worden. Ze blijven erg stroperig. Ik weet dat je dan best crisco kan toevoegen, maar dat heb ik niet in huis.

3 Laatst bewerkt door renata2 (03-08-2012 17:05)

Krentje schreef:

Ze zien er leuk uit!  :thumb:  :thumb:

Ik gebruik de op olie gebaseerde kleurstoffen van wilton om mijn witte chocolade te kleuren. Bij mij lukt dit altijd erg goed :) Ik heb niet de indruk dat ik er super veel in moet doen alleen als ik heel felle kleurtjes wil. De candy melts heb ik nog maar 1 keertje mee gewerkt, vond ze niet zo fijn werken... omdat ze helemaal niet goed loperig worden. Ze blijven erg stroperig. Ik weet dat je dan best crisco kan toevoegen, maar dat heb ik niet in huis.

bedankt voor je reactie. gek  :think: . welk merk chocolade gebruik jij?
ik gebruik de dunne repen van de lidl, zal dat uitmaken?

4 Laatst bewerkt door inge h (03-08-2012 17:15)

Hoop het niet want die gebruik(te) ik ook. ;)
Maar ik herinner me wel dat ik toch aardig wat kleurstof erin moest doen.
Was wel de 'gewone' op waterbasis(eigenlijk voor icing), niet op oliebasis.
Ik heb nu de oliebasis in de kast staan maar nog niet aan toegekomen om ze te gebruiken.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5 Laatst bewerkt door chan1985 (03-08-2012 18:39)

ik gebruik candy melts, en ik merk ook dat ik ze niet goed zacht krijg, waardoor het er rommelig omheen zit. Dat is dan wel jammer, verder zijn ze zeker wel te eten :9

Ik las ergens anders in een topic dat iemand Babycakemelts gebruikte, ( te koop bij taartoutlet) en die werden wel zacht, en anders moest je er cacaoboterdrops doorheen doen, dan worden ze zachter, maar heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd

Ik gebruik de candymelts van Wilton.
Die smelt ik au bain Marie.
Het vuur gaat uit voor alle melts gesmolten zijn en dan roer ik het nog even goed door. Zo blijft de chocolade mooi glanzend.
Omdat ik de gesmolten chocola wel erg dik vind, voeg ik er wat crisco aan toe en dat werkt prima.

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

7

Ik gebruik voor de bruine altijd gewoon die 'goedkope' van het delhaize merk, nu had ik dat aanvankelijk met de witte ook gedaan, maar dat lukt niet, het smaakte erg vies met de kleurstof erdoor heen, ja ik begrijp ook niet hoe het komt want kleurstof heeft toch helemaal geen smaak? Voor de witte gebruik is dus voortaan wel echte côte d'or chocolade. Hiermee lukt het me veel beter :)

Hopelijk heb je hier iets aan :)

een vraagje, ik heb pasta kleurstof van wilton dus niet dat vloeibare.
kan ik daar ook witte chocolade mee kleuren???

9

Krentje schreef:

Ik gebruik voor de bruine altijd gewoon die 'goedkope' van het delhaize merk, nu had ik dat aanvankelijk met de witte ook gedaan, maar dat lukt niet, het smaakte erg vies met de kleurstof erdoor heen, ja ik begrijp ook niet hoe het komt want kleurstof heeft toch helemaal geen smaak? Voor de witte gebruik is dus voortaan wel echte côte d'or chocolade. Hiermee lukt het me veel beter :)

Hopelijk heb je hier iets aan :)

inderdaad gek van die smaak  :rolleyes: . de smaak vond ik bij mij niet vies.... maar bedankt voor je tip.

10

vrouwvanhicham schreef:

ik weet niet precies wat je bedoelt met pasta kleurstof. ik heb nu zelf van die flesjes van americolor en daar moet je dan eerst flo coat doorheen doen. en je hebt ook speciale kleurstoffen van wilton om chocolade mee te kleuren. ik weet wel dat het met poeder niet lukt.

renata2 schreef:
vrouwvanhicham schreef:

ik weet niet precies wat je bedoelt met pasta kleurstof. ik heb nu zelf van die flesjes van americolor en daar moet je dan eerst flo coat doorheen doen. en je hebt ook speciale kleurstoffen van wilton om chocolade mee te kleuren. ik weet wel dat het met poeder niet lukt.

wat ik bedoel is potjes van wilton waar je ook fondant/marsepijn mee kleurt..

ik heb ook vloeibare kleurstof maar van de makro die ook te koop is bij een toko.

12

Nee daar kan je het best niet mee doen! Bij werd het echt niet eetbaar meer toen ik dat probeerde, echt vies! Je kan best kleurstoffen aanschaffen op oliebasis! Staan ook hier in de shop dacht ik! :)

De kleurstoffen in de flesjes van Americolor zijn op oliebasis.

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

14

Zoete Suikerbol schreef:

De kleurstoffen in de flesjes van Americolor zijn op oliebasis.

niet allemaal volgens mij  :rolleyes: . ik las ergens bij een webshop: de vloeistof op oliebasis Flo-Coat van Americolor zorgt ervoor dat de Americolor gel kleurstoffen op waterbasis geschikt wordt voor het kleuren van chocolade en candy melts.

15

Ik ben er wel vrij zeker van dat die op waterbasis zijn :)
Maar goed, je kan het altijd proberen als je wil :)

16

ik heb het nog even nagekeken en de kleurstoffen van americolor zijn inderdaad op waterbasis. dus je moet wel flo coat gebruiken als je het door chocolade wilt doen.

17

ik heb het nog even nagekeken en de kleurstoffen van americolor zijn inderdaad op waterbasis. dus je moet wel flo coat gebruiken als je het door chocolade wilt doen.

Ik lees dat heel veel mensen problemen hebben met de candymelts van wilton... Oplossing om het wat vloeibaarder te maken is heel simpel....
Je doet er iets zonnebloemolie door, niet teveel...druppelsgewijs toevoegen...gewoon net zoveel tot je zelf het idee hebt dat het goed is...
En daarna goed roeren en je hebt een hele mooie vloeistof die perfect strak en glad om de cakepops heen zit!!! :)

19

Gisteren weer cakepops gemaakt met candymelts.
Dit was weer iets te dik en heb er olijfolie bij gedaan.
Dit werkt super, net als sla olie.

20

bedankt voor de tips. ik gebruik inderdaad ook olie, maar ik vind de candymelts dan nog dik. misschien moet ik er toch wat meer indoen, maar ik wil ook weer niet dat het teveel naar olie gaat smaken. volgende keer probeer ik toch weer gewone chocolade. wordt toch dunner vind ik.

21

Mijn eerste cakepop avontuur was een drama (ze vielen van de stokjes omdat ik weer eens geen geduld had om ze te laten drogen, de choco was te dik enz. enz...) Daarna me nog niet weer gewaagd aan cakepops! Hou het ff bij cc's en taarten! Maar iig succes ermee

www.feestgemak.com --> voor taarten en meer!

22

Patjepie schreef:

Mijn eerste cakepop avontuur was een drama (ze vielen van de stokjes omdat ik weer eens geen geduld had om ze te laten drogen, de choco was te dik enz. enz...) Daarna me nog niet weer gewaagd aan cakepops! Hou het ff bij cc's en taarten! Maar iig succes ermee

haha, bij mij was de eerste keer, ook een drama  :mad: . ik vond het ook helemaal niet lekker en heb alles weggegooid. maar een cakepopmaker kan ik je zeker aanraden. het is zo makkelijk én lekker!