Onderwerp: Gedecoreerde taart met fondant invriezen
Hallo Allemaal,
Nu weet ik dat er al heel veel is geschreven over dit onderwerp en ik heb het denk ik allemaal al gelezen. Maar omdat ik er toch een beetje lichtelijk zenuwachtig van word wil ik toch even voor de zekerheid checken.
Het punt is nl dat ik vanochtend een prinsessentaart leverde, welke ik voor de levering eerst ging fotograferen en toen zag dat deze ging zweten. Dus aaaaaahhh.
Aangezien we binnenkort op vakantie gaan en ik aardig wat opdrachtjes heb staan, heb ik tegen de mensen gezegd: Ja hoor invriezen kan makkelijk. Omdat ik dus dacht dat dat makkelijk ging. Maar nu mn prinsessentaartje zweet liet zien heb ik toch mijn twijfels of het echt goed gaat komen.
Ik heb voor deze taart ook andere fondant gebruikt nl covapaste. Weliswaar niet gekleurd dus gewoon wit als onderrok gebruikt en roze gekleurde Funcakes fondant als boven rok. De Covapaste zweette wel meer deze was in gebruik ook veel soepeler.
Ik had hem in de koelkast gezet. De ene keer doe ik dat wel de andere keer niet. Gewoon botercreme 1:1 gebruikt voor het afsmeren en niks geks gedaan. ik zag wel dat mijn koelkast op 6 stond (dus koudste stand)
Waar zal dat zweten aan gelegen hebben? De te grote overgang?
En maakt het uit of je de fondant kleurt? Wbt het uitlopen evt?
Het zou om 3 taartjes gaan...1 prinsessentaart waarvan ik al had bedacht de pin eruit te laten. Het onderbord eraf en alleen de rok in te vriezen...Alleen eu....past niet in een doos......
En wbt de andere kan ik de 3d boetseersels er evt ook af laten zodat ze deze er zelf opzetten....
Ik vraag me nu dus echt af....Hoe kan het dat de prinsses ging zweten? En of het nu wel goed gaat in de vriezer? Of nouja het ontdooien ervan....
Hoor graag jullie meningen en ervaringen!!!
Alvast bedankt!!!