Onderwerp: Ramp, please feedback......
Hallo,
Een collega had 50 stuks cupcakes besteld voor vandaag. Een tijdje terug zag ik op het forum verschillende smaken van toefjes, botercreme, slagroom met pudding enz. Ik dacht lekker, ga ik nog eens doen, maar dan met banketbakkersroom i.p.v botercreme.
Eergisteren was ik begonnen met de fondant en marsepein, ze is namelijk dol op marsepein. Met verschillende malletjes de figuurtjes gedaan en apart gelegd. Gisteren begonnen met de cc te bakken. Maar omdat ik in 2 ploegen werk en deze week de vroege heb, ben ik zo laat mogelijk begonnen aan de banketbakkersroom. Alles opgespoten en de figuurtjes erop gedaan, ook een deel met van die strooisels. Dus ik best trots op de cc.
In de speciale dozen gedaan voor cc en in de koelkast gezet. Tja.....met 24 graden in huis, leek dat mij de beste oplossing. Vanmorgen rond 03.30 uur keek ik in de koelkast en pakte de dozen en moest toch ff goed kijken. Ja hoor, de banketbakkersroom was gescheurd, en bijna alles was als het ware gesmolten en de kleurstof uit de marsepein was ook uitgelopen, behalve de fondant.
Wel mee genomen naar het werk en laten zien. Ik zei tegen haar, ik maak wel nieuwe, vind dit héél erg. Had het namelijk ook niet verwacht dat dit zou gebeuren.
Sorry voor het lange verhaal. Maar ik zou het zeer op prijs stellen met feedback en tips.... Hieronder de foto's in goede en 1 in slechte staat van de cc.

Vanmorgen was het minder erg, maar na een tijdje was het zo geworden. Ook die met de strooisels:(

Dus dat doe ik nooit meer een avond van tevoren.
volgendekeer!
Ik blij natuurlijk.
Heel goed van je!!