1

Onderwerp: Beetje hulp nodig met de planning

Voor een sweet table wil ik verschillende zoete dingen maken. Nu zit ik alleen even met de planning. Welke dingen moet ik echt last minute doen, welke dingen kunnen bv de dag van tevoren en welke dingen zouden ook 2 dagen van tevoren kunnen?

Macarons (vullen denk ik last minuten, maar het bakken?)
Mini cupcakes met bc toef
Whoopie pies (wil ik een laagje glazuur over doen voor de kleur)
Koekjes met glazuur
Cake pops
Oreo bonbons

Het vullen wil ik zo veel mogelijk last minute doen en ook de bc toef voor de cupcakes, anders wordt het vaak zo zompig.

En waar kan ik alles het beste bewaren? Cake pops met bc en chocolaagje hoeven niet persé in de koeling toch? Kunnen ook gewoon in een koele kelderkast? En dan de cupcakes, koekjes, whoopies en macarons luchtdicht in de kelderkast? Oreo bonbons in elk geval in de koeling vanwege de roomkaas.

Maar wat ik me afvraag. Als de bc een heel klein beetje zacht wordt in de kelderkast. Zakken de cakepops dan niet helemaal in? Of zal dat stevig genoeg blijven? En als ik de bc toef gespoten heb op de cupcakes, moeten die dan ook even in de koeling tot de visite er is of blijft dat wel een uurtje goed staan?

2

Re: Beetje hulp nodig met de planning

macarons : 24 u van te voren bakken en vullen!  na 24 u zijn ze op hun best. bv in een curver bak in de koeling bewaren , 15 min voor gebruik eruithalen en smullen maar

mini cupcakes zijn vers het lekkerst maar kunnen prima de avond ervoor gemaakt worden!

whoopies ook vers het lekkerst. ik vind ze zelf erg droog na 1 dag!

koekjes kan je makkelijk een paar dagen goed houden in een koektrommel, alleen de glazuur misschien wat later opbrengen

cakepops maak ik vaak veel in 1 x aan en dan in de vriezer bewaren en dan als je eens iets nodig hebt kun ze ze eruithalen en alleen nog i de chocolade dompelen en versieren
scheelt je ook weer een hoop tijd op de dag zelf

oreo bonbons ?  geen idee , nog nooit gemaakt en ook geen idee wat het recept is

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Oh die oreo bonbons zijn heerlijk. Gewoon 2 doosjes oreo's tot poeder maken in de blender, pakje roomkaas erbij, goed mengen en op laten stijven zoals je met cakepops doet. Dan in balletjes draaien en in de chocolade dopen. Echt verschrikkelijk lekker. Heb ze de laatste keer gewoon in de koeling gedaan en toen bleven ze goed, dus dat doe ik nu wel gewoon weer.

Bedankt voor de tip van de macarons. Ik had ze echt de ochtend van tevoren even snel gevuld, maar kan dus het beste 24 uur van tevoren. Scheelt echt een hoop planning ;-).

De whoopies ga ik dus een laagje glazuur over doen. Misschien dat ze dan iets langer goed blijven? Nou ja, in elk geval goed lucht dicht bewaren dus. Kan ik die ook de dag van tevoren vullen of zullen ze dan nattig worden? Wil ze vullen met ganache.

Macarons inderdaad 24 uur van tevoren vullen, maar de ongevulde macararons laten zich ook goed invriezen, net als ongevulde whoopies. Cakepops maak ik in een handomdraai met de cakepopmaker, dus het liefst vers, maar ook ingevroren goed te doen.

Eenmaal gevuld zet ik alles (macarons en whoopies afgedekt) in de koeling tot vlak voor het feest begint (nou ja, het was toen 30 graden anders misschien een half uur van tevoren).

Ik denk dat ik die oreo-bonbons ook maar eens moet gaan maken :9 .

Succes met maken!

Nou dat scheelt allemaal een heleboel. Blijkbaar kan ik best veel van tevoren maken en invriezen. Dat scheelt als je op tijd begint met plannen ;-). Mijn koeling is niet reuze groot, dus ik denk dat ik maar wat taart dozen ofzo ga mee bestellen zodat ik de mini cupcakes e.d. goed kwijt kan. Stapelen! Ik verwacht 40 personen :S. Waar ben ik aan begonnen? Hehe...