1 Laatst bewerkt door Jolanda Boxem (21-08-2012 09:04)

Onderwerp: Ideeen sweet table roze/oranje

Voor mijn dochter wil ik toch een sweet table gaan maken ipv een grote taart. Ze wordt 3 en is gek op zoetigheid. Een sweet table geeft haar de kans om de hele middag door lekker te snoepen en met een taartje is het na 1 stukje over, dus vandaar. Ik wil dus helemaal geen grote taart gaan maken. Alleen kleine hapjes.

Nu heb ik al wat ideeen. De kleuren moeten roze en oranje worden. Vind die kleuren combi heel erg mooi om andere sweet tables die ik heb gezien.

Mini choco taartjes met sinaasappel gelei en melk choco ganache
Mini vanille taartjes met frambozen jam en witte choco ganache
Choco cake pops met stukjes melk chocolade
Vanille cake pops met stukjes witte chocolade
Sinaasappel macarons met sinaasappel gelei
Frambozen macarons met frambozen coulis
Vanille cupcakes met stukjes melk choco, gevuld met sinaasappel gelei (sinaasappel bc toef of fondant?)
Vanille cupcakes met stukjes witte choco, gevuld met frambozen jam (witte choco ganache toef of fondant?)

Nu heb ik wel erg veel sinaasappel en frambozen, maar ik vind een gebakje/cupcake dus echt niet lekker als er geen frisje in zit en sinaasappel en framboos past ook wel weer binnen het kleuren thema.

Heeft 1 van jullie nog andere lekkere ideeen voor mijn sweet table? Misschien iets van koekjes, snoepjes of bonbons? We vieren haar verjaardag 22 sep, dus wil deze week wel de spullen bestellen zodat ik bezig kan met de fondant dingen enzo.

Kan ik de fondant rondjes voor de cupcakes van tevoren helemaal klaar maken? Want anders kies ik voor bc. Het is al werk genoeg en een botercreme toef spuiten gaat nu eenmaal een stuk sneller dan versieren met fondant ;-).

2

Re: Ideeen sweet table roze/oranje

Leuk idee, ik zou wel wat varieëren in de smaak.
Ik ben zelf ook dol op framboos en sinaasappel maar wellicht niet iedereen.
Een toef kun je natuurlijk met kleurstof de juiste kleur geven en dan toch een andere smaak.

Fondantrondjes kun je best van tevoren maken, goed onder plastic en in een afgesloten bakje bewaren.
Misschien kun je ook iets doen met een printje.....zit je ook weer met de kleur die je wilt en een smaak naar keuze.

Carrotcake(jes) met een mooie toef kan ook verrassend zijn en blijft ook in je thema.
Of glaasjes met yoghurt of bavarois en vers fruit in de kleur.
Kant en klaar snoep zal er genoeg zijn in die kleur en is altijd leuk om een pot of schaal mee te vullen.

Succes, ben benieuwd naar de foto's straks!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Snoepjes is een leuk idee. Ik was eigenlijk op zoek naar roze en oranje chocolade dragees. Nu heb ik wel wat kunnen vinden, maar moet gelijk een hele kg per soort bestellen en 9,50 aan verzendkosten. Dat wordt dus een duur grapje. Weet iemand toevallig of de jamin ofzo of gekleurde dragees verkoopt? We hebben geen jamin in de buurt, maar we komen wel eens in de buurt als we op visite gaan ofzo.

Ik ga er nog bonbons bij maken denk ik. Oreo bonbons met een laagje gekleurde witte chocolade en ganache bonbons met een laagje gekleurde witte chocolade. Minstens net zo lekker als chocolade dragees en vrij makkelijk zelf te maken.

5

Je kunt de witte chocolade dan ook kleuren in roze en/of oranje (met speciale kleurstoffen of flo-coat gebruiken).
Of voorgekleurde kopen, er zijn roze en oranje te krijgen.  :9  :9
.callebaut.com/nlnl/producten/chocolade/gekleurde-en-gearomatiseerde-callets

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Overigens kun je het assortiment van Jamin bekijken op hun site. Ze hebben ook een webshop, kun je meteen de prijzen zien....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

hoi,

bij de action hebben ze tijdelijk m&m´s cacao in de aanbieding, ik heb daar enkele zakjes gekocht en dan de roze en oranje eruit gehaald en in een leuk potje gestopt.
misschien een idee voor jouw sweet table?

succes,
Bianca

Hey das wel een idee. Dan kan mijn man de rest wel op eten :D.