1

Onderwerp: Biscuit wordt niet hoog genoeg

Hallo,

heb zonet voor de eerste keer een biscuit proberen te bakken met een biscuitmix, maar de taart komt niet hoog genoeg.  Ze wordt maar 4 cm hoog, ik had toch op zo'n 6 cm gehoopt.

De taartvorm op zich is hoog genoeg, die is 6 cm hoog.  Daar ligt het dus niet aan.

Heb volgende ingrediënten gebruikt: 330g mix, 33 ml water en 5 eieren.  Dan 8 min. geklopt, 10 min. op 150°, daarna 20 min. op 170°.  Zoals op de verpakking staat.

Iemand tips om de taart hoger te krijgen?

2

Re: Biscuit wordt niet hoog genoeg

Hoe groot is je bakvorm? Ik mix zelf altijd min 10 min.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

Zat de beslagkom niet te vol?  Er moet lucht in geklopt worden en als de gardes onder het beslag zit, kan er weinig lucht bij.

Maar goed... ik denk dat het belangrijker is dat we weten welke bakvorm je hebt.  En meestal als je bakvorm 3/4 gevuld is, dan komt het biscuit tot de rand.

4

De bakvorm is een ronde van 24 cm diameter.  Het beslag kwam ongeveer tot op de helft schat ik.  Ik had toch de hoeveelheden gevolgd voor een vorm van 24 cm, dus zat wel goed dacht ik.  Misschien toch meer beslag maken dan?

De beslagkom zat ongeveer voor 1/3de vol, dus lucht genoeg lijkt me...

5

Hebbie een hete lucht oven? Bij mij werd de laatste van vanmorgen helemaal 8 cm, met 270 gr mix, 4 eieren en 20 cm maar wel met onder en boven warmte op 160 gr.

Ik heb de vraag vorige week ook gesteld hier ergens en uit de antwoorden waren er een paar de oplossing, die onder en boven warmte van de oven, beslag in een de gootsteen met warm water zetten om te kloppen en meer mix maken dan op het pakje staat, zeg maar voor 24 cm, de hoeveelheid van een regel daaronder.

Heb wel nog een paar keer geoefend, tot grote vreugde van de familie ( ik deel uit want anders ...) en ben nig steeds benieuwd naar verdere tips

pffft ben helemaal uitgebakken

6

Sanni80 schreef:

Hallo,

heb zonet voor de eerste keer een biscuit proberen te bakken met een biscuitmix, maar de taart komt niet hoog genoeg.  Ze wordt maar 4 cm hoog, ik had toch op zo'n 6 cm gehoopt.

De taartvorm op zich is hoog genoeg, die is 6 cm hoog.  Daar ligt het dus niet aan.

Heb volgende ingrediënten gebruikt: 330g mix, 33 ml water en 5 eieren.  Dan 8 min. geklopt, 10 min. op 150°, daarna 20 min. op 170°.  Zoals op de verpakking staat.

Iemand tips om de taart hoger te krijgen?

:)
Kijk even op www.functies.nl want er is een partij  biscuit mix op de markt gebracht die niet omhoog komt  check ff batch noren vergelijk die met die op de site

zooooo verslaafd aan taart!!!!

7

Sorry bedoel www.funcakes .nl . :o

zooooo verslaafd aan taart!!!!