1

Onderwerp: Allememaggies, Bassie & Adriaan!

Pff, het ging niet van een leien dakje vanochtend, maar uiteindelijk is het toch nog wat geworden! Eerst de foto's dan het verhaal ;).

https://lh6.googleusercontent.com/-oQq24pub6_g/UCznVPkJctI/AAAAAAAACE8/Y93Z_wuIaUM/s640/IMG_4881.JPG?gl=NL
https://lh6.googleusercontent.com/-hOB4hxSbGaA/UCznVrnnTYI/AAAAAAAACFU/9ZvDAdWkeS8/s640/IMG_4877.JPG?gl=NL

Gisteravond voor het slapen gaan nog even gauw de ganache gemaakt en voor de nacht in de koelkast gezet, maar die was vanochtend zo dun dat hij zo van mijn lepel liep, watskeburt vannacht :think:? Toch eigenwijs een dijkje ermee gespoten en dat werd dus 1 grote kliederboel  :s . Toen maar wat chocolade gesmolten en erdoorheen geroerd en daarna aan de slag! De taart gevuld met een laagje aardbeienjam, aardbeienkwarktaartpudding en aardbeienslagroom (met dank aan een topic van Baylah) en afgesmeerd met de nu dikkere ganache terwijl de taart lekker over de dunne ganache heen en weer schoof  ;). Marsepein uitgerold, op de taart; te klein  :mad:, marsepein eraf gehaald, taart beschadigd en weer afgesmeerd, marsepein opnieuw uitgerold, ja hoor: het past :). Maar wat een plakkerige bedoening vandaag! Gelukkig niet gescheurd, al was mijn onderkant niet zo strak als gebruikelijk :/, maar dat heb ik met een randje weggewerkt...

Bedankt voor het kijken en doorlezen!

Groetjes,
Sandra

2

Re: Allememaggies, Bassie & Adriaan!

Allemamaggies leuk! Ik ga zaterdag een taart maken en kan nu ook al zenuwachtig worden door de weersvoorspellingen...

Life takes you to unexpected places, love brings you home

3

Erg leuk ! Ik had gisteravond zo'n zelfde ganache verhaal. Maar voor mij was het de eerste keer, dus ik had geen idee hoe het eruit moest zien :) Toen ik hem had opgelopt was hij redelijk ....

4

hoe heb je dat bassie en adriaan figuurtje gemaakt ?
ziet er erg mooi uit :)

Zelf mag ik volgende week een taart bakken voor de verjaardag van een vriendin ;-) heb er nu al zin in

5

Dank jullie wel!

@Jeanine: rustig aan en als het enigszins lukt, vroeg opstaan zodat je de warmte een beetje voor bent. Scheelt een hoop!

@Bonz: Ik snap er niets van. Normaal maak ik de ganache met precies dezelfde verhoudingen op de dag zelf en dan moet ik 'm zelfs wel eens in de koelkast zetten, zodat hij wat sneller steviger wordt. Geen idee wat er gebeurd is, misschien te snel in de koelkast gezet...

6

dubbeltje91 schreef:

hoe heb je dat bassie en adriaan figuurtje gemaakt ?
ziet er erg mooi uit :)

Zelf mag ik volgende week een taart bakken voor de verjaardag van een vriendin ;-) heb er nu al zin in

Hoi,

Dank je wel! Ik heb een plaatje van B&A op internet opgezocht en dit van marsepein gepuzzeld.
Ja, leuk hè dat bakken! Veel plezier volgende week!

7

Leuke taart!

Bas woont bij mij om de hoek!

8

T2605 schreef:

Leuke taart!

Bas woont bij mij om de hoek!

hahaha, misschien wil hij ook wel zo'n taart!

9

Nou ik durf m niet aan te spreken...
Schijnt een oud chago mannetje te zijn....

10

T2605 schreef:

Nou ik durf m niet aan te spreken...
Schijnt een oud chago mannetje te zijn....

Heb ik wel eens gehoord ja, het is tenslotte maar een rol die hij speelt hè ;)...

11

Leuke taart hoor.  :thumb:  Je ziet wel: de aanhouder wint.

12 Laatst bewerkt door MamaSan (17-08-2012 19:43)

Dank je wel! Hahaha, idd. Ik ben nogal een doorzetter en wil erg graag mijn zin krijgen  ;). Al sta ik dan wel met een behoorlijk verhoogde hartslag in de keuken hoor :lol:!

13

Wat een leukerd, lekker vrolijk! :thumb:

14

Dank je wel!