Marie-Popo schreef:SweetTatiana schreef:ireen123 schreef:Een paar dagen oude biscuit is niet lekker of wenselijk.
Graag zo vers mogelijk, zeker als die nog verkocht moet worden.
Een paar dagen oude biscuit gebeurt niets mee als je m luchtdicht bewaard! eerst goed laten afkoelen en dan in een luchtdichte bak of zak bewaren!
Klopt, je proeft geen verschil.
Bij de bakker maken ze meestal ook maar 1 keer per week biscuit 
Ik proef heel duidelijk verschil tussen een vers biscuit en een die ingevroren geweest is, of éen die een dag of een paar dagen oud is. De textuur veranderd met wat je er mee doet. Soms wil je juist die andere 'textuur' omdat dat makkelijker snijdt. Een week bewaren buiten de vriezer.. 
Ik zie dat dit je eerste post is. Welkom!! Weet niet of dit ook je eerste taart is? Ik vond het zelf erg tegenvallen hoe lang alle stappen duren in het begin. Als is.. het duurt echt vééééél langer dan een appeltaart. Zijn tijdrovende projectjes.. Dus als je nog niet heel ervaren bent, zou ik zeker zondagavond al beginnen. Dan ook de vulling maken (mits hij ook maandag opgegeten wordt, of anders als het een houdbare vulling is), hem vullen en afsmeren. Dan lekker een nachtje in de koelkast opstijven en de volgende dag verder. Of van de koelte van de zondagnacht gebruik maken om hem te bekleden, want werken met fondant in de hitte is ook geen pretje..