1

Onderwerp: Mascarpone met aardbeien en witte chocolade

Hierbij mijn recept van de vulling van mijn eerste taart, de bloemetjestaart. Het was een beetje improviseren dus ik weet niet overal hoeveel ik precies heb gebruikt. Het koken gaat bij mij vaak op gevoel en ik doe maar een beetje was me lekker lijkt. Omdat het nog iets miste heb ik er op het einde toch nog wat citroen bij gedaan. Maar omdat het anders te zacht zou worden heb ik er ook 3 gelatine blaadjes bij gedaan. Dat was perfect. Deze hoeveelheid was ruim voldoende
voor twee lagen van een taart van 30 cm doorsnede, het restje wat overbleef hebben we lekker uit de kom opgegeten.

Mascarpone met aardbeien en witte chocolade

500 g mascarpone
beetje basterdsuiker
een paar eetl. Cointreau
100 g witte chocolade fijn gehakt
400 g aardbeien (denk ik het was een bakje van 500 gr waar al wat van was gegeten)
Sap van 1 citroen
3 gelatine blaadjes

Laat de gelatine in koud water weken.
Klop de mascarpone met een beetje suiker (ik heb zelf op gevoel gedaan dus kan niet precies zeggen hoeveel ik had) en de Cointreau goed los. Pureer de helft van de aarbeien fijn en de andere snij helft in kleine stukjes. Voeg de aardbeien puree en de fijn gehakte witte chocolade door de mascarpone. Schep de stukjes er door. Verwarm het citroensap en haal deze van het vuur. Los hier de gelatine in op en roer door het mascarpone mengsel. Laat een beetje opstijven in de koelkast voordat je de taart gaat vullen.

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

2

Re: Mascarpone met aardbeien en witte chocolade

nou hij klinkt in elk geval heeelllll erg lekker!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Waarom kies je voor marscarpone en niet voor bvb room?
in marscapone zit toch heel veel vet in?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Klinkt erg lekker. Ik begin te kwijlen

Groetjes, Caroline. Kijk voor mijn taarten en workshops op www.kaatjetaart.nl
Ook voor prints op frostysheet ben je bij mij aan het juiste adres. Cupcakerondjes kunnen worden gesneden.

Hmm... klinkt overheerlijk!

I'm not bossy, I just have better ideas...

Wij hebben deze afgelopen week gemaakt, maar dan met frambozen ipv aardbeien en amaretto ipv cointrou, maar mmmmmmmmmmh wat is hij lekker! We gaan hem nog vaak gebruiken (vanmiddag bijvoorbeeld ;))

7

zou hij ook lekker zijn zonder de cointreau?
ivm kinderen.
niet dat de kids straks wappie rond lopen :lol:

vini vidi velcro
ik kwam, ik zag, ik bleef plakken!

Je kan er ook amaretto of rum aroma in doen, dan heb je wel de smaak, maar niet de alcohol

9

Deze vulling lijkt me zooooo lekker!!

Ik wil hem dan ook zaterdag gaan maken.

Maar waarom moet ik basterdsuiker gebruiken en kan ik geen 'gewone' suiker gebruiken?

En begrijp ik goed dat je de citroensap moet verwarmen, gelatine erin, en dan dat mengsel warm moet toevoegen aan de mascarpone??
Ben zo bang dat het gaat schiften

En de chocolade smelt je dus niet, maar doe je in stukjes erbij?

Hoop dat je me kan helpen, ben een beginneling dus nog al twijfelend over alles  :o

Hoi mimi, ik kan hem echt van harte aanbevelen!

Ik denk dat er basterdsuiker in moet omdat dat veel fijner is dan normale suiker.

De mascarpone gaat niet schiften, maar laat hem anders voor de zekerheid een klein beetje af koelen. Niet té veel anders wordt de gelatine al hard ;)

En de chocola gaat er inderdaad in stukjes in.

Veel succes dit weekend en geniet ervan!

11

ik heb de chocolade geraspt met een rasp en het ging niet schiften was heerlijk!

12

Oké bedankt!!!

Alle ingredienten zijn in huis, dus morgenvroeg mee aan de slag, en dan 's middags taart bekleden!!

Zondags opeten , water loopt me nu al in de mond  :D

13

O,ja en ik wilde er alleen geen alcohol in de doen, smaakstoffen heb ik ook niet, maar de combi van witte chocolade/mascarpone/aardbeien lijkt me sowieso al overheerlijk!

Cointreau of Ameretto doe je me zelf ook niet zo'n plezier mee, of is dit echt een gemis als het er niet in zit?

Geen idee Mimi, ik vind het heerlijk mét, maar het zal zonder ook vast heerlijk zijn ;)