Onderwerp: Lemoncurd smaakt lekker met ..?
Wie heeft advies over smaak:
Ik ga voor het eerst lemoncurd maken voor een vulling. Welke smaak vulling(en) past daar verder goed bij?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemoncurd smaakt lekker met ..?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie heeft advies over smaak:
Ik ga voor het eerst lemoncurd maken voor een vulling. Welke smaak vulling(en) past daar verder goed bij?
Mona toetje met citroenkwarktaart of als je lekker fris wilt: frambozenjam. Slagroom kan ook, maar dan zou ik er wat mandarijntjes of zo door heen mengen, anders wordt het allemaal zo zacht (snap je wat ik bedoel?).
Succes ermee, 't is een leuk werkje om te maken, maar de potten uit de supermarkt smaken mij ook altijd heel goed.
Tieneke
Bedankt voor de tips!
Waar kun je de kant en klare potjes kopen?
Zelf maken lijkt me ook erg leuk hoor!
Lemoncurd kun je gewoon bij de AH of Jumbo kopen. Het staat bij de jam en het is van het engelse merk (loop even naar de koelkast...) Chivers!
Tieneke
hihi dank je wel! Ik ga morgen meteen even kijken!
Daar zijn we voor he? Om mekaar te helleppe niewaar!
Doei,
Tieneke
hihi
"Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar te hellepe niewaar "
die is best lekker, maar de eigengemaakte is zooooooveel lekkerder en echt niet zoveel werk hoor
Kan ook heel goed met aardbeienmousse
Lekker met citroen-mascarpone......mmmmmm
die is best lekker, maar de eigengemaakte is zooooooveel lekkerder
en echt niet zoveel werk hoor
![]()
Kan ook heel goed met aardbeienmousse
je spulletjes klaar zetten duurt langer dan het maken en natuurlijk het afkoelen dat duurt ook lang
maar carien heeft gelijk zelfgemaakt is echt veeeeeeel lekkerder
Ja lemoncurd van Chivers is lekker. Met frambozen mousse is ook lekker fris.
@Carien: ben benieuwd naar het recept van lemoncurd.
Ik ga het ook eerst zelf maken, maar voor het geval het mislukt is het handig om een potje achter de hand te hebben.
Bedankt voor jullie reacties , daar kan ik zeker wat mee!
Lekker met SLAGROOM
Ik had laatst een bruidspaar die daar bastognecreme bij koos en zowaar en heerlijke combinatie! Ik gebruik hem vaak samen met lemoncreme.
@Carien: ben benieuwd naar het recept van lemoncurd.
staat hier ergens.... lemoncurd met vanillesuiker (tenminste die maak ik altijd).
deze is het: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=171831
lemoncurd zelf maken is heel makkelijk! 110 gr boter en 200-250 gr suiker au bain marie smelten, dan het sap en de rasp van 2 of 3 citroenen erdoor (tis maar hoe sterk je m wilt...) en dat goed doorroeren. Even af laten koelen, en dan twee losgeklopte eieren erdoor (ik heb t laatst met 3 eieren gedaan, dan wordt ie wat dikker). En dan, op rustig vuur (au bain marie nog steeds) constant roeren tot het een beetje als yoghurt wordt! gelijk in een potje gooien, als het afgekoeld is wordt het nog ietsje dikker...
wel belangrijk: het boter/suiker/citroen mengsel moet flink zijn afgekoeld voor de de eieren erdoor doet... anders krijg je scrambled eggs door je mengsel, en das goor (spreek uit ervaring, hahaha).
Supermakkelijk en in 20 minuutjes ben je klaar!
goh, da's een heel andere manier dan van die, die ik maak....
Lemoncurd combineert erg goed met caramel, zoals dulce de leche - al dan niet door de botercreme.
carien - das inderdaad heel anders! die ga ik ook eens proberen, alhoewel hij me wel moeilijker lijkt dan die 'van mij'... maar misschien wordt ie wel nog wat dikker door de maizena, wat voor vullingen wel fijn is!
fenny schreef:@Carien: ben benieuwd naar het recept van lemoncurd.
staat hier ergens.... lemoncurd met vanillesuiker (tenminste die maak ik altijd).
Geweldig , das mijn recept.
Is errug lekker hoor, de chivers komt niet eens in de buurt ha ha.
Veel plezier met proberen, en nog meer met proeven
Gr,
John
Lemoncurd combineert erg goed met caramel, zoals dulce de leche - al dan niet door de botercreme.
![]()
mee eens dat was heerlijK!!!!!!
Carien schreef:fenny schreef:@Carien: ben benieuwd naar het recept van lemoncurd.
Geweldig
, das mijn recept.
Is errug lekker hoor, de chivers komt niet eens in de buurt ha ha.Veel plezier met proberen, en nog meer met proeven
![]()
Gr,
John
bedankt voor het recept @john en de link@Carien , Ik ga zeker het recept proberen
Carien schreef:fenny schreef:@Carien: ben benieuwd naar het recept van lemoncurd.
Geweldig
, das mijn recept.
Is errug lekker hoor....
idd, errug lekker dus
Hier ook nog een recept voor lemon curd, voor als je wat wilt vergelijken Alles van deze dames is trouwens een aanrader!
https://www.facebook.com/notes/monday-m … 1857506067
Een keer was genoeg, plaatste het per ongeluk 2x
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemoncurd smaakt lekker met ..?