1 Laatst bewerkt door djehr (13-08-2012 15:43)

Onderwerp: Wat zijn we toch verwend met alle handige bakspulletjes...

...kwam ik van de week achter   :o
Vandaag is mijn lief jarig en zijn we heerlijk op vakantie. Ieder jaar bak ik voor het gezin met de verjaardagen een taart en wilde dat dit jaar uiteraard ook doe.

Alleen...het huis waar we zitten heeft geen oven, geen mixer, geen garde, geen bakvormen...helemaal niets  :nooo  :nooo

Dus afgelopen week in iedere supermarkt waar we waren (manlief vond het wel wat vreemd dat ik telkens naar een andere supermarkt wilde  :lol: ) de bakafdeling afgestruind naar een alternatief. Eerst dacht ik aan iets van kwark of monchou taart maar wist niet precies welke roomkaas of kwark ik dan moest nemen. Kwam in de schappen eigenlijk niets naturels tegen  :s. Dus dat ging hem niet worden.

Toen kwam ik tot mijn verbazing kant-en-klare taartbodems tegen en heb die uiteraard gelijk meegenomen. En daarmee een plan bedacht:

Biscuit gevuld met chocomousse (uit een pakje) met dulce de leche (hebben ze hier kant en klaar in een blikje) en een laag lang houdbare slagroom met, jawel  :D verse aardbeien.

Vandaag een poging gedaan om de boel in elkaar te zetten maar dat werd dus een drama: de chocomousse de ik gisteravond had gemaakt was na een nacht in de koelkast nog niet stijf (had eigenlijk 4 minuten met de mixer gemixt moeten worden, maar die had ik niet dus heb het 10 minuten met 2 vorken gedaan). De lang houdbare slagroom had geen gebruiksaanwijzing en ik wist dus niet of je ze nu wel of niet moest opkloppen (niet dus bleek later  :lol:  :lol: ).

Uiteindelijk heb ik minitaartjes gemaakt en was toch nog best trots op het resultaat van deze ' primitieve'  :lol:  :lol:  slagroomgebakjes  :Y 

Maar oh oh oh wat zal ik blij zijn als ik mijn volgende taartje gewoon weer zelf, met allemaal verse ingrediënten!, kan mixen met mijn Kitchenaid, kan bakken in mijn oven en versieren met al mijn tooltjes, molds en andere handigheidjes  :D  :lol:  :lol:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/551221_475464945806794_478336407_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/418261_475491242470831_17222825_n.jpg

2

Re: Wat zijn we toch verwend met alle handige bakspulletjes...

OOOoo Hmmmm da ziet er lekker uit :thumb:  en ja verwend :o

Lieve groetjes van Nicole

3

Wauw wat een werk allemaal.
wel superleuk gedaan. hopelijk waren ze ook erg lekker

Groetjes Yvon

4

O jee ik was er geen eens aan begonnen dus ik zeg respect! :D
Maar nou wil ik niet zeuren maar ik zie geen aardbeien wel frambozen  :o

5

ziet er anders erg leuk uit

proficiat

soms is "armoede"nodig om te beseffen hoe goed je t hebt en dit geld niet alleen voor bakspulletjes

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

heb je toch weer mooi opgelost, ziet er lekker uit  :Y  Inderdaad verwent maar kan natuurlijk niet zonder taart he  ;)
Nog Gefeliciteerd!

7

Nathalie25 schreef:

O jee ik was er geen eens aan begonnen dus ik zeg respect! :D
Maar nou wil ik niet zeuren maar ik zie geen aardbeien wel frambozen  :o

Waarschijnlijk denk ik volgend jaar wel 2x na voordat ik hier weer aan begin. In Spanje verkopen ze ook heerlijk gebak en is een stuk makkelijker  :+
Enne...je hebt helemaal gelijk hoor. Had de aardbeien al een paar dagen eerder gekocht en netjes in de koelkast bewaard. Maar waren toch niet zo vers als ik dacht en heb ze maar weg gedaan. gelukkig had ik nog frambozen. Endat was ook erg lekker :Y

8

coconuts schreef:

ziet er anders erg leuk uit

proficiat

soms is "armoede"nodig om te beseffen hoe goed je t hebt en dit geld niet alleen voor bakspulletjes

Ben ik helemaal met je eens hoor. Het feit alleen al dat we met vakantie kúnnen...ik tel elke dag mijn zegeningen :)

9

erg mooi gedaan :)

10

Wat knap joh, het ziet er lekker en mooi uit.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

11

Ziet er heel lekker uit!  :P  :9  :P
Gefeliciteerd!

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

12

Coolll ! Het verhaal en resultaat en is erg leuk!

13

Jummie!!!!! en super leuk bedacht!

14

Een ding is zeker: je bent in elk geval erg creatief! Ze zien er lekker uit!

15

No je hoeft je nergens voor te schamen want het ziet er heerlijk en prchtig uit!

16

ga deze zeker nog een keer maken  :Y . Maar dan wel met verse biscuit en verse slagroom.

Ze zijn echt super makkelijk en inderdaad lekker

17

Mmm ziet er lekker uit