Onderwerp: Wat zijn we toch verwend met alle handige bakspulletjes...
...kwam ik van de week achter
Vandaag is mijn lief jarig en zijn we heerlijk op vakantie. Ieder jaar bak ik voor het gezin met de verjaardagen een taart en wilde dat dit jaar uiteraard ook doe.
Alleen...het huis waar we zitten heeft geen oven, geen mixer, geen garde, geen bakvormen...helemaal niets
Dus afgelopen week in iedere supermarkt waar we waren (manlief vond het wel wat vreemd dat ik telkens naar een andere supermarkt wilde
) de bakafdeling afgestruind naar een alternatief. Eerst dacht ik aan iets van kwark of monchou taart maar wist niet precies welke roomkaas of kwark ik dan moest nemen. Kwam in de schappen eigenlijk niets naturels tegen
. Dus dat ging hem niet worden.
Toen kwam ik tot mijn verbazing kant-en-klare taartbodems tegen en heb die uiteraard gelijk meegenomen. En daarmee een plan bedacht:
Biscuit gevuld met chocomousse (uit een pakje) met dulce de leche (hebben ze hier kant en klaar in een blikje) en een laag lang houdbare slagroom met, jawel
verse aardbeien.
Vandaag een poging gedaan om de boel in elkaar te zetten maar dat werd dus een drama: de chocomousse de ik gisteravond had gemaakt was na een nacht in de koelkast nog niet stijf (had eigenlijk 4 minuten met de mixer gemixt moeten worden, maar die had ik niet dus heb het 10 minuten met 2 vorken gedaan). De lang houdbare slagroom had geen gebruiksaanwijzing en ik wist dus niet of je ze nu wel of niet moest opkloppen (niet dus bleek later
).
Uiteindelijk heb ik minitaartjes gemaakt en was toch nog best trots op het resultaat van deze ' primitieve'
slagroomgebakjes
Maar oh oh oh wat zal ik blij zijn als ik mijn volgende taartje gewoon weer zelf, met allemaal verse ingrediënten!, kan mixen met mijn Kitchenaid, kan bakken in mijn oven en versieren met al mijn tooltjes, molds en andere handigheidjes

en ja verwend