Carien schreef:
en vwb het recept van Mieperdepiep
volgens mij is het dan in het Nls:
• 450gr fijne kwaliteit halfzoete chocolade, zoals Callebaut
• 200ml zware room (slagroom?)
• 20gr suiker
• 56gr lichte glucosestroop
• 57gr ongezouten boter
kwam deze tegen, misschien ook handig voor anderen: botermatenomrekentabel: http://www.ochef.com/837.htm
Bedankt carien.
Ik gebruik zelf vaak de conversies van joyofbaking, die heeft alles per product staan, maar niet zo uitgebreid voor boter als jouw site. Ga ik even in de favorieten zetten.
Ik denk zelf dat dit recept niet op de gram na nauwkeurig komt bij drizzleganache. Dus w.m.b. afronden, hebben we meteen mooie hoeveelheden. En dan alles door de helft, anders kun je er wel 5 (ofzo, gokje) taarten mee bedrizzelen. De drizzle hoeft op zich maar dun te zijn..
heavy cream is gewone Nederlandse slagroom, die 'heavy' wordt genoemd in het Engels om aan te duiden dat er minimaal 35% vet in moet zitten. Met uitzondering van een paar rare goedkope merken hebben ze dat in Nl altijd wel. Je kunt gerust een ander merk chocola gebruiken. Deze ´fromscratch´ gebruikte wel graag goede producten, (is ook lekkerder) maar een goedkopere supermarkt chocola zal ook wel lukken. Semi-sweet is volgens mij pure chocola (dus zonder melk), maar geen extra puur.
Kom ik zelf op:
• 225gr fijne kwaliteit pure chocolade
• 120 ml slagroom
• 15 gr suiker
• 15 gr lichte glucosestroop
• 30 gr ongezouten boter
80-90 F is 27 tot 32 graden Celsius.
Nou wil ik hem héél graag zelf maken..