1 Laatst bewerkt door SweetTooth (12-08-2012 14:07)

Onderwerp: Een heel bijzonder project - een hele bijzondere bruidstaart...

In het onzin-topic hier bij Babbel na het bakken heeft een aantal dames elkaar leren kennen en daaruit is in mei een freubeldag ontstaan. Vanuit het uiterste zuidwesten tot het uiterste noordoosten en zelfs uit België kwamen uiteindelijk 7 dames bij elkaar in het midden van Nederland en hebben samen een heel leuke dag gefreubeld, gegeten, gekletst enz. enz. en toen vertelde 1 der dames - hier beter bekend als Silent One - dat zij in augustus zou gaan trouwen.
Aanvankelijk als grap is toen geopperd dat wij (de rest dus) dan de taart zouden maken. En dat we dan gewoon allemaal een laag zouden maken, niet wetende wat de anderen zouden maken en dan gewoon de dag zelf de boel op elkaar zetten en een heel apart resultaat overhouden. Silent One was meteen enthousiast en na overleg met vechtgenoot hebben we daadwerkelijk de "opdracht" gekregen.

Natuurlijk hebben we niet alles zonder overleg gedaan. We hebben een event aangemaakt op facebook, waarvoor we Silent One NIET uitgenodigd hebben en hebben aldaar kleuren op elkaar afgestemd, afmetingen afgesproken, praktische dingen als wie neemt wat mee om de taart op te bouwen enz. enz. Ook heb ik wat tijd besteed aan zoeken op het forum waarvan Silent One had aangegeven dat ze mooi vond (o.a. kantwerk en de kleuren rood/zwart/wit)

Twee dames konden er niet zijn op de dag zelf, maar wilden toch graag meedoen en hebben hun deel gemaakt en afgeleverd - 1 ruim van tevoren bij de ceremoniemeester (PetravanHarten) en 1 's morgens vroeg nog bij Leon-10e (Xhafal). En toen is Leon-10e naar mij toegereden met haar aandeel in de auto. Het aandeel van Pennyroyaltea en mijzelf stond bij mij, want dat hadden we daar samen gemaakt en dat hebben we ingeladen en toen zijn we Penny gaan ophalen.

En toen 3 uur rijden naar Delfzijl (of all places). Daar aangekomen bleek dat het stuk van Petra nog niet was afgeleverd door de ceremoniemeester, maar ook dat er nog 1,5 uur tijd was tussen de plechtigheid in het stadhuis en het moment dat het bruidspaar verwacht werd, dus besloten we om dán op te bouwen. Tot we in Delfzijl aankwamen waren we nog van plan 1 stapel te maken, maar toen we alles bekeken wat we hadden hebben we uiteindelijk besloten tot 2 stapels.

De foto's zijn gemaakt met de mobiele telefoon van Leon-10e en er moeten nog betere komen van de fotograaf, maar ik wilde gewoon graag alvast het verhaal schrijven nu het nog vers in het geheugen ligt.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/540368_4351246057460_341272990_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391248_4351253737652_863570691_n.jpg
De 2 zwarte taarten zijn van Leon-10e, evenals de suikerbloemen in de gazebo en bovenop; deze komen allemaal uit Terneuzen. De witte laag is van PetravanHarten; deze komt uit Meppel.
Zwart (Ø27,5+Ø12,5): naturel biscuit met champagnecreme (dmv patidess) en aardbeienjam, afgesmeerd met botercreme, bekleed met fondant.
Wit (Ø20): gevuld met lemoncurd en monchouroom; afgesmeerd met rosecco-bc; bekleed met marsepein (?)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/297672_4351250337567_837984516_n.jpg
De yinyang taart (Ø36) is gemaakt door Penny en mijzelf en wij wonen in Dordrecht. Het taartje erop (Ø12,5) en de topper zijn gemaakt door Xhafal in Antwerpen-Hoboken.
Rood: milk-and-butter-spongecake met cacao erin ( :9 lijkt op brownie) gevuld met 2 lagen opgeklopt melkchocoganache en 1 laag kersenvlaaivulling; afgesmeerd met ganachebc; bekleed met marsefond.
Wit: milk-and-butter-spongecake naturel; gevuld met 1 laag caramelbc, 1 laag lemoncurd en 1 laag lemoncurdbc; afgesmeerd met witte ganachebc en bekleed met marsefond.
Op yin en yang staat in notenschrift een toepasselijk liedje, namelijk het refrein van The Lady in Red (Silent One droeg een rode jurk, dat wisten we van tevoren).
Kleine witte taartje: gevuld met belgische speculaascreme, vers gekaramelliseerde appeltjes met kaneel en caramelcreme.

Zowel het bruidspaar als de gasten waren erg enthousiast en voor we naar bed konden 's avonds hebben we eerst even alle veren uit onze r**t moeten trekken  ;)  :lol:  :lol: .

Een zeer bijzonder en een bijzonder geslaagd project!

Foto's toegevoegd:
Het aansnij-moment:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401994_501417703205422_1695341306_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/562840_501417759872083_1312663052_n.jpg

En een close up van de bloemen:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/426625_501417869872072_489554925_n.jpg

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

2

Re: Een heel bijzonder project - een hele bijzondere bruidstaart...

Wat een super leuk verhaal zeg. Heel bijzonder. Vooral de linker taart vind ik zeer geslaagd.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

3 Laatst bewerkt door coconuts (12-08-2012 12:59)

goed gedaan meiden :thumb:
ik ben trots op de dames van t onzintopic :Y  :Y

https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTdfchsRctIywQWK0twuw6qovMgwtE0wVF6b7mc2O0YBS3j5H003w

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

oef.. die woensdag tijdens het bekleden werden we helemaal gek van de luchtvochtigheid de marsfond was niet aan het zweten maar overduidelijk aan het huilen..

het leek wel gietfondant toen we hem eenmaal bekleed hadden...

maar lekker dat hij was!!

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Wat een super leuk idee! Mooie taarten geworden ook  :thumb:

6

Wat een onwijs gaaf idee, gaaf verhaal en nog gavere taart. Wow leuk zeg!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

7

SU-PER-GAAF!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Wat een bijzonder idee, en een verbluffend mooi resultaat!  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Dat hebben jullie heeeel mooi gedaan dames!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

10

Wat ontzettend leuk is dit met hele leuke taarten!

Wat een ontzettend leuk idee
Vind de taarten super geworden

12

Heel erg mooi!! En wat een superleuk idee  :thumb:

En last but not least, want ze zal vast nog wel een kijkje nemen in dit topic ;), Silent One gefeliciteerd met jullie huwelijk!!

13

heel mooi,had em al gezien op facebook...ik ben zo trots op mijn taartenfamilie...

14

Wat een super gaaf verhaal!!!
Toppie dames!

Enne Silent One, Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk saampjes!

X

Groetjes Marianne

15

Geweldig dames wat er al niet kan ontstaan door een simpel topic petje af! Het was dus niet alleen onzin  :cool:
:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Mooie taarten

Groetjes Maja

16

Wat een ontzettend gaaf idee :)

Gefeliciteerd met jullie huwelijk  :)

Wat een superleuk initiatief!
Silent One, nog gefeliciteerd met je huwelijk

18

Wat een kei leuk project. Met een heel mooi resultaat!

En gefeliciteerd Silent One!

19

wat een superstoer idee zeg! en mooi uitgewerkt!

20

Supergaaf idee en zeker ook een leuk resultaart!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

21

Wat een schitterend verhaal.
Wat een teamwerk
en
Wat een schitterend geheel.

Complimenten aan allemaal!!!
Felicitaties aan het bruidspaar.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

22

Zeker kom ik hier nog voorbij kijken :D Eigenlijk moet ik allang slapen want ik moet morgen werken ( 5 uur gaat mijn wekker weer )
Maar wij zijn zo trots op de meiden!!! Op de schitterende bruidstaarten die zij gemaakt hebben! Wij hebben jullie persoonlijk bedankt maar die veren zijn welverdiende veren :)

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

23

Meiden...ik ben supertrots op jullie!!!
Toppie gedaan. :thumb:
Zo zie je maar dat er niet alleen ge-onzind wordt in het onzin topic. :nooo  :D
Ik vond het heel erg jammer dat ik er vrijdag niet bij kon zijn,dit omdat ik zelf ook een feest had.
Volgend feestje ga ik wel mee,zeker weten.... :Y  ;)

groetjes yvon

24

Wat LEUK, wat MOOI en wat waaaaaanzinnig lief van jullie, echt superspeciaal zo'n taart!!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

25

Wat een ontzettend leuk verhaal en superproject!  :thumb:

En SilentOne natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!

Groetjes, Angela