1 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (27-05-2015 10:48)

Onderwerp: Probeersel met véél calorieën!

Soms wil je wel eens wat anders proberen. En soms gaat dat niet helemaal zoals je van te voren bedenkt.  :+

Een vriendin is morgen jarig en ik had aangeboden de taart te maken aangezien haar man voor ons altijd twee grote pannen soep maakt wanneer wij onze verjaardagen vieren. Dat kan hij namelijk echt super goed.

Perfect dus om eens iets nieuws te proberen. Ik had laatst een aantal taarten gevonden waarbij de chocolade zo mooi langs de zijkant liep, in hele mooie, dunne "druipers". Dat wilde ik ook wel.

Resultaat bij mij; hele repen chocolade lopen langs de zijkant en bovenop ligt een plaat beton van chocolade. Ik denk dat de taart met een kettingzaag aangesneden moet worden.

Advies aan de jarige; kleine stukjes snijden.  :lol:

De bovenste taart is gevuld met aardbeienjam, aardbeien crème, witte chocolade en witte chocolade rice crispy's.
De onderste taart is gevuld met Belgische chocolade crème en Lemon Curd.

Nou, daar komt 'ie dan:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/2e/1e/60/2e1e606ab7aa0506250a29d11f52cdad.jpg

Uiteraard zijn jullie van harte welkom een reactie te geven en wie weet heeft iemand voor mij de gouden tip hoe ik de chocolade wel netjes kan krijgen.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Re: Probeersel met véél calorieën!

O ja, nog even leuk om te laten weten; de slagroom toeven zijn ook van fondant.  ;)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

voor mij hoe meer choco hoe beter :Y  misschien volgende keer ganache ofzo dat druipt wat meer.

En je toefjes vind ik net echt :thumb:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

ik zat ook al naar die toefjes te kijken, leuk joh.
ik vind je taart geweldig!

Taarterataaa...! schreef:

O ja, nog even leuk om te laten weten; de slagroom toeven zijn ook van fondant.  ;)

huh?! how did you do?!
echt super leuke taart!

Ik zing mijn eigen wijsje!

6 Laatst bewerkt door dollelollypop (11-08-2012 15:06)

Ziet er heel fleurig en lekker uit, leuk gedaan ook die toeven en inderdaad misschien de volgende keer chocolade ganache gebruiken.  :thumb:

7

Niets aan veranderen er kan van mij niet genoeg chocolade opzitten. Hij ziet er echt uit om op te vreten !

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

8

Mooi  :)

9

Zo'n taart mag hier gebracht worden en ik zal GEEN commentaar geven op de dikke laag choco, mmmmmmmm, hij ziet er geweldig uit en hij klinkt MEGA-lekker!!!!! Supermooi!!!

Maar idd, als je het wat dunner wilt; ganache, van pure choco droogt hij vrij snel in/op vind ik zelf ;)

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

10

Ik vind hem geweldig en deze gaat zeker bij mijn favorieten!!

11

Chocola!!Heerlijk Liesbeth en super cute taart! En die toefjes..geweldig!
Zoals anderen ook al hierboven hebben getypt...misschien met ganache laten afdruipen?
Oh en de combinatie van belgische chocolade en lemon curd heb ik nog nooit geproefd?Is dat aan de zure kant?of zoete kant?

Be in love with what you have

12

Mjummie !

13

of volgende keer met chocolade fondant doen ? dus uitsnijden ipv laten lopen :)

Ik vind m wel helemaal leuk hoor en die toeven ook :)

14

Taarterataaa...! schreef:

Oeioeioei die ziet er heeeeerlijk uit!!  :9   :thumb:

Ik ben idd ook wel heel benieuwd hoe je die toeven hebt gemaakt!
Wil je het delen?  :Y

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

15

Mooie taart hoor!!!!

hmm het water loop tme in de mond. als je hem bij mij zou brengen zou ik geen commentaar hebben. Hoe meer chocola hoe beter.
:Y  :Y  :Y

Groetjes Mirjam

17

jammie ziet er goed uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

18

Hij ziet er geweldig uit en klinkt echt verrukkelijk!

19

Ik sluit me aan bij alle reacties..vind het juist mooi zoals de chocolade er op zit...juist grof.

20

Hij ziet er erg lekker uit  :)

21

Heb je een how-to van je toeven? Vind je taart super!

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

22

Jee, mooi gedaan, hoor. Hij is echt leuk. Staat ook nog altijd op mijn programma. Maar dan klassieker over een MBC-frosting. (alhoewel dit toch ook wel heel erg leuk staat)
Heb al tijden dit onderstaande recept in mijn digitale kookboek staan en maar geen tijd om hem te maken. :|  Dus voorruit, mag jij hem. :)  Hij is van snarkybaker van CC die nu bakken met geld verdient met taarten, dus ik denk het proberen waard.. ;)
Moet je hem qua hoeveelheden en graden (!) nog wel even vertalen. Ik denk dat je corn syrup ook door glucosesyroop kan vervangen. Is denk ik de belangrijkste factor voor het mooi druipend krijgen. (samen met de boter en de temperatuur) Normale gietganache krijg je anders niet zo mooi druipend.

For ganache frosting (vrij groot recept)
•    1 pound fine-quality semisweet chocolate such as Callebaut
•    1 cup heavy cream
•    2 tablespoons sugar
•    2 tablespoons light corn syrup
•    1/2 stick (1/4 cup) unsalted butter

Make frosting:
Finely chop chocolate. In a 1 1/2- to 2-quart saucepan bring cream, sugar, and corn syrup to a boil over moderately low heat, whisking until sugar is dissolved. Remove pan from heat and add chocolate, whisking until chocolate is melted. Cut butter into pieces and add to frosting, whisking until smooth.

The secret to the "drizz" as we call it in the kithen is a VERY cold cake with either a non-crusting buttercream or whipped cream frosting (you could pop it in the freezer for 20 minutes) and have the ganache ( we make ours with both butter and cream) warmish- say 80-90 degrees. Then ladle it into the exact middle of the cake and swirl it like pizza sauce til it rolls over the edge.

23

:thumb: hartstikke leuk en lekkerrrrrrr :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Dank jullie wel voor de leuke en goede reacties!

Ik zal het zeker eens met ganache proberen maar jou recept mieperdepiep, lijkt mij perfect. Bedankt hier voor!  :thumb:
Nog een paar keer oefenen dus.  :D

@Prettygem: De combinatie van de Belgische chocolade crème en de Lemon Curd maakt het een beetje van beide; zoet maar fris (niet zuur).
Absoluut een aanrader!
Hoe is het nu trouwens met jou, erg beurs na het vallen?

Gr. Lies(beth)

25 Laatst bewerkt door Taarterataaa...! (12-08-2012 06:14)

Nu vergeet ik de toeven alweer..... :lol:

Het "geheim" van de toeven is trouwens niet zo spannend. Ik heb Satin Ice fondant (wat mij erg tegen viel omdat het zo zacht is) even in de magnetron gedaan om het nog iets zachter te maken en vervolgens in een spuitzak en spuiten maar.

Gr. Lies(beth)