1

Onderwerp: Eerste taart e.d.

Koekjes heb ik gemaakt nog voor de geboorte van mijn zoontje ruim een jaar geleden. Dit was mijn eerste baksel.

http://img706.imageshack.us/img706/6364/img5257gf.jpg

De taart was voor de eerste verjaardag voor mijn zoontje. Mijn eerste taart. Klein probleempje omdat ik helemaal niks in huis had behalve de ingredienten. Heb de fondant uitgerold met een deegroller van 20 cm breed (was toch wel lastig met de handen de plak op de taart te krijgen), de rondjes zijn gemaakt met een dopje en de letters met de playdoh letters van mijn dochter.

http://img717.imageshack.us/img717/676/dscn0682ec.jpg

En tot slot de cupcakes. Ook gemaakt met huis, tuin en keuken spul. Nog voor de late visite voor mijn zoontje zijn verjaardag. De rondjes zijn niet helemaal strak omdat het verschillende maten dopjes zijn en dat steekt niet zo fijn.

http://img694.imageshack.us/img694/658/dscn1108m.jpg

Heb gisteravond een beste lading bloemetjes gemaakt met mijn eerste uitstekers. Ga voor zondag cupcakes maken voor de visite. De bloemetjes zijn goed gelukt. Staan nu te drogen. Ben benieuwd naar het resultaat.

http://img11.imageshack.us/img11/7240/dscn1114w.jpg

2

Re: Eerste taart e.d.

Erg knap hoor, om dat met huis-, tuin- en keukenspul voor elkaar te krijgen!

Watvoor bakjes gebruik je voor het drogen van de bloemetjes? Zien er uit als de perfecte maat!

3

Ziet er allemaal mooi uit hoor!  :Y Heb je de bloemetjes in een Toffifee-bakje? Slim bedacht  :D Heel vervelend....moet ik ook Toffifee halen  O-)

Inderdaad Toffifee ;-). Was in de aanbieding bij de Blokker. Mega grote doos. Ze zijn nog niet op dus zitten nu eerst in een ander bakje. Zaten er 48 in, dus kregen we niet in 1 dag op ;-). Zit er aan te denken nog een tweede doos te halen. Die bakjes zijn erg handig en voor de verjaardag van mijn dochter wil ik een taart maken met heel veel bloemetjes erop. Ach, en die toffifee komt uiteindelijk ook wel op ;-).

5

Handig zeg! Is nu moet ik toffifee gaan halen.. Heel vervelend. Maar wat een super handig idee.

6

Leuk, mooi hoor! Hihi, ik sluit me aan bij de andere toffifee liefhebbers!

7

Heel creatief omgegaan met het huis-, tuin- en keukenspul als je het mij vraagt!  :D

8

slim gedaan en nog mooi ook!

Ik gebruik ook de toffifee bakjes

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

9

Oh wat slim! Ik gebruik nu eier-houders, maar deze zijn nog veel beter. Vervelend hoor, een doos toffifee leeg eten  :/

Ik vind je koekjes en taart echt super strak! Goed gedaan zo zonder tools. Je bloemetjes zijn ook erg leuk, leuke kleuren!

Ik vind die zilveren bolletjes zo leuk staan altijd, maar ze zijn knetter hard, dus ik gebruik ze nu op 1 soort cupcake, want niet iedereen houdt van die harde dingen. Maar het zijn zulke leuke bloem hartjes ;-). Heb het nu wel te pakken, want het liefste zou ik nu de hele dag gaan kliederen, maar ja, met 2 kleine kids zou ik toch echt moeten wachten tot ze op bed liggen :(.

11

Heel mooi gemaakt! Ben zeer onder de indruk, zeker gezien je (gebrek aan) materiaal! En die tip van de toffifeedoos, houd ik ook in gedachte!

Hé nu niet allemaal naar de winkel rennen voor toffifee's want dan blijft er niks voor mij over ;-).

13

Jolanda Boxem, dr. Oetker heeft zachte zilveren parels (ook pastelkleurtjes trouwens) die smaken een beetje als 'manna'.

Handig idee die toffifee bakjes; ga ik ook gebruiken  :)

Mooie en leuke koekjes trouwens!

Erg leuke parade met mooie frisse kleurtjes.
Leuk toch, hoe je met eenvoudige middelen de mooiste dingen kunt maken!

De bakjes van toffifee hebben we hier ook al ontdekt.
Het is wel handig om er een paar te hebben als je veel bloemetjes tegelijk wilt maken.  ;)
Gelukkig ben ik niet de enige in dit gezin die ze lekker vindt  ;) .

Jolanda Boxem schreef:

Ik vind die zilveren bolletjes zo leuk staan altijd, maar ze zijn knetter hard, dus ik gebruik ze nu op 1 soort cupcake, want niet iedereen houdt van die harde dingen. Maar het zijn zulke leuke bloem hartjes ;-).

Er zijn nu ook zachte zilverparels van Dr. Oetker.
Gewoon in de supermarkt!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

Kijk, die zachte pareltjes moet ik dus hebben. Ik heb zelf niet zo'n probleem met die harde, maar mijn man bijvoorbeeld vind het echt helemaal niks. Ik ga morgen nog maar eens even een extra doos toffifee halen. Zelfs nu ik alleen voor wat cupcakes bezig ben heb ik ze allemaal vol. Moet er wel bij zeggen dat ik ook een paar cupcakes helemaal wil bedekken met bloemetjes, dus dan gaat het snel.

Voor mijn dochter haar verjaardag heb ik een ouwel disc van Dora besteld. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet en kostte bijna niks. Ze is helemaal Dora fan, maar ik zie nog een beetje op tegen een ingewikkeld puzzelplaatje en alleen het hoofd vind ik dan weer niet zo mooi.

Mijn man heeft afgelopen week een espresso machine gewonnen en aangezien wij toch niet zulke koffie drinkers zijn wordt die verkocht. Kan ik dan weer lekker in mijn hobby steken ;-). Mijn man is ook gek op taart, dus die vind het niet zo erg. Kan bijna niet wachten om weer wat leuks te kunnen halen. Er zijn zo veel leuke dingen te koop. Eigenlijk veel te veel, want de keuken is al niet al te groot.

16

Dat ziet er allemaal mooi uit hoor! Ik ben benieuwd hoe je cupcakes worden voor zondag, de bloemetjes zie er alvast gezellig uit ;)